• Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2

    Topic 4


    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Aveline Favre - GusWaters
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Millicent de Jong - JoeyTribbiani
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – Sparkle_
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? - Eli Rasmussen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Millicent de Jong - Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Zoë Dijkstra - Aveline Favre

    [ bericht aangepast op 10 nov 2014 - 10:41 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Drie namen, dat wordt ingewikkeld. Waarschijnlijk slaag ik er nog in om je naam fout te zeggen', zei ze nu al verontschuldigend omdat ze wist dat ze niet echt een krak was in namen onthouden. Ze glimlachte even.
    'Ik ben Aveline', zei ze.
    Ze wist nog niet goed wat ze van hem moest vinden. Hij was wel vriendelijk en grappig, maar misschien leek dat alleen maar zo.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 19:28 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Het kostte tijd en moeite omdat Rudie van de hak op de tak sprong, maar uiteindelijk kreeg hij het voor elkaar om Daan duidelijk te maken wat de bedoeling van het spel was en ze speelden een potje. 'Heb jij broers?' vroeg Rudie, nadat hij een kaart had neergelegd en daarmee nog een handje kaarten mocht pakken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [ik ken het spel serieus niet, kan je het misschien uitleggen zodat ik het snap?]

    Daan schudde zijn hoofd. 'Nee, ik heb een zusje, Julia. Ik zou willen dat ik een broer had, die snapt een simpel potje voetbal ten minsten,' zei Daan. 'Maar Juul is wel aardig, hoor. Echt een schat van een meid, alleen een slechte smaak in jongens. Altijd een "badguy", zoals ze het zelf noemt,' Daan keek naar zijn kaarten en beet op zijn onderlip. 'En jij? Broers of zussen? Of eenigskind?'


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Dit post ik later opnieuw.

    Mandy, die even boven was geweest om haar tanden te poetsen en haar vest te pakken, stond nogal perplex toen haar huisje ineens vol zat met mensen.
    'Hoi,' zei ze aarzelend. Ze had geen van hen nog gezien en stelde zich voor als Mandy, zich afvragend of ze nu van haar dachten dat ze een of andere inbreker was.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 19:28 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik heb wel twee broers,' zei Rudie zacht, 'maar ik ken ze niet.'

    Eh... Bij Skip-Bo heb je vijf handkaarten een stapel van (ik geloof) 25 kaarten gedekt op tafel, de bovenste open. Het doel is om die gedekte stapel op te maken. De kaarten zijn van getalletjes 1 t/m 12 en je moet de stapels die op tafel liggen gewoon verhogen (dus op een 3 komt een 4, op een 7 een 8, etc.). Er mogen maar vier stapels tegelijk op tafel liggen en als er een 12 opgelegd is, gaat de stapel weg.
    En je moet aan het eind van je beurt altijd één handkaart wegleggen en aan het begin van je beurt pak je weer kaarten erbij zodat je weer 5 kaarten in je hand hebt.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik zou niet het hele spel uitschrijven.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Sandman schreef:
    Ik zou niet het hele spel uitschrijven.


    Was ik ook niet van plan haha. Het lukte me alleen niet om het korter samen te vatten zD


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Oliver Nathan James • 24 jaar

    Oliver stapte op zijn gemak uit de taxi die hij had genomen naar de camping. Hij was niet echt van plan om mee te doen aan het speeddaten, hij wist wel dat het maar een kennismakingsspel was, maar het bleef onprettig voelen. Alsof hij Silas verving. Hij pakte zijn koffer en bedankte te chauffeur met een kleine tip. Hij liep rustig naar zijn huisje, wat huisje een bleek te zijn toen hij op zijn planner keek. Helaas zat hij niet met Del, maar dat was niet erg...Als hij zich netjes gedraagt, hoeft hij niet op hem te letten. En Del wist niet dat hij hier was, als het goed is. Natuurlijk had hij door dat er iets niet pluis zat, maar hij laat het meestal zitten. 'Ik wil je niet ongemakkelijk laten voelen.' zei hij dan en worp Oliver dan een van zijn vele glimlachen. Oliver schudde zijn hoofd en hervatte zijn tocht. Al bij het huisje aangekomen, zag hij dat er al een groep mensen was verzameld. 'Goedemiddag! Ik ben Oliver James en ik verblijf hier voor de komende drie weken.' zei hij, terwijl hij knikte naar ieder van hen. Hij deed de deur achter zich dicht en wachtte geduldig op een reactie van de groep.

    -SPEELT ZICH AF NADAT TOMMIE, ELLIE EN LUCIE NAAR HET HUISJE ZIJN GEKOMEN-

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 18:14 ]


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    tegen wie praten Mandy en Oliver, want volgens mij zijn Tomie en Elly nog bij een random muurtje. Lucie heeft zich daar net bijgevoegd omdat het een te groot watje is om nu alweer zelf op vreemde af te stappen.

    Of vergis ik me nu?

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 17:55 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Oh, oooops XD Ik nam aan dat iedereen in het huisje was, sinds Mandy een groep mensen in de woonkamer zag. Ehm, als jullie terugkomen dan post ik dat stukje weer...eh. Nou, dan haal ik het maar snel weg!


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    'Ik heb niet veel gezien,' gaf Tommie toe. 'We reden er met een bus doorheen toen we er moesten optreden tweemaal, maar het is toch anders dan Amsterdam. Veel meer neonreclames en wolkenkrabbers, dingen die je hier gewoon niet op.'
    Hij zag dat Lucie naar hen toekwam en groette het meisje.
    'Hoe was het speeddaten?' vroeg hij.
    Ze oogde een beetje in gedachten verzonken en hij vroeg zich onwillekeurig af wat haar bezighield.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tommie, Elly en Lucy zijn er idd nog niet. ;p

    Lee stelde zich aan Aveline voor, ook al had Asphodel net zijn naam al genoemd. Hij vond dat ze een mooie naam droeg, maar had niet het lef om dat haar te vertellen. Hij wilde niet afgezaagd klinken en hij had evenmin de intentie om haar te versieren, hoewel ze wel knap was. Zijn eerste indruk was dat ze rustig en lief was en hij meende iets in haar bewegingen te ervaren wat hem op de een of andere manier aan zichzelf deed denken.
    Hij blikte even op Asphodel, in de hoop dat de toch wel wat drukkere jongen het woord weer zou voeren, gezien hij eigenlijk niets te zeggen wist dat niet awkward in zijn oren klonk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tanja nam haar spullen, die nog bij de ingang van het gebouw stonden, en wandelde naar het huisje toe. Ze kon haar geluk niet op toen ze twee jongens zag zitten die ze beiden wel oké had gevonden tijdens het speeddaten.
    'Hé guys!' riep ze zodra ze door de deur was, die op een keer had gestaan. Ze zacht dat de jongens een spelletje aan het doen waren, maar had zelf meer de behoefte om zich op te frissen, gezien ze daar nog steeds niet aan toe gekomen was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Tja je bent er zelf geweest. Niet mijn hobby om zo veel vreemden achter elkaar te ontmoeten, maar er zaten ook leuke mensen bij. Een meisje een mooie Russische naam, ik ben het even kwijt. En een jongen die Daan heet. Met hem ga ik vanavond voetballen." Ze lachte met haar tanden bloot.
    "Hebben jullie nog leuke gesprekken gehad?“ vroeg ze terwijl ze probeerde niet te vissen. Wat was er met hem en Rudy? En waarom zat ze met haar gedachten nogsteeds bij Lee?


    The thing you do mean something to people -Ncis

    'Ik heb zeker leuke gesprekken gehad,' antwoordde Tommie, al had de laatste een nare nasmaak. Hij wilde dat echter niet laten overheersen. 'Dit moet een geweldig kamp worden.'
    In ieder geval met Elly en Lucie.


    Every villain is a hero in his own mind.