• Hallo allemaal!

    Het concept van een meespeelverhaal is alweer een tijdje geleden geïntroduceerd, maar er wordt nog weinig mee gedaan. Ik denk dat het onder andere komt doordat mensen het een beetje schuwen, omdat ze zo gewend zijn aan RPG's. Daarom heb ik een MSV aangemaakt om de manier van werken, schrijven, etc. te 'leren kennen' en erachter te komen waar je voorkeur ligt: bij de RPG's of bij de MSV's (of een combi, natuurlijk).

    Wat is een meespeelverhaal/MSV?
    In dit topic staat uitgebreid beschreven wat een MSV is. Onder de spoiler-knop staat de conclusie van het verhaal dat Underhill geschreven heeft.

    Kort gezegd is dit waar het op neerkomt:
    MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs
    MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.


    Waarom een MSV?
    Wat voor mij echt heel zwaar weegt in dit concept, is het samen schrijven aan één geheel. Een RPG is voor mij te veel afhankelijk van de RPG-starter. Vaak maakt die persoon alle belangrijke beslissingen, terwijl dat bij een MSV samen wordt gemaakt. Bovendien wordt het in de derde persoon geschreven, waardoor het ook een écht, goedlopend verhaal wordt. Eén van de MSV's waar ik aan mee heb geschreven, is zelfs uitgegeven.

    Waarom dít MSV?
    Dit meespeelverhaal start ik om te kijken of ik de MSV's onder een groter publiek kan krijgen. Ik heb jarenlang met plezier aan meespeelverhalen geschreven en ik schrijf er nog steeds met plezier aan en dat plezier wil ik graag overbrengen op een groter publiek. Er zullen meer mensen zijn bij wie het concept beter zal passen dan een RPG (al zal dat niet bij iedereen zijn) en ik wil iedereen de mogelijkheid geven om dat te ontdekken.

    Het idee
    Dit meespeelverhaal zal gaan over een groep jongeren die zes weken op jongerenkamp gaat. Er zullen verschillende activiteiten plaatsvinden, maar verder is ieder personage vrij om te doen wat hij/zij zelf wil. De afzonderlijke jongeren kennen elkaar in principe niet.
    Ik heb gekozen voor dit onderwerp omdat het alle kanten op kan. We kunnen samen beslissen wat voor activiteiten er zullen plaatsvinden en waar ze heen gaan e.d. Verder verloopt het verhaal gewoon zoals we dat zelf willen!
    Het lijkt me het handigste als de leeftijd van de personages tussen de 18-21 jaar zit, omdat je dan geen problemen hebt met dat ze geen alcohol zouden mogen benuttigen e.d.

    De regels
    In principe zijn er weinig regels aan MSV's, behalve dat het dus in de derde persoon geschreven wordt en dat men niet de reacties van anderen overneemt in je eigen stukje. Wat ik echter wel, voor dit verhaal, als eisen stel:
    - Voorlopig maximaal twee personages per persoon. Dit is weinig, maar om niet direct de weg kwijt te raken, lijkt me dit het verstandigste. Mocht het goed lopen en mocht iedereen de personages hebben leren kennen, dan kunnen we altijd overwegen om meer mensen langs te laten komen.
    - Probeer zoveel mogelijk alle stukjes te lezen van je mede-auteurs! Op die manier raak je de draad niet kwijt en leer je de andere personages ook kennen (we schrijven immers met z'n allen één verhaal). Bovendien weet je dan ook waar alle personages zijn en hoef je niet te vragen naar wie je je personage moet schrijven, omdat je wel weet waar hij/zij heen kan.
    - We schrijven in één tijd (tegenwoordige tijd of verleden tijd). Welke van de twee, dat hangt af van de voorkeuren van de mensen die met dit MSV meeschrijven, dus daar moeten we nog over overleggen.

    Het personage
    Omdat ik het niet te ingewikkeld wil maken, moet je, als je mee wilt doen, een vrij korte karakterlijst invullen. Je hoeft mij verder niet om toestemming te vragen of je een jongen of een meisje mag, want dat mag je zelf weten!

    Naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Familie:
    Overig:
    Uiterlijk/foto:

    Vragen?
    Heb je nog vragen over het concept, dit verhaal of wat dan ook? Je mag ze altijd stellen. Het liefst in het infotopic wat ik hierover ga aanmaken of een privébericht, zodat dit topic niet helemaal vol raakt met posts en je de personages niet meer terug kunt vinden. Ik ga ook een rollenstory aanmaken, waar iedereen zijn/haar personage kan neerzetten. Dan wordt het nog makkelijker om informatie over de personages te vinden!

    Het rollentopic
    Het ideeëntopic
    Het praattopic
    De rollenstory

    Topic 1
    Topic 2

    Topic 4


    Personages
    Asphodel Talon Godewine - Dae
    Aveline Favre - GusWaters
    Daan de Bruijn – Chantilly
    Eli Rasmussen – Sandman
    Elly Lee - SonOfGondor
    Lee Broadsword - OakenshieId
    Lucie de Wit - tubbietoost
    Mandy Jaspers – Sandman
    Millicent de Jong - JoeyTribbiani
    Oliver Nathan James - Dae
    Robin Jane Peters - Fay1D
    Rudie Clarks - JoeyTribbiani
    Sofie Sercu – Sparkle_
    Tanja van den Ochtend - OakenshieId
    Tommie Roodenburg - OakenshieId
    Ygritte Hendriksen - Sandman
    Zita Moskanovic - JoeyTribbiani

    Huisindeling
    1. Tommie Roodenburg - Lucie de Wit - Elly Lee- Oliver Nathan James - Mandy Jaspers
    2. Noa ??? - Eli Rasmussen - Ygritte Hendriksen - Zita Moskanovic - Lyhra Jones - Austin Cameron Jones
    3. Daan de Bruijn - Rudy Clarks - Sofie Sercu- Millicent de Jong - Tanja van den Ochtend
    4. Asphodel Talon Godewine - Lee Broadsword Robin Ellen Marcellus - Zoë Dijkstra - Aveline Favre

    [ bericht aangepast op 10 nov 2014 - 10:41 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'New York is leuk,' vond Tommie. 'Echt heel anders dan de Nederlandse steden. Ik heb er de eerste keren mijn ogen uitgekeken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Oh, je bent er al geweest,' vroeg Elly nieuwsgierig. 'Vertel me meer!'


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Uiteindelijk stond Rudie op, omdat hij inmiddels wel weer genoeg had van het alleen-zijn en juist graag afgeleid wilde worden. Hij vroeg zich af of hij nog terug moest gaan naar het speeddaten, dat nu vast niet lang meer zou duren, maar hij had waarschijnlijk rode ogen en hij wilde niet dat iedereen dacht dat hij een jankenbalk was. Hij liep daarom langs het toiletgebouw om een grote plens water in zijn gezicht te gooien, en liep toen richting het speeddaten om te kijken hoe ver ze al waren. Toen hij onderweg Tommie echter tegen een muur zag staan met Elly, werden zijn ogen groot en draaide hij zich abrupt om. Hij begon te rennen, niet opnieuw van de camping af, maar naar de huisjes, waar hij zocht naar zijn eigen en eenmaal binnen de deur achter zich sloot. Hij wilde Tommie niet meer zien, want die vond hem nu een gek en dat wilde hij helemaal niet! Hij liep naar zijn kamer een besloot toen maar om te gaan douchen. Hij zou wel bij Tommie uit de buurt blijven en hij hoopte maar dat hij dan Tommies vakantie niet nog meer verpestte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    tubbietoost schreef:

    Ik zie nu pas dat je Sofie heb getypt.. Volgens mij heeft Daan een kleine crush op Sofie =p


    Hahahahahaha :') Misschien, misschien?

    Austin? Waar is Austin? We moeten even ons gesprek aftypen, en daarna moet Sofie een nieuwe partner hebben ;-)

    Asphodel Talon Godewine • 19 jaar

    'Ja, graag!' Asphodel is een beetje moe geworden van al het gepraat, al had hij met maar twee mensen gesproken. Eigenlijk, nu Lee het zei begon hij ook al honger te krijgen. 'Weet jij waar de campwinkel is? Heb niet echt zin gehad om naar een kaart te kijken of zo iets.' de kaart van het campinggebied lag waarschijnlijk ergens in hun huisje, maar hij wou niet rondsnuffelen in het huisje voordat al zijn huisgenootjes er waren. Hij vroeg zich af of de rest van hun huisgenoten er al waren. Hij had wel gezien hoe een paar personen tijdens het speeddaten naar binnen gingen, maar hij wist niet wie in welk huisje zat. Ze zullen het later wel zien.


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.

    Langzaam aan verlieten de meesten het gebouw. Aveline duwde zich mee door de massa, maar haar aandacht werd meteen getrokken door een wel zeer aangename geur.
    Iemand hier had dus duidelijk ofwel echt een goed parfum ofwel echt geweldig ruikende deodorant. Ze probeerde een glimp op te vangen van de persoon aan wie deze geur toebehoorde, maar het was niet helemaal duidelijk.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 18:56 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    'Volgens mij zijn alle gebouwen hier in de buurt,' antwoordde Lee. 'Maar als we even bij ons huisje wachten, willen de andere huisgenootjes vast ook mee.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Omdat ze merkte dat iedereen de ruimte uitliep liep ze er maar achterna. Ze liep achter de zwartharige jongen aan, en de jongen die zich had voorgesteld als Del. Ze luisterde stiekem mee met hun gesprek. "De campingwinkel ligt hier naar recht en dan de 2de links." Toen de jongens zich omdraaide werd ze vuurrood. "Sorry het was niet mijn bedoeling jullie af te luisteren."


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ygritte kwam weer aan bij haar huisje. Mandy zou zo meteen ook komen om nog even na te praten, maar die had het koud en wilde en vest halen.
    'Joehoe!' riep ze zodra ze binnen was. 'Zijn er nog mensen die zin hebben in een feestje?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Geeft niks joh,' glimlachte Lee toen hij het meisje herkende. 'Volgens mij hebben wij niet eens de tijd genomen om ons voor te stellen tijdens onze speeddate.' Hij stak zijn hand uit. 'Ik ben Lee.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    De geur vervaagde zacht en Aveline had nog steeds niet de persoon gevonden aan wie deze toebehoorde.
    Ze haalde haar schouders even op en wandelde maar richting haar huisje. Langs de ene kant hoopte ze dat haar huisgenoten er al waren, zodat ze hen meteen kon leren kennen, maar langs de andere kant vreesde ze er een beetje voor dat ze het niet goed met hen zou kunnen vinden.
    Er was maar een manier om daar achter te komen.
    Ze versnelde haar pas een beetje en kwam aan bij het huisje, maar ze zag dat er nog niemand was.
    Aveline zette haar rug tegen het huisje aan en wachtte tot de rest van haar huisgenoten hierheen zouden komen.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 20:25 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Eli liep naar zijn vrienden die nog in de zaal waren achtergebleven. Hij had het zelf wel leuk gevonden om te speeddaten, maar verwachtte niet dat alles op deze avond al was vastgelegd. Tijdens de rest van het kamp zou hij genoeg tijd hebben om andere mensen te leren kenen en hij was hier met de meiden, dus hij zou zich niet eenzaam hoeven voelen.
    'Hoe vonden jullie het?' vroeg hij.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    "Lucie." ze probeerde haar roodheid te verbergen terwijl ze hem aankeek. Wat was het toch met die jongen? Misschien kon ze hem maar beter de hele vakantie ontlopen. Hij zou goed bij Tanja passen, bedacht ze zich. Ze gaven haar allebei de kriebels. Opeens besefte ze zich dat ze de hand van Lee nog steeds vast had en liet hem geschrokken los. "Sorry."


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Sparkle_ schreef:
    (...)

    Hahahahahaha :') Misschien, misschien?

    Austin? Waar is Austin? We moeten even ons gesprek aftypen, en daarna moet Sofie een nieuwe partner hebben ;-)


    Eigenlijk maakte ik gewoon een foutje, maar misschien.. ;-)


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Daan keek toe hoe iedereen de zaal uitliep en hij stond ook op. Hij zuchtte en keek of hij ergens Austin, Lucie of Sofie zag, maar hij zag geen van allen.
    Met zijn handen in zijn zakken gestoken liep hij naar huisje 3, zijn slaapplaats voor de komende weken.
    Daan opende de deur. 'Hallo? Is hier al iemand?'


    My mom says I'm pretty, so fuck you