Haha, mijn school valt nog best mee als ik het zo lees. Heel veel regels worden ook gewoon een beetje genegeerd bij ons op school, maar dat ligt een beetje aan welke docent je voor je hebt.
Je mag officieel bijvoorbeeld alleen achter de computers op de eerste verdieping als je toestemming hebt van een docent, wat dus zou betekenen dat je er tijdens tussenuren niet mag zitten, maar dit wordt nooit gecontroleerd. Ook in de pauzes mag je hier niet op de computer, maar in de mediatheek op de tweede verdieping mag dat wel.
Behalve in de mediatheek mag je tijdens de pauzes ook niet op de eerste, tweede en derde verdieping rondhangen, wat nogal onhandig is, aangezien mijn hele klas hun kluisjes op de eerste verdieping heeft.
Verder mag je officieel sinds dit jaar niet weg van school tijdens tussenuren, maar niemand houdt zich daaraan, omdat het hiervoor ook nooit zo was.
Ook is de hele school rookvrij, wat ik op zich een goede regel vind, behalve dat de leraren zich er zelf nooit aan lijken te houden en je ze gewoon op het schoolterrein ziet roken alsof ze denken dat de leerlingen het niet zien. Ook heeft deze regel ertoe geleid dat er altijd net buiten het hek van het schoolplein een groepje mensen staat te roken.
En er zijn bepaalde plekken waar je niet mag staan/zitten tijdens de pauzes, zoals voor het gangetje naar de receptie, waar heel klein een bordje staat met "geen pauzeplaats, gang vrijhouden", maar waar we toch besloten te gaan staan tot we weggestuurd zouden worden. Afgelopen vrijdag was er voor het eerst een leraar die er iets van zei, maar voor die tijd heeft zelfs de rector die voorbijkwam er nog niks van gezegd ![:Y) :Y)](/images/smilies/fork.gif)
"Take my advice; I don't use it anyway."