Wetenjullie..
Ik weet dat het niets met the Hobbit te maken heeft [behalve de namen], maar ik wilde het jullie toch vertellen x]:
Aragorn heeft mij vandaag verwond.. En Rohan heeft mijn hart 300 keer sneller doen slaan.
En voor de mensen die nu stiekem benieuwd zijn naar de rest van het verhaal.. SPOILER!
Sommigen weten het al, maar voor de anderen: ik werk met uilen. Ik ben er vrijwilliger en help met trainen, demonstraties en ladiedadiedaa... Vandaag was er weer een demonstratie, die ik voor het eerst "alleen" deed met een andere vrijwilliger. Rohan, een Turkmeense Oehoe, heeft een aparte tik dat hij niet naar twéé mensen wilt vliegen [terwijl bij demonstraties dus bijv. een kind naast je staat met de handschoen aan..], maar we wilden het toch proberen. Van mij naar haar ging goed, maar andersom niet. We probeerden het nog een keer. Weer ging het van mij naar haar toe, maar andersom niet.
Dan vliegt hij wel onze kant op, maar het laatste moment vliegt hij dan weg. De eigenaar, die het touw aan zijn handschoen vast heeft, trekt hem dan uit de lucht, waarna we de uil van de grond kunnen pakken. [klinkt raar, maar ik weet niet goed hoe je het anders zeggen moet] De eerste keer ging dit goed: Rohan vloog weg, de eigenaar zag dit direct en trok zacht aan het touwtje, waardoor Rohan niet verder kon en moest landen. De tweede keer.. Zag ik Rohan weer een andere kant op vliegen en dacht: zucht. vliegtie weer weg... Hé, hij vliegt nu wel ver weg.. Zo ver is het touwtje toch niet? Wacht! Is het touwtje nu geknapt? FUCK! Rohan is vrij! - En toen raakte ik lichtelijk in paniek en had ik hartslag 350. Maar.. Dat mag je niet aan de bezoekers laten zien. Dus ik wilde hem terughalen, mocht ik met mijn mooie, lange jurk over een hek klimmen, om vervolgens te springen in de hoop dat ik bij het stukje touw op het dak kwam.. Zag ik een kans op slagen? A clue: No. - Gelukkig was er een erg lieve en vooral lange bezoeker, die dit deed. Hij pakte het touwtje, trok hem wat dichterbij en daarna kon de eigenaar dit overnemen. Enfin, eind goed. Al goed. We konden niet meer vliegen, zonder touw.
Dus besloten we dat ik Aragorn wel even kon pakken, om een rondje te lopen zodat mensen konden aaien. Aragorn heeft alleen ook een tik: hij houdt niet zo van handschoenen en wilt niet vliegen. Dus ik liep met hem rond, maar toen schrok hij en begon te fladderen. Gekke Aragorn vliegt naar beneden, ipv naar boven. Dan moet je hem bij zijn borst pakken en terug op de handschoen 'zetten'. Ik had dit nog maar één keer eerder gedaan en vond dat echt supereng, omdat ik bang was om dat beest te verwonden. Maargoed, ik deed wat me verteld was en de eerste keer ging het goed. De tweede keer, helaas niet. Aragorns nagel gleed over mijn handpalm en ik heb er nu een prachtige snee. Niet diep, maar wel pijnlijk. Ik bloedde hevig, obviously. Maar maakte stoer mijn ronde af en zette hem zelf weer terug [de eigenaren waren al bang dat ik nu een soort angst zou creëren voor Aragorn, maar het is ook maar een beest en het was niet eens helemaal zijn fout]. De wond was niet ernstig, maar het prikt wel erg en is gewoon erg pijnlijk. Bovendien zit het op een verschrikkelijk onhandige plek: mijn rechterhandpalm. En ik ben rechtshandig.
Maar goed, ook dat overleef ik wel.
Zo, ik had zo'n zin om dit met iemand te delen! Maar thuis vinden ze het alles behalve interessant en luisteren ze niet. En ook mijn vriendinnen hadden geen zin om het verhaal aan te horen. En nu heb ik het toch nog gedeeld met iemand [of niemand]. Maar als jullie deze zin lezen, denk ik dat jullie alles wel hebben gelezen x].
En voordat jullie het vragen: Ja. Alle zeventien de uilen hebben een naam uit Lord of the Rings! <3 Dus ik kan zeggen dat ik met Aragorn geknuffeld heb! En Legolas een kus op zijn hoofd heb gegeven en dat Elrond in mijn jurk kroop om te knuffelen en Sam legde zijn hoofd op mijn borst. Jaja ^^.
You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.