• Dit weer brengt me toch altijd enigszins in de stress. Aangezien ik walvisformaat ben -niet overdreven- durf ik met dit weer nooit iets te dragen. Nu heb ik toch last van een zonallergie dus ik ga sowieso weinig naar buiten als de zon zo schijnt, maar 's avonds bijvoorbeeld of op school, weet ik nooit wat ik wel of niet mag dragen met mijn lichaam. Like, ik hou ontzettend rekening met anderen want ik draag nooit iets straks, zorg altijd dat ik een lange broek of jurk draag, bedek altijd mijn bovenarmen zodat ik zo min mogelijk aanstoot geef en dat is allemaal super leuk en aardig maar jongens, KOM OP. DEZE WALVIS HEEFT HET OOK GEWOON WARM, NET ZOALS JULLIE IN SHORTS EN LEUKE JURKJES. En ik zou gewoon zo graag eens een keer 's avonds, als ik met vrienden in een parkje zit, ook gewoon mijn vest uit willen trekken en iets met spagettibandjes kunnen dragen. Of een jurkje tot net iets boven m'n knie.
    Dus voilá, mijn vraag voor jullie: zouden jullie het heel erg walgelijk vinden als je een walvis voorbij zag flipperen in een hemdje met spaghettibandjes op dagen als deze? Of hebben jullie nog leuke tips?

    [ bericht aangepast op 18 april 2018 - 16:07 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat mij betreft geen probleem. Alleen leggings ipv een broek vind ik walgelijk, maar dat vind ik bij niemand mooi staan. Zelf ben ik ook absoluut geen size 0, maar ik draag lekker wat ik wil en waar ik me prettig bij voel. Vind irman anders dat lelijk? Dikke pech. Dan kijken ze maar lekker de andere kant op :Y)


    26 - 02 - '16

    Ik join de walvis club en wacht met spanning mee af op de antwoorden. :Y)


    Pff. Niet drukmaken om anderen, daar maak je je eigen alleen maar ellendiger mee.

    Ikzelf vind spagettibandjes zelf gewoon niet prettig doordat ik zelf ook niet dun ben, maar ik heb een gruwelijke hekel aan mijn bovenarmen. Dus ik draag gewoon een shirt met korte mouwen en open hals. Kan ook perfect en bij de Action hebben ze goedkope (en zelfs ook een afdeling met lange shirts!) shirts van prima kwaliteit en ik vind ze heerlijk zitten. Zeeman heeft ook prima spul. ^^

    Maar goed. Júíst met dit warme weer; trek lekker aan wat jíj mooi en comfortabel vindt. Dat je geen maatje 0 hebt betekend niet dat je er direct lelijk uitziet. Absoluut niet. Er zijn zoveel vrouwen met een maatje meer die er geweldig uit zien! Tis maar net wat je draagt. Maar blijf wel gewoon lekker trouw aan je eigen stijl. Als je iets zelfverzekerd draagt, ziet het er sowieso al een stuk beter uit dan wanneer je iets draagt en de onzekerheid erover spat eraf.

    Maar mensen zullen altijd staren, vreemdelingen al helemaal. Of je nu super dun- of dik bent. Kaal of een afro kapsel hebt. Men heeft altijd wel iets op anderen aan te merken.

    Dus draag gewoon lekker die spagettibandjes als jij daar zin in hebt! Als een ander dat niet mooi vind, kijkt ie maar weg. Maar je vrienden zal het echt niet uitmaken hoor. Die gaan met jou om voor jou. En niet voor het soort shirtje dat je draagt. 😊


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Het zal mij wat aan de kont jeuken hoe jij erbij loopt. Heel soms loopt er iemand langs waar ik dan 1 tel naar kijk en een kwartier later ben ik die persoon alweer vergeten. Daarbij is er niets mis met spaghettibandjes en een korte broek of jurk of rok. Het is niet zo dat ie in een heel klein leren stringetje en een croptop wilt lopen waar je tieten uit vallen, toch? En dan nog - zelf weten! Mij zal 't niks boeien.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Girl, praat niet zo over jezelf D:. Je mag er net zo goed zijn als ieder ander. Lekker aantrekken wat jij wilt en je geen fuck aantrekken van andere mensen. En zoals Revenger zegt, nobody cares, really. Mensen lullen toch wel.

    [ bericht aangepast op 18 april 2018 - 16:24 ]


    ars moriendi

    Thanks guys! Idunno, dit weer werkt echt op m’n zenuwen en ik wil mn vrienden niet voor gek zetten door er als 1 of andere plofkip bij te hangen. En ik trek me altijd heel erg de mening van iemand anders aan, which sucks


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    FireKeeper schreef:
    Thanks guys! Idunno, dit weer werkt echt op m’n zenuwen en ik wil mn vrienden niet voor gek zetten door er als 1 of andere plofkip bij te hangen. En ik trek me altijd heel erg de mening van iemand anders aan, which sucks


    Wat vinden je vriendinnen ervan? Hebben zij zelf aangegeven dit vervelend te vinden? Dan zijn het geen vrienden. Zo niet, luister naar ze. En als je het ze niet gevraagd hebt probeer dan niet voor ze in te vullen. Ik doe dat ook altijd, denken voor anderen, maar dat is helemaal niet goed want je maakt jezelf alleen maar gek. Je kunt nooit voor een ander denken of besluiten.

    En ja dit is allemaal veel makkelijker gezegd dan gedaan. Dat snap ik. Ik ben heel, heel, heel erg bleek en ik loop niet in een korte broek vanwege schaamte daarvoor. Ook onzin. Dat weet ik ook wel, maar me eroverheen zetten is moeilijk. Dus het advies dat ik zelf niet opvolg wil ik jou toch geven omdat het nog steeds klopt hahaha


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Welke maat je ook hebt, Welke vorm je ook hebt, er is altijd een manier om jouw beste punten te benadrukken. En je hoeft je écht niet te verbergen in lange jurken en broeken.

    Misschien kun je wat onderzoek doen naar jouw lichaamsvorm én naar fashiontips die het beste staan bij jouw vorm. Wil je bijvoorbeeld meer lengte creëeren, zorg er dan voor dat je je lichaam niet "in stukjes opbreekt". Ter illustratie: dat je schoenen afsteken tegen je enkels, je enkels tegenover je broek, je broek tegenover je shirt, e.d.

    Misschien is het een impopulaire mening, maar als jij je kunt kleden naar jouw vorm, ga je je als het goed is 10 keer zo mooi voelen. Hele kleine mensen trekken ook niet dezelfde kleren aan als hele lange mensen.

    Heel veel succes en voel je goed!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    You do you, girl. *O*

    Revenger schreef:
    (...)

    Wat vinden je vriendinnen ervan? Hebben zij zelf aangegeven dit vervelend te vinden? Dan zijn het geen vrienden. Zo niet, luister naar ze. En als je het ze niet gevraagd hebt probeer dan niet voor ze in te vullen. Ik doe dat ook altijd, denken voor anderen, maar dat is helemaal niet goed want je maakt jezelf alleen maar gek. Je kunt nooit voor een ander denken of besluiten.

    En ja dit is allemaal veel makkelijker gezegd dan gedaan. Dat snap ik. Ik ben heel, heel, heel erg bleek en ik loop niet in een korte broek vanwege schaamte daarvoor. Ook onzin. Dat weet ik ook wel, maar me eroverheen zetten is moeilijk. Dus het advies dat ik zelf niet opvolg wil ik jou toch geven omdat het nog steeds klopt hahaha

    Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat ik liever heb dat je een topje draagt in plaats van dat je flauwvalt van de hitte. Maar toch be fair, vgm zijn spaghetti bandjes niet echt meer in, lol. In de zomer draag ik het liefst wijde topjes/shirts (zelfs al ben ik geen 'walvis') zodat het een beetje doorwaait, dus daar kun je ook rekening mee houden 👍 Strakke topjes vind ik vaak te benauwend


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik zou voornamelijk doen wat jij prettig vind, en je weinig aantrekken van anderen en als mensen er over roddelen zegt dat meer over hun dan over jou. Jij hebt de vrijheid te dragen wat je zelf wil en je mag jezelf liefhebben en trots op jezelf zijn welke kledingmaat je ook hebt. Gewoon lekker doen. Als ultieme tip: ik ben lang en ook best wel walvis ik draag vaak jurkjes op de knie en met mouwen tot de elleboog, is voor mij ook heerlijk luvhtig en beschermt me ook nog eens tegen de zon (ginger haha). Maar op echt warme dagen schuifel ik ook voorbij in hele korte broekjes en hemdjes, trek ik me niks van aan. (:


    The truth is out there.

    Of je dat wel 'mag' van ons? Wie zijn wij nou helemaal om te zeggen dat jij geen leuke jurkjes, topjes en shortjes mag dragen?
    Ik vind dat je lekker moet dragen wat je wilt, ongeacht dat je zogenaamd "walvisformaat" of "grassprietje" bent.
    Dus, lekker doen wat jij wil dragen! (flower)


    We were the forever that didn't last

    Op zich lief dat je aan anderen denkt maar ik erger mij dan eerder aan vrouwen die dan een legging dragen als broek of juist een super strak shirt.

    Armen heb ik geen moeite mee dus korte mouwen, spaghettibandjes nee lig ik niet wakker van


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Jongens, ik ben net naar de supermarkt gegaan in een shirtje met korte mouwen zonder vest *O*
    (Dit klinkt zo stom, maar echt een huge step voor mij)

    Maarja, bedankt dat jullie allemaal even meedenken <3 Like, ik moet gewoon gaan proberen om me minder van anderen aan te trekken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Het feit dat je een band hebt met vrienden die om je geven zoals je bent zegt al dat hun liefde voor jou verder gaat dan hoe je over je uiterlijk denkt :).
    Als je je erg onzeker voelt, kun je eens proberen een shirt te dragen met kortere mouwen ipv spaghettibandjes (daar heb zelfs ik met mijn gezonde gewicht soms moeite mee).


    No growth of the heart is ever a waste