"Ik moet toegeven dat ik een beetje teleurgesteld ben. Weet jij wel niet hoe erg ik mijn best aan het doen ben om jouw tevreden te stellen?"zei Jonathan duidelijk kon ik de teleurgesteldheid in zijn stem horen, iets wat me dus deed omkijken. Om zijn lippen ging echter een verleidelijk glimlachje. "Door jouw raak ik zelfs een beetje in de war. Eerst zeg je het ene en nu wil je mij niet, zoals je zelf al aangaf net. Denk maar niet dat ik dit voor iedereen doe hoor, het was alleen omdat jij het vroeg. Ik had je beloofd om het te doen als jij het vroeg. Een man als ik breekt zijn beloftes niet, dus hier zijn we nu."vervolgde hij en kwam wat dichterbij , iets wat mij dan weer ongemakkelijker stelde. Dit kwam niet goed, ik wilde hier weg en zo snel mogelijk.
"En meisje, in jouw spectaculaire woordkeuze vergeet je alles waar het hier om draait. Laat ik het je even simpel uitleggen en probeer alstjeblieft het spelletje van net te vergeten. Het gaat hier namelijk om mij en totaal niet om jouw. Mij kan het niet schelen wat jij wilt. Want ik wil wel graag dat jij hier bent, dat jij die kleren draagt en alleen ik bepaal of jij wel of niet bij mij in de buurt bent. Ik kan je verzekeren dat er werkelijk niets is wat jij daaraan kan veranderen. Zelfs jouw koppigheid niet. Begrijp je dat?" die vriendelijk lijkende Jonathan van net leek als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn. Alles wat hij zei deed me ineenkrimpen. Ik was niet zo stoer en moedig als Abel of Carmen, ik ben geen leiderstype zoals ik mezelf voordoe tegenover mijn vriendinnen. Ik stond vastgenageld aan de grond en wist niet meer wat te zeggen. Mijn blik gleed naar de grond en ik beet hard op mijn lip, proberend om niet te huilen om niet angstig over te komen. Ik raapte al mijn moed bij elkaar en knipperde vlug die tranen in mijn ogen weg. Ik kon dat wel zijn, hij zou me niet bang maken! Mijn blauwe kijkers haakte ik nu in zijn groene ogen vast en daarna liep ik naar hem toe en prikte hem in zijn borst. "Nee, deze koppige meid begrijpt dit niet." zei ik kwaad. Negerend dat hij nogsteeds halfnaakt voor me stond. "Kidnapper of niet, jij moet mij behandelen met respect dan doe ik hetzelfde bij jou."
Eindelijk heb ik wat inelkaar gefixt, niet goed ofzo maar hopelijk komt er weer wat actie of leven uit. En sorry van Lilith, ze is inderdaad een erg verwarrende meid :')
Haar blik haf niet veel vrij, maar ze leek me duidelijk verstaan te hebben. "Was dat het? Geen uitleg, niets? Want als dat het geval is dan ga ik gewoon verder met het lopen door deze gangen." zei ze en nu was het mijn beurt om mijn wenkbrauwen op te trekken en haar nog eens te bekijken.
Aan haar houding te zien leek ze met me te willen spelen, vast kijken hoever het zou gaan lopen. Een ietswat klein lachje verliet mijn lippen, als ze het zo wilde spelen waarom zou ik dan niet mee gaan doen en kijken hoe ver haar limits liggen. Mijn blik was al zeker gevallen over haar lichaam, het witte doorkijkende bloesje haf haar slanke vormen mooi vrij en ik kon duidelijk haar zwarte bh zien, ze leek er echter zelf niet veel om te geven. Ook kon ik de sierlijke zwarte lettertjes op haar ribben zien en hield mijn hoofd wat schuin zodat ik de tekst kon lezen en daarna grijnsde ik even. Deels omdat ik moest terug denken aan wat ze daarnet had gezegd, langs de andere kant omdat ik het wel leuk vond zo uitgebreid naar haar lichaam te kunnen staren. Al wist ik me wel in te houden... een beetje toch. Mijn handen legde ik op haar heupen en trok haar wat dichter tegen me aan. "Hmm, interesseert je dat zo?" vroeg ik speels en streek dan haar Lila haarlok achter haar oor. "Je zachte kant doet me denken aan van die porseleinen popjes, mooi, leuk maar evengoed breekbaar." fluisterde ik vervolgens en liet mijn andere hand onder haar bloesje kruipen en haar rug strelen. Ik zei toch dat ik mijn eigen regeltjes had, ik wilde haar zwakke plek vinden. Echter net toen mijn vingers haar Bh slotje rijkten leek mijn mobiel in mijn jaszak te trillen en liet ik haar los. Een plagende grijns sierde mijn lippen en daarna liep ik wat van haar vandaan, maar wel zo dat ik haar gemakkelijk in de gaten kon houden. Ik haalde 'mijn' mobiel tevoorschijn welke ik gisteren uit haar zakken had gehaald en keek daarna naar het berichtje die ik had gekregen. Ik bleek een oproep gemist te hebben van Jerico, één van onze klanten. Mijn blik richtte ik nog even kort op Abel en daarna liep ik de trap af naar beneden, voordat ze me achterna zou gaan lopen om haar mobiel terug te nemen etc. Het vervelende van die smartphones was dat je met of zonder code kon bellen naar de hulpdiensten en dat was het laatste wat we hier wilden. Ik luisterde ondertussen naar de ongeduldige voicemail van onze klant en ging de woonkamer binnen. Hij wilde de meiden zien en gauw. "Verdomme." vloekte ik zachtjes en keek ondertussen eens rond. Jake was er, maar hij zou nooit akkoord gaan. Om eerlijk te zijn ik ook niet echt. Het begon net leuk te worden. Ik keek even rond of ik niemand anders zag, maar lette ondertussen ook niet op of Abel nog achter me aan zou zitten of niet. Wat gefrustreerd haalde ik een hand door mijn warrige bruine haren. Eugh, wat snakte ik achter een sigaret nu.
I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH