• Hier is het speeltopic!
    We beginnen dat iedereen in de trein zit. Dit geldt niet voor de slaven, want zij hebben over het algemeen geen thuis meer. Hun ouders zijn gevlucht of gestorven.

Het idee

Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.

Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er is geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint (2 of 3) en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal door blijft gaan.

Personages:

Slaven
    Alaine S. – Jeffrey , slavin van River]
    Amelia Clarke – Demi , slavin van Castor
    Angelina Merus – Mevalina], slavin van Celestino
    Dean Samuels – Anouschka, slaaf van onbekend
    Gaby June Fields– Marijn, slavin van onbekend
    Hannah Jill Fleming – Lisanne , slavin van Suzuka Nakamoto
    Jasmijn Victore – Jeffrey, slavin van Jack
    Lucas Merryclock – Marieke , slaaf van Lola
    Lucy Green – ArianatorXx , slavin van Bryan
    Nora Alycante – Chloë , slavin van Juvenalis
    Onyx Victore – Natas, slavin van Van
    Pipkin McKinnon – Ellen , slaaf van onbekend
    Rosabelle Evans – Silvana slavin van Hayden
    Stacey Kentwell – ArianatorXx , slavin van Lenin
    Zoë Gray – Fantasy0Girl,bslavin van Glenn

Zwadderich
    Aletta Ingrid Wolff – Marieke , meesteres van onbekend
    Bryan Blackwood [VB] – Ellen , meester van Lucy
    Freya Reeves [VB] – Lisa, meesteres van onbekend
    Glenn Murray [VB] – Demi , meester van Zoë
    Jack Leaf [VB] – Marjanne, meester van Jasmijn
    Juvenalis Vivian [VB] – Jeffrey , meester van Nora
    Lenin Stavolov [VB] – Natas , meester van Stacey
    Lola Jones [VB] – ArianatorXx, meesteres van Lucas
    Suzuka Nakamoto [VB] – Delano, meesteres van Hannah
    Van Carlton Madden [VB] – Alicia , meester van Onyx

Griffoendor
    Donathan "Don" Westwick [HB] – Maartje
    Eleanor Townsend [VB] – Anouschka, meesteres van onbekend
    Jake Milligan [HB} – Silvana
    Jenna Shaw [HB] – Fantasy0girl
    Katja Springfield – Marijn

Ravenklauw
    Asalour Totelaer [HB] – Alicia
    Castor Deimos [VB] – Chloë , meester van Amelia
    Celestino Sutherland [VB] – Margot, meester van Angelina
    Hayden Williams [VB] – Lisa , meester van Rosabelle
    Juanita Belladonna Gomés Suarez [HB] – Natas
    Logan Waterman [HB] – Marjanne
    Luca Tylar [HB} – Ellen
    Nevaeh Reed [HB] – Demi
    River Winchester [VB] – Maartje, meesteres van Alaine

Overig:
    Ophelia Salome Vanca "Banshee" Von Ruden-Erimar [VB] – Alicia, voormalig meesteres van Jasmijn

Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Jager 1:
    Jager 2:
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:
    Wachter: Robin Tigrisblack

Zwadderich
    Wachter: Rick James Blake
    Jager 1: Rose Marlene Malfoy
    Jager 2: Angelina Jones
    Jager 3:
    Drijver 1: Jack Leaf
    Drijver 2: Glenn Murray
    Zoeker: [

Ravenklauw
    Wachter: Castor Deimos
    Jager 1: Alicia Adriana Hale
    Jager 2: Celestino Sutherland
    Jager 3:
    Drijver 1:
    Drijver 2:
    Zoeker:

Verwante topics:
    Inschrijftopic.
    Rollenstory

[ bericht aangepast op 23 aug 2014 - 9:47 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Juvenalis knikte weer.
    'Het is precies wat Lenin zegt.'
    Hij wreef even met zijn vingers over zijn kin.
    'Hebben jullie trouwens al een slaaf op het oog? Dezelfde als vorig jaar? Een nieuwe?'

'Ik zat te denken aan Kentwell,' antwoordde Lenin. Het was een mooi meisje en hij verwachtte dat ze wel in trek zou zijn bij anderen. Bovendien oogde ze niet al te slim en verwachtte hij dat ze precies deed wat een slaaf moest doen: bevelen opvolgen zonder vragen te stellen en zonder zelfs ook maar te denken.

Juvenalis trok zijn wenkbrauw op terwijl de namen van de voor hem bekende slaven door zijn hoofd raasden. Kentwell zat er niet tussen.
    'Geen idee wie Kentwell is,' bekende Juv toen, 'maar ze kan vast niet slechter zijn dan die van vorig jaar.'

De slaaf die hij vorig jaar had gehad, was niet verkeerd geweest. Hij was fysiek en mentaal sterk geweest - misschien wel iets te sterk. Het was een knappe jongen en geweest en hoewel zijn vrouwelijke afdelingsgenoten hem graag hadden gehuurd, had hij ondervonden dat mannen bereid waren om meer geld te betalen om een mooi gevormd dametje. Zijn vorige was uit zijn leven verdwenen nadat hij zijn nieuwsgierigheid niet had in kunnen tomen en voor de zekerheid wilde hij nu een naïef schepsel.
    'Slechte slaven zal ik niet kiezen,' luidde zijn antwoord en hij wist dat hij als eerste zou mogen kiezen doordat hij hoofdmonitor was.

Juvenalis grinnikte.
    'Natuurlijk niet,' bevestigde hij toen Lenin's uitspraak.
    'Zelf zit ik te denken aan Alycante,' zei hij.
    'Hopelijk kan zij wél zwemmen, het zou zonde zijn als er net zo'n ongeluk zou gebeuren als vorig jaar.'

| Rijdt de trein eigenlijk al? |

That is a perfect copy of reality.

'Ik was tevreden met Jasmijn,' beantwoordde Jack de vraag. Die had hem de afgelopen twee jaar prima vermaakt.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Er is volgens mij nog nergens expliciet geschreven dat de trein al vertrokken is.

'Ja?' vroeg Juvenalis aan Jack.
    'Ze ziet er wel redelijk uit, maar ze ziet er nog zo kinderlijk uit. Luistert ze goed?'

[ bericht aangepast op 6 aug 2014 - 12:34 ]

Nee, dat klopt, maar ik dacht dat het ergens in een van de reacties 'in de schaduw stond,' als mensen begrijpen wat ik bedoel. ;p

'Ze gedraagt zich ook kinderlijk,' zei Jack. 'En dus is ze zo naïef als wat. Ik verwacht niet dat ze veel problemen teweeg gaat brengen.'

Nevaeh liep met snelle passen door de trein heen, ze was waarschijnlijk net optijd geweest. Doordat ze niet aan het opletten was liep ze tegen iemand anders aan. Een zwadderaar. Een zwadderaar die ik toevallig kende.
    'Kan je niet even uitkijken met je domme kop?' riep hij minachtend naar mij terwijl hij verder liep.
    'Geen probleem hoor Murray, kan jij dan je hersens ook eens gebruiken?' riep ik terug naar hem, waarna ik snel doorliep. Volbloeden beledigen was nou niet het beste begin, al wist ik dat sommige er wel tegen konden. Nevaeh liep snel naar een coupé en kwam er toevallig een tegen waar haar afdeling- en jaargenoten zaten. 'Mag ik binnenkomen?' vroeg ze toen ze in de opening stond.

----

Amelia was aan het werk in het kasteel voor de ceremonie. Ze was alles aan het schoonmaken. Van de vloer tot de tafels. Alles moest schoon zijn voor die verdomde ceremonie. Ze zuchtte even. Kon het niet gewoon even twee jaar later zijn? Dan had ze in ieder geval hier geen baan meer als slaaf, althans, dat hoopte ze.

Nou, hoe dan ook. Ook als de trein al zou rijden, zou je je personage nog naar de trein kunnen schrijven, als een soort blik in het verleden (:

Banshee strekte geeuwend haar voorpoten en stak haar lange nagels in de bank.
    'Ik zal Jasmijn Victoire kiezen,' liet Van de anderen terloops weten. Dat was Ophelia's slaaf geweest. Van had haar de afgelopen twee jaar echter niet gekozen, omdat zijn vorige slaaf voldeed. Het meisje was echter te oud geworden om op Zweinstein te mogen blijven en hij had haar gedood. Hij wilde niet dat zijn geheimen de school zouden verlaten en het leek hem beter om haar maar direct te laten sterven.
    Helaas had ze zijn plan doorzien en probeerde ze te vluchten toen hij de Vloek des Doods op haar wilde afsturen. Om haar daarvoor te straffen, had hij haar dood maar wat uitgesteld. Ze was een goede slavin geweest, maar blijkbaar was haar wil nog altijd te groot.

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Jack kneep zijn ogen tot spleetjes. 'En wat zijn jouw beweegredenen daarvoor?' Hij had weinig behoefte aan een andere slaaf. Jasmijn had hem goed gediend, in vele opzichten.

Lenins aandacht voor het gesprek verslapte. Hij vond het zinloos om te ruziën over een slaaf en hij kon zich niet indenken waarom twee mensen interesse in het meisje hadden. Ze was niet overdreven mooi of intelligent, noch oogde ze erg sterk.