Sirius Black
'Je had me bijna, Zwarts. Ik weet dat ik geen kind heb en jouw kinderen worden raar. Nog raarder dan mijne.' Ik kijk weg. Natuurlijk, het is echt iets voor mij om zo'n grap te maken. Maar hoe kan ik hem nou duidelijk maken dat dit echt geen grap is? Mijn grappen zijn altijd geweldig doordacht, al zeg ik het zelf. 'Volgens die George was zelfs mijn kleinkind Albus hier. Ik bedoel. Ik ben zestien! Wat nou kleinkind! Waar blijven Remus en Peter eigenlijk?' Ik haal mijn schouders op en pak de krant die er ligt. De ochtendprofeet van één september 1996. Dit kan geen toeval zijn.
'Ochtendprofeet, één september 1996. Eerste kop: Harry Potter, de uitverkorene?' Ik kijk James aan. 'Je zoon wordt beroemd, Prongs.' Ik blader wat door de profeet. Voornamelijk over die Harry en jeweetwel, die teruggekeerd is. Blijkbaar heeft die Harry daar ook al iets mee te maken. Ik vind een artikel over mij. Mijn mond valt open. 'Sirius Black, na twaalf jaar in Azkaban toch onschuldig.' Ik kijk naar James. Meteen begin ik te lezen. Als ik klaar ben gooi ik de krant op de grond. 'DIE. KLEINE. ROT. RAT!' schreeuw ik hard. 'Hij mag hopen dat hij mooi daar in het verleden is gebleven want anders...' Ik ga weer zitten als ik zie dat iemand kijkt. Ik draai me naar James. 'Wormtail. Hij verraadde jou en Lily waardoor jullie twee vermoord werden door Voldemort. Toen gaf hij mij de schuld en daardoor zat ik twaalf jaar in Azkaban. Nu zijn wij twee dood en leeft die stomme Pippeling nog,' zeg ik woedend. 'Maar aan de zonnige zijde, ik ben, of was, Harry's peetvader.'
Scorpius Malfoy
Draco pakt zijn toverstok en richt die op mijn gezicht. Bang kijk ik hem aan. Wat gaat hij doen? Hij doet een non-verbale spreuk waarna het bloed stopt met stromen. Hij komt naast me zitten en knuffelt. Even ben ik in de war. Wat? Sinds wanneer is mijn vader aardig? Hij heeft me nog nooit getroost, laat staan geknuffeld.
‘Het spijt me- niemand verdiend een vader als ik. Als ik werkelijk je vader word weet ik dat ik je nooit goed behandeld heb. Ik heb je zelfs al binnen een paar minuten verwond. Ik kan mijzelf nog niet eens goed behandelen, Scorpius. En ik heb een manier om je terug naar de toekomst te brengen maar dat betekend dat je bij iemand anders bent.’ Ik kijk hem verward aan. Hoe kan hier nou een oplossing voor zijn? En hoe weet hij die?
'Ik ben nooit goed genoeg, Draco. Het moet altijd beter en dat weet ik. Het spijt me als ik een slechte zoon ben; een failure. hoe noem je dat in het Nederlands?Het spijt me voor alles. Ik weet dat je veel liever een zoon had gehad die meer op jou lijkt; zo sterk is als jij bent.' De trein stopt. Ik trek mijn hutkoffer uit het rek.
'Eh, kom je mee naar het kasteel?' vraag ik.
Spoiler alert: you will save yourself