Blijheid schreef:
Eens.
Natuurlijk zijn we buitenstaanders, maar het kan toch niet dat je over meerdere mensen zegt dat het je ware liefde is? Als je een ware hebt, is dat toch maar één persoon?
Dat is in principe hetzelfde als zeggen dat je maar van één persoon onverbiddelijk kunt houden, wat dus niet waar is. Natuurlijk ga je niet trouwen met je familie - al is dat, again, iets westers en is het gevaarlijk als je kinderen krijgt, mais bon, maar ik hou onvoorwaardelijk van mijn zus, van mijn broer, van mijn ouders en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ja, ik vind het ook een ziek idee met een familielid te trouwen, maar dat is de stelling niet en dat is een westers gedacht.
Anyway, eigenlijk komt dit op hetzelfde neer als zeggen dat je maar één beste vriendin kunt hebben. Ik weet dat sommigen dat van mening zijn, maar sommige mensen/dingen kun je niet vergelijken met anderen.
Ik ben niet voor een polygamie, maar ik kan er wel in komen dat sommige mensen daar wel voor zijn.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried