Val schreef:
(...)
... = betekent is geen. Polygamie is naar mijn idee geen geloof. Eerder een stijl van leven, of een keuze die je bewust maakt.
Wat ze ermee bedoelt is het wiskundige (en ook in de schrijftaal vaak gebruikte) teken van een enkele is met een schuine streep erdoor. Aangezien dat hier praktisch onmogelijk is om correct in de tikken doelt ze met de twee =-tekens op 1 doorlopend = teken met een schuine streep erdoor. Dat is weldegelijk 'is geen'.
Wat betreft het argument achter de komma: ik merk inderdaad dat dat steeds vaker gebeurt bij de 'Stelling van de week'-topics en vind het persoonlijk erg jammer. Een stelling moet alleen een stelling zijn. Het is de bedoeling dat mensen zelf de argumenten verzinnnen :') . Op deze manier is de stelling als het ware partijdig. En geen echte stelling. En veel te lang.
Ik vind het trouwens best...interessant om te zien hoeveel mensen er nog redeneren vanuit de ware en alleen al dat meervoud/enkelvoud-ding. Bovendien: wat maakt het nou uit dat een groot deel van de polygamie uit dwang bestaat. Dat betekent niet dat er nergens sprake kan zijn van echte liefde in deze leefstijl... Het sluit werkelijk helemaal niets uit.
For those I love, I will sacrifice