• De stelling van deze week luidt:
    In polygamie kan geen echte liefde zijn, omdat de ware maar één persoon is niet een stuk of vijf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik ken de situatie niet, maar natuurlijk kan er maar een de ware zijn. Eens.


    jemama

    Vinception schreef:
    Volgens mij bestaat er geen 'ware liefde', omdat het meestal na een paar jaar toch weer wegzakt. Je kan ook meerdere keren verliefd worden, dan zou je toch ook meerdere 'ware liefdes' hebben?

    Dus volgens mij kun je best in een polygamie 'ware liefdes' hebben, maar dat kun je nooit zeker weten natuurlijk.


    Syeira schreef:
    Ik ben persoonlijk geen voorstander van polygamie, maar ben het niet eens met deze stelling.
    Hoe eigenaardig zou het zijn als er op deze hele wereld maar 1 iemand is waar je echt van zou kunnen houden. En hoe klein is de kans dan dat je die vindt tussen de 7 miljard mensen op de aardbol? Toch zijn er heel erg veel gelukkig getrouwde mensen die oprecht van hun partner houden en die gewoon in de eigen provincie gevonden hebben, iets wat dan statistisch gezien zo goed als onmogelijk zou moeten zijn.

    Op elk potje passen meerdere deksels. Het is in de polygamie dus weldegelijk MOGELIJK. Alleen niet gangbaar, omdat het vaak een geloofsuiting is en er meestal niet echt sprake is van liefde. Gewoon van religie en dwang en chantage.


    Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars

    Ik had niet verwacht dat zoveel mensen nog in het fenomeen van 'de ware' zouden geloven. Klinkt voor mij als bovennatuurlijke onzin. Ik geloof niet in een universeel soort liefde, iets zo puurs en echts, dat mensen er heilig over doen. Liefde is wat je er zelf van maakt, en daar hebben wij als buitenstaander niks over te oordelen. Ik ben dus eens noch tegen.
    (Dat is trouwens wel iets wat me stoort aan deze stelling, het argument na de komma. Dan is het toch geen stelling meer?)

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 15:34 ]


    i put the fun in funeral

    Ik heb hier een gemixte mening over.

    We hebben bij polygamie inderdaad over een geloof maar nu moeten we ook eens kijken naar de islam of te wel het moslim cultuur.
    Daar worden nog steeds vele meisjes ongewild uitgehuwelijkt. Het is gelukkig nu wel minder als eerst maar het gebeurd nog steeds veel waar wij geen weet van hebben.

    Deze vrouwen of laten we eerlijk blijven en mannen kunnen dit ook tegen hun zin in doen. Gewoon voor hun geloof. Ze weten niet beter ook al wilden ze wat anders in het diepst van hun hart.
    Verder is jaloezie een grote factor wat zich afspeelt in de mens. Ik denk dat die vrouwen of mannen dat heus ook wel voelen en is er een enorme concurrentiestrijd tussen de dames en heren. Sorry maar dit zit gewoon in ieder organisme.

    Ik geloof zo en zo niet in ware liefdes. Vroeg of laat zie je min punten van een persoon die je bij een ander niet ziet. De kunst is er alleen om er mee om te gaan. Als je die factor heb weten te overbruggen is er misschien sprake van ware liefde maar dat is tegenwoordig zeldzaam. Ik geloof zeker niet er niet in dat een persoon op bijvoorbeeld vijf zal vallen. Die persoon weet dan het verschil niet tussen vrienden/broer/zus liefde en dergelijke en de persoon waar je je hele leven voor op zou willen geven.

    Dit is mijn mening en ik respecteer die van jullie dus ik hoop dat jullie je hierdoor niet aangevallen voelen of iets.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    Ik heb hier een gemixte mening over.

    We hebben bij polygamie inderdaad over een geloof maar nu moeten we ook eens kijken naar de islam of te wel het moslim cultuur.
    Daar worden nog steeds vele meisjes ongewild uitgehuwelijkt. Het is gelukkig nu wel minder als eerst maar het gebeurd nog steeds veel waar wij geen weet van hebben.

    Deze vrouwen of laten we eerlijk blijven en mannen kunnen dit ook tegen hun zin in doen. Gewoon voor hun geloof. Ze weten niet beter ook al wilden ze wat anders in het diepst van hun hart.
    Verder is jaloezie een grote factor wat zich afspeelt in de mens. Ik denk dat die vrouwen of mannen dat heus ook wel voelen en is er een enorme concurrentiestrijd tussen de dames en heren. Sorry maar dit zit gewoon in ieder organisme.

    Ik geloof zo en zo niet in ware liefdes. Vroeg of laat zie je min punten van een persoon die je bij een ander niet ziet. De kunst is er alleen om er mee om te gaan. Als je die factor heb weten te overbruggen is er misschien sprake van ware liefde maar dat is tegenwoordig zeldzaam. Ik geloof zeker niet er niet in dat een persoon op bijvoorbeeld vijf zal vallen. Die persoon weet dan het verschil niet tussen vrienden/broer/zus liefde en dergelijke en de persoon waar je je hele leven voor op zou willen geven.

    Dit is mijn mening en ik respecteer die van jullie dus ik hoop dat jullie je hierdoor niet aangevallen voelen of iets.

    Polygamie =/= geloof? Of mis ik nu iets?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Val schreef:
    (...)
    Polygamie =/= geloof? Of mis ik nu iets?


    Lees mijn zin nog eens goed (: ik zeg ook dat het een geloof is. ('...Polygamie inderdaad over een geloof.')

    [ bericht aangepast op 25 juni 2014 - 23:53 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Is het erg als ik niet eens weet wat Polygamie is. o.o Sorry als het heel dom overkwam. :)


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Khezef schreef:
    Is het erg als ik niet eens weet wat Polygamie is. o.o Sorry als het heel dom overkwam. :)
    Als je het niet kent, reageer er dan ook niet op. Nergens voor nodig.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik geloof niet in "de ware " . Als er 1 persoon is op deze hele wereld bij wie je echt past hoe groot is de kans dat je hem of haar vind? Als je van meerdere mensen houd betekend niet dat het niet echt is.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2014 - 16:22 ]

    Leora schreef:
    (...)

    Lees mijn zin nog eens goed (: ik zeg ook dat het een geloof is. ('...Polygamie inderdaad over een geloof.')

    ... =/= betekent is geen. Polygamie is naar mijn idee geen geloof. Eerder een stijl van leven, of een keuze die je bewust maakt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nou... Je kan wel van twee mensen echt evenveel houden, ook echt dat ze alle twee 'de ware' zijn. Ik ben het levende bewijs daarvoor. Ik heb verkering, maar hou ook nog van iemand anders op dezelfde manier. Ik weet dat dat geen vorm van polygamie is, maar toch.

    Oneens.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Oneens.
    Hoe kan er nou 1 ware zijn? Er lopen weet ik niet hoeveel mensen op de wereld die net zo goed bij jou zouden kunnen passen en jij bij hen. Er is echt niet maar 1 persoon uit die 8 miljard bij jou past. En al zou dat wel zo zijn, dan is de kans klein dat je jouw 'ware' ooit ontmoet, ik neem aan dat je al die 8 miljard mensen niet allemaal persoonlijk kent.
    Dus ik ben er oneens mee, want het kan best zo zijn dat je op 4 verschillende mensen valt, en er allemaal evenveel van houdt.


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Val schreef:
    (...)
    ... =/= betekent is geen. Polygamie is naar mijn idee geen geloof. Eerder een stijl van leven, of een keuze die je bewust maakt.


    Wat ze ermee bedoelt is het wiskundige (en ook in de schrijftaal vaak gebruikte) teken van een enkele is met een schuine streep erdoor. Aangezien dat hier praktisch onmogelijk is om correct in de tikken doelt ze met de twee =-tekens op 1 doorlopend = teken met een schuine streep erdoor. Dat is weldegelijk 'is geen'.

    Wat betreft het argument achter de komma: ik merk inderdaad dat dat steeds vaker gebeurt bij de 'Stelling van de week'-topics en vind het persoonlijk erg jammer. Een stelling moet alleen een stelling zijn. Het is de bedoeling dat mensen zelf de argumenten verzinnnen :') . Op deze manier is de stelling als het ware partijdig. En geen echte stelling. En veel te lang.

    Ik vind het trouwens best...interessant om te zien hoeveel mensen er nog redeneren vanuit de ware en alleen al dat meervoud/enkelvoud-ding. Bovendien: wat maakt het nou uit dat een groot deel van de polygamie uit dwang bestaat. Dat betekent niet dat er nergens sprake kan zijn van echte liefde in deze leefstijl... Het sluit werkelijk helemaal niets uit.


    For those I love, I will sacrifice

    Als dat zo was, zou je ook maar één keer verliefd worden, dus nee. Ik ben het er niet mee eens. Dat wij het in de westerse wereld afkeuren, betekent niet dat het niet mogelijk zou kunnen zijn. Hoe je het zelf graag wilt hebben, is een tweede.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Taiteilijan schreef:
    Ik denk dat polygamie meer een kwestie van status is dan van liefde.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "