• De stelling van deze week luidt:
    In polygamie kan geen echte liefde zijn, omdat de ware maar één persoon is niet een stuk of vijf.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, het heet niks voor niks 'De ware' 《 Duidelijk geen meervoud. Maar aan de andere kant is het in sommige geloven raar als je maar één vrouw hebt. Zelf vind ik het gewoon echt niet kunnen.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    De ware is geen meervoud, maar enkelvoud. Eens dus.


    26 - 02 - '16

    Echte liefde en de ware zijn voor mij twee verschillende dingen. Ik denk namelijk niet dat je alleen van iemand kunt houden als het de ware is. Vriendschap is, naar mijn mening, ook een vorm van liefde en toch zullen weinig mensen hun goede vrienden als de ware zien. Daarom ben ik van mening dat echte liefde voor kan komen in een polygamie. Het zal alleen niet de binding zijn die de voorkeur zal hebben van de meeste onder ons. De ware echter, kan ook in een polygamie voorkomen, maar dit kan niet gevonden worden in iedereen.


    Hamartia

    Oneens.
    Ik denk dat dit weer een ding is waar wij als 'buitenstaanders' niet over kunnen oordelen. Als we zelf mensen kennen de zo getrouwd zijn en hoe hun ermee omgaan mogen we er pas over oordelen, vind ik.


    wat was dit ookalweer

    Tenace schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat dit weer een ding is waar wij als 'buitenstaanders' niet over kunnen oordelen. Als we zelf mensen kennen de zo getrouwd zijn en hoe hun ermee omgaan mogen we er pas over oordelen, vind ik.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Tenace schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat dit weer een ding is waar wij als 'buitenstaanders' niet over kunnen oordelen. Als we zelf mensen kennen de zo getrouwd zijn en hoe hun ermee omgaan mogen we er pas over oordelen, vind ik.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sorry deze snap ik niet.


    Live your live

    mette3 schreef:
    Sorry deze snap ik niet.


    Polygamie is dat een persoon, meestal een man, trouwt met meerdere mensen. Dan heb je bijvoorbeeld 1 man en 4 vrouwen die met elkaar getrouwd zijn.
    De stelling is dat je in zo'n relatie niet 'echt verliefd' kan zijn op allemaal, omdat er maar één ware voor je is.


    wat was dit ookalweer

    Volgens mij bestaat er geen 'ware liefde', omdat het meestal na een paar jaar toch weer wegzakt. Je kan ook meerdere keren verliefd worden, dan zou je toch ook meerdere 'ware liefdes' hebben?

    Dus volgens mij kun je best in een polygamie 'ware liefdes' hebben, maar dat kun je nooit zeker weten natuurlijk.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik geloof niet in de ware, ik denk dat de mens in staat is om van meerdere personen echt te kunnen houden tegelijkertijd. Ikzelf zou dat niet kunnen, maar als zij dat wel kunnen, wie ben ik om het tegen te spreken? Ik vind polygamie niet verschrikkelijk, als het vrijwillig is. Zij willen hun liefde delen met meerdere personen en veel kinderen, eigenlijk een mooie gedachte.


    Your make-up is terrible

    Tenace schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat dit weer een ding is waar wij als 'buitenstaanders' niet over kunnen oordelen. Als we zelf mensen kennen de zo getrouwd zijn en hoe hun ermee omgaan mogen we er pas over oordelen, vind ik.


    From these ashes, I will rise

    Tenace schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat dit weer een ding is waar wij als 'buitenstaanders' niet over kunnen oordelen. Als we zelf mensen kennen de zo getrouwd zijn en hoe hun ermee omgaan mogen we er pas over oordelen, vind ik.


    Tell me about it, stud.

    Ik denk dat polygamie meer een kwestie van status is dan van liefde.


    Searching heavens for another earth

    Ik ben persoonlijk geen voorstander van polygamie, maar ben het niet eens met deze stelling.
    Hoe eigenaardig zou het zijn als er op deze hele wereld maar 1 iemand is waar je echt van zou kunnen houden. En hoe klein is de kans dan dat je die vindt tussen de 7 miljard mensen op de aardbol? Toch zijn er heel erg veel gelukkig getrouwde mensen die oprecht van hun partner houden en die gewoon in de eigen provincie gevonden hebben, iets wat dan statistisch gezien zo goed als onmogelijk zou moeten zijn.

    Op elk potje passen meerdere deksels. Het is in de polygamie dus weldegelijk MOGELIJK. Alleen niet gangbaar, omdat het vaak een geloofsuiting is en er meestal niet echt sprake is van liefde. Gewoon van religie en dwang en chantage.


    For those I love, I will sacrifice

    Tenace schreef:
    Oneens.
    Ik denk dat dit weer een ding is waar wij als 'buitenstaanders' niet over kunnen oordelen. Als we zelf mensen kennen de zo getrouwd zijn en hoe hun ermee omgaan mogen we er pas over oordelen, vind ik.


    Queer zijn is gewoon alles