• Hey everyone!

    Ik zit met een kleine tweestrijd.
    Mijn onder directrice heeft kanker. Ongeveer al een maand. Maar nu, een kleine week al, ziet het er niet goed uit. De directie heeft iedereen een mailtje gestuurd waarin staat dat we haar niet mogen bellen/mailen of bezoeken, enkel een kaartje dat voor haar voorgelezen kan worden is toegelaten.
    Mijn ouders willen echter een kaartje schrijven, maar ik niet.
    Dit omdat ik in september uit gemaakt werd door een meisje, ze zei dat ik minder perfect en volwaardig als haar was, omdat mijn moeder kanker had. Mijn niveau stond onder dat van haar, ik trok serieus bijna haar haar uit der kop, met kanker mag je niet schelden!!
    Echt serieus, ik heb heel de dag gehuild. Ik ben er dus mee naar de od gegaan, en wat heeft zij gedaan? Niks. Ik moest het negeren, ze was zelfs boos op me omdat ik haar 'kostbare' tijd verspilde met iets in haar ogen nutteloos.
    En nu, een dikke half jaar later, heeft ze zelf kanker en verwachten mijn ouders dat ik een kaartje schrijf, aan een vrouw waar ik geen band mee heb en redelijk hard haat.
    Maar ik wil 'professioneel' blijven en me 'volwassen' gedragen. Maar toch...
    Wat is jullie mening? Zou ik een kaartje schrijven? Of niet?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Assassin schreef:
    Ik zou het persoonlijk niet doen. ;x Tis toch je kostbare tijd nu.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Vandaag is gemeld dat ze niet meer terugkomt. Mijn vriendin gaat een kaartje sturen, en ik denk dat ik m'n naam er gewoon ga opzetten.
    Dan voel ik me niet al té schuldig...
    En toon ik dat ik mijn 'kostbare' tijd wél in haar besteed.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dysphoria schreef:
    Ik vind dat je heel kinderachtig reageert. Het is je directrice en het is meer dan normaal om een kaartje te sturen.
    Het kan best dat je haar niet mag, maar in sommige omstandigheden moet je dat opzij schuiven.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Goh, zelf ben ik van mening dat het hypocriet is als je een kaartje stuur, aangezien je haar gewoon niet mag (in jouw woorden: redelijk hard haat) Maar goed, dat is slechts mijn mening.
    Tja, het is ook de ervaring dat wij kaartjes met 'steunbetuigingen' kregen van mensen waarvan we wisten dat ze het enkel uit 'goed fatsoen' deden, en die kaarten zijn bij ons ook gewoon in de vuilbak beland. (Mijn vriend heeft een kwaadaardige hersentumor gehad een aantal jaar geleden, met een operatie en een jaar wekelijkse chemotherapie als gevolg. Hadden we een week langer gewacht met naar de dokter te gaan, had hij er niet meer gezeten. En dat nieuws kregen we te horen toen ik 3 maanden zwanger was. Het was dan wel geen kanker, maar wel een gelijksoortige situatie).
    Het klinkt misschien grof, maar ik kan niet tegen hypocriete mensen. Mogen ze me niet, moeten ze me ook geen kaartje sturen als ik ziek ben - of wie ook in m'n omgeving. Hierop is dus ook gewoon mijn mening op gebaseerd.
    Want uiteindelijk, je kan niet iedereen mogen en daar is ook niks mis mee. Ze moeten alleen niet 'schijnheilig' afkomen als er iets ernstigs aan de hand is. Daar heb ik de mensen wel voor waarvan ik weet dat ze me mogen, me graag zien en van me houden.

    Maar goed, iedereen kijkt anders aan tegen die dingen. Ik weet, indertijd toen wij in die gelijksoortige situatie zaten, zaten we echt niet te wachten op kaartjes uit 'goed fatsoen'.
    Natuurlijk, als het jouw een goed gevoel geeft om zelf een kaartje te sturen, moet je het doen, maar zelf acht ik het niet zozeer nodig en ik vind het zelf ook zeker niet dat je het als een verplichting moet zien.
    Als de hele klas een kaartje zou sturen bijvoorbeeld, kan je altijd je naam erbij schrijven, maar zelf zie ik zulke kaartjes ook eerder als 'goed fatsoen' dan dat het echt waarde heeft... Afin, uiteindelijk moet je zelf beslissen wat je doet en doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind alleen dat je een kaartje moet sturen als je er zelf achter staat, en niet omdat het 'hoort' of om één of ander schuldgevoel (wat je in mijn ogen niet eens hoeft te hebben) moet tegen gaan. Het is niet dat je een band met haar hebt.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2014 - 17:51 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Bij ons zou een kaartje sturen extreem raar zijn, ik zou het gewoon al niet doen, laat staan na zoiets.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Pff.. Mijn twijfel wordt groter ^^
    Haha (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik zou geen kaartje sturen. Het zou toch verspilling zijn van je kostbare tijd?(puh)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Orchideah schreef:
    Pff.. Mijn twijfel wordt groter ^^
    Haha (:

    Je kunt anders ook samen met je klas iets sturen? Dan doe je toch wat, maar is het minder persoonlijk.


    I am an idiot, I move.

    Assassin schreef:
    Ik zou het persoonlijk niet doen. ;x Tis toch je kostbare tijd nu.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    nerveus schreef:
    Je hoeft geen kaartje te sturen als je dat niet wilt. Zo te horen heb je geen band met haar en het is naar dat ze zo ziek is, maar je moet je niet opeens verplicht gaan voelen. Als je iedereen een kaartje moet sturen die ziek is en die je niet heel goed kent of niet mag dan ben je volgend jaar nog bezig. Het is naar voor haar, maar als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen. Waarschijnlijk verwacht ze toch geen kaartje van jou, omdat jullie toch al niet zo close zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    nerveus schreef:
    Je hoeft geen kaartje te sturen als je dat niet wilt. Zo te horen heb je geen band met haar en het is naar dat ze zo ziek is, maar je moet je niet opeens verplicht gaan voelen. Als je iedereen een kaartje moet sturen die ziek is en die je niet heel goed kent of niet mag dan ben je volgend jaar nog bezig. Het is naar voor haar, maar als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen. Waarschijnlijk verwacht ze toch geen kaartje van jou, omdat jullie toch al niet zo close zijn.


    Queer zijn is gewoon alles

    Dysphoria schreef:
    Ik vind dat je heel kinderachtig reageert. Het is je directrice en het is meer dan normaal om een kaartje te sturen.
    Het kan best dat je haar niet mag, maar in sommige omstandigheden moet je dat opzij schuiven.


    Hamartia

    Dysphoria schreef:
    Ik vind dat je heel kinderachtig reageert. Het is je directrice en het is meer dan normaal om een kaartje te sturen.
    Het kan best dat je haar niet mag, maar in sommige omstandigheden moet je dat opzij schuiven.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Fisher schreef:
    Je kunt anders ook samen met je klas iets sturen? Dan doe je toch wat, maar is het minder persoonlijk.


    Mmh.. Dat is misschien wel een plan. Ik zal het morgen eens voorstellen :Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nieuw nieuwtje:
    Onze od komt niet meer terug werken, omdat haar overlevingskans erg gedaald is.=ze gaat .. Dit klinkt echt hard, dood gaan...


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys