• Hey everyone!

    Ik zit met een kleine tweestrijd.
    Mijn onder directrice heeft kanker. Ongeveer al een maand. Maar nu, een kleine week al, ziet het er niet goed uit. De directie heeft iedereen een mailtje gestuurd waarin staat dat we haar niet mogen bellen/mailen of bezoeken, enkel een kaartje dat voor haar voorgelezen kan worden is toegelaten.
    Mijn ouders willen echter een kaartje schrijven, maar ik niet.
    Dit omdat ik in september uit gemaakt werd door een meisje, ze zei dat ik minder perfect en volwaardig als haar was, omdat mijn moeder kanker had. Mijn niveau stond onder dat van haar, ik trok serieus bijna haar haar uit der kop, met kanker mag je niet schelden!!
    Echt serieus, ik heb heel de dag gehuild. Ik ben er dus mee naar de od gegaan, en wat heeft zij gedaan? Niks. Ik moest het negeren, ze was zelfs boos op me omdat ik haar 'kostbare' tijd verspilde met iets in haar ogen nutteloos.
    En nu, een dikke half jaar later, heeft ze zelf kanker en verwachten mijn ouders dat ik een kaartje schrijf, aan een vrouw waar ik geen band mee heb en redelijk hard haat.
    Maar ik wil 'professioneel' blijven en me 'volwassen' gedragen. Maar toch...
    Wat is jullie mening? Zou ik een kaartje schrijven? Of niet?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik zou niks sturen, je kent haar niet eens.


    I live for the applause, you will die for it.

    Grizzly schreef:
    tja, ik denk dat je vooral moet denken of je spijt zou hebben als je het niet gedaan hebt of niet. En als je zou sturen zou ik in geen geval veel geld of tijd in zo'n kaartje steken. Een wit papiertje met 'beterschap namens (jouw naam) in een envelop lijkt me dan al goed genoeg eigenlijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou de moeite niet nemen een kaartje te schrijven, eerlijk gezegd. Als mijn moeder een kaartje zou willen schrijven - wat ze meestal wel doet, zou ik er mijn naam weliswaar onder zetten, maar ik zou het initiatief in geen geval nemen als ze zoiets tegen me zegt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zou het niet doen als je je daar niet zo prettig bij voelt.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Holy shit woon je in/ bij Mechelen? o.o


    effort never betrays you

    Dysphoria schreef:
    Ik vind dat je heel kinderachtig reageert. Het is je directrice en het is meer dan normaal om een kaartje te sturen.
    Het kan best dat je haar niet mag, maar in sommige omstandigheden moet je dat opzij schuiven.


    ars moriendi

    Maar dus anyway ik heb het vermoeden dat wij naar de zelfde school gaan en onze klas stuurt gewoon een grote kaart met de hele klas zeg maar. Ik had niet eens het gevoel dat dat echt nodig was, maar ik heb de mail dan ook zelf niet gekregen (daarvoor moet je blijkbaar geabonneerd zijn op de nieuwsbrief) en ik ken haar ook persoonlijk niet. Misschien ligt het dus inderdaad wel anders als je haar ooit wel eens hebt gesproken.
    In ieder geval denk ik niet dat je het zo persoonlijk op moet pakken. Ze had hiervoor blijkbaar ook al kanker (gehad) dus ik ben vrijwel zeker dat ze schelden met kanker zeker onacceptabel vond. Verder had ze natuurlijk altijd wel veel aan haar hoofd, dus ik zou er idd vanuit gaan dat het eerder een slechte dag was, of dat ze je verhaal niet helemaal goed had begrepen. Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat ze dat kind moeilijk had kunnen wegsturen van school ofzo, ook al was het uiteraard echt gemeen om zoiets te zeggen.


    effort never betrays you

    Ja, we zitten ;o in dezelfde school. Lol.
    Echt, oeh.. Wist ik niet... Zozo.. Op een forum kom je nog wat te weten over je echte leven ;)
    Wss had ze indd een slecht dagje.. Maarjah... Wij gaan nu ook eennkaartje sturen. Zoals ik al had gezegd.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dosed schreef:
    Holy shit woon je in/ bij Mechelen? o.o


    Misschien... ^^


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    @Dosed: Ze is overleden... Ik.. Snap het niet, het is zo plots, ze heeft echt nog lang gewerkt. Ga jij naar de begrafenis?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Nvm, gecondoleerd ;c

    [ bericht aangepast op 6 juli 2014 - 17:15 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Valkyries schreef:
    Goh, zelf ben ik van mening dat het hypocriet is als je een kaartje stuur, aangezien je haar gewoon niet mag (in jouw woorden: redelijk hard haat) Maar goed, dat is slechts mijn mening.
    Tja, het is ook de ervaring dat wij kaartjes met 'steunbetuigingen' kregen van mensen waarvan we wisten dat ze het enkel uit 'goed fatsoen' deden, en die kaarten zijn bij ons ook gewoon in de vuilbak beland. (Mijn vriend heeft een kwaadaardige hersentumor gehad een aantal jaar geleden, met een operatie en een jaar wekelijkse chemotherapie als gevolg. Hadden we een week langer gewacht met naar de dokter te gaan, had hij er niet meer gezeten. En dat nieuws kregen we te horen toen ik 3 maanden zwanger was. Het was dan wel geen kanker, maar wel een gelijksoortige situatie).
    Het klinkt misschien grof, maar ik kan niet tegen hypocriete mensen. Mogen ze me niet, moeten ze me ook geen kaartje sturen als ik ziek ben - of wie ook in m'n omgeving. Hierop is dus ook gewoon mijn mening op gebaseerd.
    Want uiteindelijk, je kan niet iedereen mogen en daar is ook niks mis mee. Ze moeten alleen niet 'schijnheilig' afkomen als er iets ernstigs aan de hand is. Daar heb ik de mensen wel voor waarvan ik weet dat ze me mogen, me graag zien en van me houden.

    Maar goed, iedereen kijkt anders aan tegen die dingen. Ik weet, indertijd toen wij in die gelijksoortige situatie zaten, zaten we echt niet te wachten op kaartjes uit 'goed fatsoen'.
    Natuurlijk, als het jouw een goed gevoel geeft om zelf een kaartje te sturen, moet je het doen, maar zelf acht ik het niet zozeer nodig en ik vind het zelf ook zeker niet dat je het als een verplichting moet zien.
    Als de hele klas een kaartje zou sturen bijvoorbeeld, kan je altijd je naam erbij schrijven, maar zelf zie ik zulke kaartjes ook eerder als 'goed fatsoen' dan dat het echt waarde heeft... Afin, uiteindelijk moet je zelf beslissen wat je doet en doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind alleen dat je een kaartje moet sturen als je er zelf achter staat, en niet omdat het 'hoort' of om één of ander schuldgevoel (wat je in mijn ogen niet eens hoeft te hebben) moet tegen gaan. Het is niet dat je een band met haar hebt.



    ik ben het helemaal eens met jouw mening.
    zelf heb ik bijna geen contact gehad met de familie van mijn vaders kant. er is jarenlang geen contact geweest, en mijn opa en oma wisten niet eens hoe oud ik was. ik heb ze ook nooit gezien als "opa en oma". Als wij daar waren werd er nooit wat gezegd tegen ons en werden we genegeerd. met we bedoel ik mij, mijn broertjes en ook deels mijn moeder. Als kind kwetst dit heel erg, omdat je denkt dat het aan jezelf ligt. Ik kende die mensen niet, zij kenden mij niet. Het hadden net zo goed vreemdelingen kunnen zijn, en ze woonden nog geen half uur van ons vandaan. mijn oma kwam plotseling in het ziekenhuis terecht en het ging ontzettend slecht, ze zat op het randje van overlijden. Ik had toen ook heel erg dubbel gevoelens of ik erheen moest gaan of niet maar ik was toch naar dr toe gegaan. uiteindelijk ging het beter en was ze "ineens" heel blij om mij te zien, en wilde ze dat alles beter zou worden en meer contact. toen ze later thuis was heb ik nooit meer wat van haar gehoord. nu zijn mijn ouders gescheiden en woon ik nu samen met mijn vriend 2 uur rijden van waar ik vandaan kom, en was er geen contact, door omstandigheden ook niet met mijn vader. mijn opa overleed, en dat heb ik op een manier moeten horen wat ik vind dat niet hoort, en ik heb toen de beslissing genomen om niet naar zijn crematie te gaan. dit had ik gekozen omdat ik mijzelf hypocriet zou vinden als ik wel zou gaan. het is misschien hard, maar voor mij hadden het vreemdelingen kunnen zijn..

    dit is natuurlijk heel wat anders als wat jou nu overkomt maar wat ik bedoel te zeggen is dat je alleen een kaartje moet sturen als jij dat echt wilt. en voorderest ben ik het helemaal eens met wat Valkyries zegt.

    augmente schreef:
    (...)


    ik ben het helemaal eens met jouw mening.
    zelf heb ik bijna geen contact gehad met de familie van mijn vaders kant. er is jarenlang geen contact geweest, en mijn opa en oma wisten niet eens hoe oud ik was. ik heb ze ook nooit gezien als "opa en oma". Als wij daar waren werd er nooit wat gezegd tegen ons en werden we genegeerd. met we bedoel ik mij, mijn broertjes en ook deels mijn moeder. Als kind kwetst dit heel erg, omdat je denkt dat het aan jezelf ligt. Ik kende die mensen niet, zij kenden mij niet. Het hadden net zo goed vreemdelingen kunnen zijn, en ze woonden nog geen half uur van ons vandaan. mijn oma kwam plotseling in het ziekenhuis terecht en het ging ontzettend slecht, ze zat op het randje van overlijden. Ik had toen ook heel erg dubbel gevoelens of ik erheen moest gaan of niet maar ik was toch naar dr toe gegaan. uiteindelijk ging het beter en was ze "ineens" heel blij om mij te zien, en wilde ze dat alles beter zou worden en meer contact. toen ze later thuis was heb ik nooit meer wat van haar gehoord. nu zijn mijn ouders gescheiden en woon ik nu samen met mijn vriend 2 uur rijden van waar ik vandaan kom, en was er geen contact, door omstandigheden ook niet met mijn vader. mijn opa overleed, en dat heb ik op een manier moeten horen wat ik vind dat niet hoort, en ik heb toen de beslissing genomen om niet naar zijn crematie te gaan. dit had ik gekozen omdat ik mijzelf hypocriet zou vinden als ik wel zou gaan. het is misschien hard, maar voor mij hadden het vreemdelingen kunnen zijn..

    dit is natuurlijk heel wat anders als wat jou nu overkomt maar wat ik bedoel te zeggen is dat je alleen een kaartje moet sturen als jij dat echt wilt. en voorderest ben ik het helemaal eens met wat Valkyries zegt.


    Nu rest me weer een vraag, ik heb dus een kaartje gestuurd, maar moet ik nu naar de begrafenis gaan...


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Panaceah schreef:
    (...)

    Nu rest me weer een vraag, ik heb dus een kaartje gestuurd, maar moet ik nu naar de begrafenis gaan...


    Je moet?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Panaceah schreef:
    (...)

    Nu rest me weer een vraag, ik heb dus een kaartje gestuurd, maar moet ik nu naar de begrafenis gaan...


    Ik zou het niet doen. Ik vind dat een begrafenis iets persoonlijks is, en ik zou het als familielid zijnde niet appreciëren als een leerlinge erbij komt zitten. Maar enfin, dat is nou eenmaal mijn mening, maar ik heb dan ook besloten dat ik mijn crematie in besloten kring wil houden. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."