• Ik irriteer me er mateloos aan, aandachtszoekers. Nu zit er een meisje in mijn vriendengroep, die zichzelf goed vindt in alles wat je ook maar kunt bedenken. Zingen, dansen, acteren, noem maar op. Ze is ook erg tevreden met haar uiterlijk en haar gewicht. Daar is helemaal niets mis mee, het kan juist goed zijn om wat zelfvertrouwen te hebben. Maar dit gaat erg ver, vind ik. Ze houdt maar niet op over opscheppen en vertellen hoe goed ze wel niet is.
    Sinds twee/drie dagen gedraagt ze zich opeens heel anders en vreemd. Ze zit alleen maar te zeuren over dat ze lelijk is, dat ze te dik is etc. Nu kan een blinde kip al zien dat ze deze dingen niet echt meent, maar dit alleen zegt voor aandacht en de reacties van 'maar je bent juist heel knap en dun!'.
    Ugh, ik kan er echt niet meer tegen, daarom even dit topic. Ze blijft er maar over doorgaan, terwijl ik zeker weet dat ze érg tevreden met zichzelf is.

    Kennen jullie ook van die aandachtszoekers?

    Zo. Vreselijk. Irritant.
    Ik weet echt PRECIES hoe je je voelt, helaas.

    Gewoon niet meer op in gaan, dan snapt ze dat jullie het irritant vinden en stopt ze hopelijk :')


    wat was dit ookalweer

    Ik noem het geen aandachtszoekers – meer personen met te weinig zelfvertrouwen die dit door uitbundig gedrag proberen te verdoezelen.


    •

    Jup, ik weet precies wat je bedoelt. Er zit ook zo'n kind in mijn klas die hartstikke slank is, en maar blijft zeiken over dat ze te dik is (ze is niet eens een klein beetje mollig), en er zit er nog zo één in mijn klas, maar die is wel wat dikker (nog steeds niet moddervet). Die eet alleen ontzettend veel, dus daar irriteer ik me ook mateloos aan.
    Dan heb je ook nog mensen die gaan reageren met: "Jij bent echt niet dik hoor! Je bent juist heel erg dun, ik ben pas dik."


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Paracosm schreef:
    Ik noem het geen aandachtszoekers – meer personen met te weinig zelfvertrouwen die dit door uitbundig gedrag proberen te verdoezelen.


    Haha, dan heb je haar nog niet gezien. Onzeker? Zij? Ik kan het niet bewijzen, maar ik weet wel zeker dat ze het niet meent. Ik ken haar namelijk al heel lang en ik weet hoe ze is.

    Wat vervelend zeg. :(
    Ik ken ook genoeg mensen die dat doen en dan zeg ik, als ik ze echt niet mag: 'Doe even normaal joh, er zijn echt wel ergere dingen in de wereld.'


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Flue schreef:
    (...)

    Haha, dan heb je haar nog niet gezien. Onzeker? Zij? Ik kan het niet bewijzen, maar ik weet wel zeker dat ze het niet meent. Ik ken haar namelijk al heel lang en ik weet hoe ze is.


    Ze vraagt het niets voor niets – en juist deze personen zijn vaak onzeker.


    •

    Nu kan een blinde kip al zien dat ze deze dingen niet echt meent leuke verwoording (:
    En ik erger me ook echt vreselijk hard aan zo'n mensen, het ergste is dat er altijd zo'n personen zullen zijn. Ik heb geen enkel jaar meegemaakt dat er geen aandachtszoeker was.

    Sommige mensen zeggen hier ook dat zo'n mensen onzeker zijn, dat is wel waar. Maar als ze opeens van 'ik vind mezelf knap' naar 'ik vind mezelf lelijk' veranderd vind ik het toch een beetje vreemd.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2014 - 20:40 ]


    • Oh my lord •

    Vastly schreef:
    Nu kan een blinde kip al zien dat ze deze dingen niet echt meent leuke verwoording (:
    En ik erger me ook echt vreselijk hard aan zo'n mensen, het ergste is dat er altijd zo'n personen zullen zijn. Ik heb geen enkel jaar meegemaakt dat er geen aandachtszoeker was.

    Sommige mensen zeggen hier ook dat zo'n mensen onzeker zijn, dat is wel waar. Maar als ze opeens van 'ik vind mezelf knap' naar 'ik vind mezelf lelijk' veranderd vind ik het toch een beetje vreemd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Paracosm schreef:
    (...)

    Ze vraagt het niets voor niets – en juist deze personen zijn vaak onzeker.

    Hoeft niet altijd, maar dat is wel vaak het geval. Sommige mensen willen gewoon graag in de "spotlights" staan omdat ze dat leuk vinden.


    Ik heb trouwens een meisje in mijn klas die hartstikke goed weet dat ze goed is in allerlei dingen zoals theater en toetsen, maar als mensen dat dan zeggen gaat ze een beetje "bescheiden" spelen. En dat is dus overduidelijk valse bescheidenheid. Eigenlijk net zoiets.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oh ik ken er genoeg, en ik word er zó moe van.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Zo ken ik er ook en ik irriteer me ook aan die mensen. Niks mis mee om zelfvertrouwen te hebben, maar om constant op te scheppen over jezelf en te zeggen dat je overal goed in bent ben je bij mij aan het verkeerde adres. Ik negeer die mensen na een tijd gewoon, of verander van onderwerp.


    16 - 09 - '17

    Hmm ja, die ken ik wel. Het is niet iemand die klaagt over haar uiterlijk, maar over alles. Niets is goed en aan alles mankeert wel wat. Neem een feestje; het is te druk, de muziek te hard, er wordt te veel alcohol gedronken, het is te warm. Daarnaast ken ik ook nog mensen die vinden dat alles wat zij hebben beter is dan alles wat jij hebt en dat proberen ze je duidelijk te maken ook. Jij hebt geen gelijk, zij hebben dat. Andere rijscholen zijn allemaal niet goed, die van hen wel. Nu is dit niet iets waar ik me mee bezig houd, maar het irriteert wel iedere keer weer.


    Hamartia

    Mee bekend ja :') verschrikkelijk vind ik dat.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Hm, dat herken ik wel, ja. Ik probeer er meestal niet op in te gaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vastly schreef:
    Nu kan een blinde kip al zien dat ze deze dingen niet echt meent leuke verwoording (:
    En ik erger me ook echt vreselijk hard aan zo'n mensen, het ergste is dat er altijd zo'n personen zullen zijn. Ik heb geen enkel jaar meegemaakt dat er geen aandachtszoeker was.

    Sommige mensen zeggen hier ook dat zo'n mensen onzeker zijn, dat is wel waar. Maar als ze opeens van 'ik vind mezelf knap' naar 'ik vind mezelf lelijk' veranderd vind ik het toch een beetje vreemd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.