• Hallo!

    Ik heb een probleem en ik hoopte dat jullie misschien tips zouden hebben.

    Mijn zusje en ik hebben namelijk continue ruzie. Bijna elke dag wel een stuk of 2/3. Soms is het alleen verbaal, maar het komt soms ook aan op fysiek. Ik word er helemaal gek van, want ik hou helemaal niet van ruzie. De reden van de ruzies zijn altijd zo onnozel en ze slaan helemaal nergens op.
    Ik zeg bijvoorbeeld dat ik iets irritant vind, en ze gaat er maar mee door. Als ik dan boos word, heb ik het weer gedaan, omdat ik begon met boos worden.
    Als we samen de afwas moeten doen, doet zij helemaal niets. Als ik er dan wat van zeg, wordt ze boos en hebben we ook weer ruzie.
    Het klopt dat ik meestal begin met ruzie maken, maar zij lokt het meestal gewoon zo lang uit totdat ik boos word.
    Ook kraakt ze alles af wat ik leuk vind. Ik word er helemaal gek van, want iedereen kraakt het al af.
    Ze is ook vaak in mijn kamer, terwijl als ik in haar kamer kom, moet ik er gelijk uit. Als ik dat tegen har zeg, blijft ze gewoon op mijn kamer. Dan moet ik haar er gewoon uit duwen en dan komt ze nog terug.
    Mijn zusje is nu 12 en ik ben nu 16. Dat zijn natuurlijk lastige leeftijden.
    Vroeger hadden mijn zusje en ik ook altijd ruzie, maar toen hield het een hele tijd op. Nu, sinds twee jaar ongeveer is alle ruzie weer terug.

    Bedankt voor het lezen van die tekst. Ik moest het echt even kwijt. Heeft iemand tips waardoor het minder kan worden? Ik word er helemaal gek van (en mijn ouders ook).
    Tot tien tellen heb ik al vaak genoeg geprobeerd...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik herken dit echt. Ik en mijn zusje hebben wel vaker zo'n periode waarin het echt niet goed gaat en we echt om alles ruziën. Meestal komt het bij ons doordat de een ergens mee zit en dat niet kwijt kan waardoor die het op de ander afreageert. Het kan ook komen doordat jullie elkaar te vaak zien (dit klinkt waarschijnlijk raar maarja). Daardoor raak je al snel geïrriteerd door de ander en krijg je vaak ruzie. Maar het klinkt alsof je echt van haar houdt en dan komt het echt wel weer goed.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Hmm, ik heb ook best vaak ruzie met m'n zusje. Al was dat vorig jaar erger dan dat het nu is, nu is het hoogstens 3x per week.
    Mijn zusje is 12 en ik ben 14, dus wij verschillen ook niet heel erg veel in leeftijd, misschien dat het daarom bij ons minder is geworden (+ het is minder geworden sinds ze ook op de middelbare zit en huiswerk heeft enzo, ik weet niet of jouw zusje nog op de basisschool zit?)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Mijn zus en ik schelen veel in leeftijd, ik denk dat, dat ook veel scheelt.


    Mijn zusje is 4 jaar jonger dan ik. Hoe is het bij jou dan?


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Mijn zusje is 4 jaar jonger dan ik. Hoe is het bij jou dan?


    Zeven jaar (; dus op de leeftijd van 12 en 19 botst dat nogal, terwijl 7 en 14 geen problemen veroorzaakte. Nu zijn we 18 en 25 btw.

    [ bericht aangepast op 25 april 2014 - 20:23 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Hm, balen. Ik kan helaas geen tips verzinnen om het een beetje door te komen. In ieder geval, ik denk dat de oorzaak inderdaad toch echt bij de puberteit ligt, die jullie nu allebei meemaken, tegelijkertijd nog wel. Succes!


    Tijd voor koffie.

    Cresseyde schreef:
    Laat elkaar anders even met rust, dat helpt meestal wel. Het groeit er wel uit, maar dat zijn zussen nu eenmaal. De mijne is een schatje, maar we maken nog steeds ruzie, hoewel we veel samen doen en elkaar echt graag mogen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Iedereen heel erg bedankt voor alle tips. Ik hoop dat ik er wat aan heb en voor iedereen die ook vaak ruzie heeft met zijn of haar zusje of broertje: succes!;p


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik heb niet zo vaak ruzie met m'n zusje en als we t hebben, maken we t weer goed, dus ik kan niet echt helpen, maar ik hoop dat t voor jullie na de puberteit weer over gaat, want jullie zijn wel zussen van elkaar^^ het duurt waarschijnlijk gewoon even omdat ze in de puberteit zit dat ze dat begrijpt en daarom geen dingen meer uitlokt


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik heb dat ook. Mijn zusje is 12 en ik ben 14 en we zijn allebei pubers alleen wilt zij dat niet van zichzelf toegeven, dus als zij puberaal doet zegt ze tegen mij dat ik een puber ben. En ze ergert zich aan alles wat ik doe en daar erger ik me weer aan. :')

    Ik heb niet echt tips, het gaat bijna altijd wel weer over later, denk ik.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    deur op slot, kan ze je kamer niet binnen :)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Ik moet best wel lachen om iedereen die vindt dat zij en hun zus veel qua leeftijd schelen :') ik ben scheel 12 jaar met mijn middelste broer en 14 met mijn oudste. Ik ben 13, hun 24 en 27. Eigenlijk nooit echte ruzies mee gehad.
    Maar alle tips die ik heb kunnen bedenken zijn hier al genoemd, dus sorry :')


    'The best way to predict the future is to create it'.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Zeven jaar (; dus op de leeftijd van 12 en 19 botst dat nogal, terwijl 7 en 14 geen problemen veroorzaakte. Nu zijn we 18 en 25 btw.


    Hah, 17 en 21 hier en nooit ruzie gehad :Y) Komt denk ik doordat een broer en een zus sowieso minder hebben om over te ruziën dan twee zussen of twee broers, en doordat zowel mijn zusje als ik een ietsje andere jeugd hadden dan de meeste kinderen :P


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hah, 17 en 21 hier en nooit ruzie gehad :Y) Komt denk ik doordat een broer en een zus sowieso minder hebben om over te ruziën dan twee zussen of twee broers, en doordat zowel mijn zusje als ik een ietsje andere jeugd hadden dan de meeste kinderen :P

    Ik dacht juist dat broers en zussen juist heel vaak ruzie hebben haha.

    uggh ik heb dat altijd met mijn broertje... meestal probeer ik mijn broertje te ontwijken of gewoon te negeren wanneer ik helemaal klaar ben met het gezeik..


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    dit klinkt zo bekend ^^
    mijn ouders zorgden regelmatig dat we in een goed gesprek gingen... alleen of met hun erbij.,
    en vaak kun je kleine dingen dan rustig uitpraten...
    ik zou als ik jou was echt je best ervoor doen...
    want als ik nu terug kijk.. mis ik de tijd..
    zij woont nu op kamers in Nijmegen, en ik woon samen, dus we kunnen elkaar alleen in t weekend zien,, maar ik werk zaterdag, en zij zondag
    ik zou nu geld geven om weer met haar te kunnen ruziën ;)


    The thing you do mean something to people -Ncis