• Hallo!

    Ik heb een probleem en ik hoopte dat jullie misschien tips zouden hebben.

    Mijn zusje en ik hebben namelijk continue ruzie. Bijna elke dag wel een stuk of 2/3. Soms is het alleen verbaal, maar het komt soms ook aan op fysiek. Ik word er helemaal gek van, want ik hou helemaal niet van ruzie. De reden van de ruzies zijn altijd zo onnozel en ze slaan helemaal nergens op.
    Ik zeg bijvoorbeeld dat ik iets irritant vind, en ze gaat er maar mee door. Als ik dan boos word, heb ik het weer gedaan, omdat ik begon met boos worden.
    Als we samen de afwas moeten doen, doet zij helemaal niets. Als ik er dan wat van zeg, wordt ze boos en hebben we ook weer ruzie.
    Het klopt dat ik meestal begin met ruzie maken, maar zij lokt het meestal gewoon zo lang uit totdat ik boos word.
    Ook kraakt ze alles af wat ik leuk vind. Ik word er helemaal gek van, want iedereen kraakt het al af.
    Ze is ook vaak in mijn kamer, terwijl als ik in haar kamer kom, moet ik er gelijk uit. Als ik dat tegen har zeg, blijft ze gewoon op mijn kamer. Dan moet ik haar er gewoon uit duwen en dan komt ze nog terug.
    Mijn zusje is nu 12 en ik ben nu 16. Dat zijn natuurlijk lastige leeftijden.
    Vroeger hadden mijn zusje en ik ook altijd ruzie, maar toen hield het een hele tijd op. Nu, sinds twee jaar ongeveer is alle ruzie weer terug.

    Bedankt voor het lezen van die tekst. Ik moest het echt even kwijt. Heeft iemand tips waardoor het minder kan worden? Ik word er helemaal gek van (en mijn ouders ook).
    Tot tien tellen heb ik al vaak genoeg geprobeerd...


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Dit is toch gewoon een zus-zus relaties, ik ken zoveel mensen (waaronder ik zelf) die dit hebben of hebben gehad. Het gaat vanzelf weer over.


    ©1998

    Mijn zussen en ik hebben juist nooit ruzie, en als het zo is (eens in het jaar) dan gaat een van ons even weg en komen we weer net zo vrolijk terug of er nooit wat gebeurt is. Ik kan dus geen tips geven.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Sorry, als enig kind heb ik hier absoluut geen ervaring mee :']


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Hmm, jullie zijn zussen. Ik had precies hetzelfde met mijn broer van zes jaar ouder, schoppen, slaan, ruzie.
    Probeer hetzelfde als ik deed; Klop netjes bij haar kamer aan, en wacht net zo lang tot ze je binnenlaat. Begin een (Iets emotioneel) gesprek over waarom jullie eigenlijk zo ruzie maken, en zeg dat je wilt dat het stopt. Luister naar haar terwijl zij haar redens verteld, en als je haar niet uit kan staan, bal dan even je vuisten.
    Dit was voor mij de enige manier om hier uit te kunnen komen, en ik heb nu de leukste broer op aarde.

    Als ze je niet binnenlaat, schrijf dan een brief met dezelfde punten; Waarom jullie ruzie maken, je wilt dat het stopt etc. En schuif dit onder haar deur. Er gaat niks boven een brief van je broer of zus die met andere woorden zegt dat ze wilt dat het stopt. Want geloof mij, waarschijnlijk word zij ook gek van al dat gebekvecht.

    Oja, en vertel ook dat ze geweldig is, dat helpt ook wel in dat gesprek.

    En als het je gelukt is om het te stoppen, probeer dan ook om je relatie te onderhouden. Ga samen iets doen wat jullie leuk vinden!


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hah, 17 en 21 hier en nooit ruzie gehad :Y) Komt denk ik doordat een broer en een zus sowieso minder hebben om over te ruziën dan twee zussen of twee broers, en doordat zowel mijn zusje als ik een ietsje andere jeugd hadden dan de meeste kinderen :P


    Wel, je hebt het fout. Je met mij en mijn broer eens hebben gezien a few years ago. Men wat ben ik blij dat die tijd voorbij is.

    Wat voor jeugd hadden jullie dan?


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Ignore.


    I live for the applause, you will die for it.