• Hey! Ik zit laatste tijd met een probleem, dus kom ik hier mijn hart luchten. Het is best complex:

    Ik heb een autistische vriendin.Ik noem haar even A. Ze vat dingen vaak erg persoonlijk op, alsof op haar vaak meer gezeurd wordt dan op anderen. Ook kan ze zich moeilijk inleven in andere personen. En het meest ingewikkelde: Ze laat zich heel makkelijk meeslepen.

    Dan heb ik ook nog een andere "vriendin" (ze is niet echt een vriendin, ze is alleen bevriend met mijn echte vrienden), B.
    Ik heb vaak het gevoel dat zij mij niet kan accepteren. Ze zit vaak te zeuren over de kleinste dingen (ik vind dat ze zich best wel aanstelt). Ook vraagt ze telkens alle aandacht, en soms op de verkeerde manieren. Bijvoorbeeld mij ontzettend te beledigen, spullen af te pakken, en mensen slaan. Ik zeg vaak dat ze moet ophouden, maar dan gaat ze gewoon door. Veel mensen lachen ook als ze dit soort dingen doet.Vaak begint ze al te zeuren als ik een klein dingetje van haar per ongeluk na-aap, terwijl ze zelf ook heel vaak dingen na-aapt.
    Zij doet altijd heel raar en alles. Ze zegt dat ze vind dat mensen zichzelf moeten zijn. Maar als ik even lekker raar doe zget ze "okeee..." of "juist ja" op een sarcastische manier. Ze begint dan dus telkens met me te spotten.

    Het punt is dat A zich altijd mee laat slepen door B. Daardoor ben ik dan veel minder en kleiner. A begint dan soms ook mij te beledigen en ze lacht altijd om B. Ze verkiest haar boven mij.

    Een typisch voorbeeld:
    Ik begin A te kietelen. A zegt "neee, ff niet doen." Vervolgens gaat B gewoon meekietelen (ze aapt mij dus na, terwijl ze dat zelf altijd zo verschrikkelijk vindt) en A begint plotseling te lachen

    Zo wordt ik telkens onbelangrijk omdat B alle aandacht opeist (met o. a. het na-apen van mij). Ik vind dit echt kwetsend en ik heb er last van.

    Maar als ik B probeer te vertellen dat het niet eerlijk is wat ze doet, trekt ze A weer met zich mee. En ik wil A echt niet verliezen, omdat zij uiteindelijk wel gewoon een heel goede, lieve, grappige vriendin is!


    Ik hoop dat je raad weet, en in iedergeval bedankt voor het lezen!

    [ bericht aangepast op 25 april 2014 - 19:53 ]


    Peertjes zijn cool :3

    Ik weet dat bumpen niet mag, maar ik zit hier echt heel erg mee. Iemand?


    Peertjes zijn cool :3

    Uhmm... Wat ontzettend lastig. Sterkte er in ieder geval mee. Ik weet zo even niets te verzinnen om je te helpen :S


    It's never gonna happen, Guys.

    Spreek me A af buiten school, hou contact met haar. Gewoon negeren als ze sarcastisch doet, wees gewoon jezelf. Wat maakt het uit hoe zij reageert?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Hè, wat kinderachtig zeg, en vooral vervelend voor jou natuurlijk. Zou je niet eens een keer goed in gesprek kunnen gaan met ze? Laten weten hoe jij erover denkt en misschien moet B zelf ook eens in zien hoe ze zo een vriendschap aan het verpesten is.

    Bedankt!


    Peertjes zijn cool :3

    Elvenking schreef:
    Hè, wat kinderachtig zeg, en vooral vervelend voor jou natuurlijk. Zou je niet eens een keer goed in gesprek kunnen gaan met ze? Laten weten hoe jij erover denkt en misschien moet B zelf ook eens in zien hoe ze zo een vriendschap aan het verpesten is.


    + Anders kun je A apart nemen om haar te zeggen hoe jij erover voelt want het kan ook zo zijn dat het twee tegen één wordt anders maar je moet doen wat jij het beste vindt.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Inderdaad, gewoon apart nemen en er met haar even over praten. Dan maar hopen dat ze het goed opvat en gewoon snapt. Kunnen jullie niet zonder haar (vriendin B) afspreken?


    Don't walk. Run, you sheep, run.