• I solemnly swear I am up to no good
    Het is het laatste jaar van James, Sirius, Remus, Peter, Lily, Severus en de rest. De First Wizard War begint nu echt en dat merken de bijna afgestudeerden. Lily en James komen (eindelijk) bij elkaar en ze sluiten zich allemaal aan bij de Order of the Phoenix. De eindexamens komen eraan en daarbij zijn James en Lily ook nog eens Head boy en girl. James en Sirius quidditchen ook nog, Remus heeft nogsteeds zijn maandelijkse nachtelijke harige probleempje, Peter haalt niet al te beste cijfers en de druk van de oorlog wordt steeds heftiger. Wat als Voldemort aan de macht komt? Wie gaat hem dan verslaan? Waarom zijn er steeds mysterieuze verdwijningen? En slagen de marauders met al deze druk wel?

Deze RPG speelt zich af in februari 1978. In de Wizarding World is de oorlog uitgebroken. Terwijl iedereen zich voorbereid op de Examens, breidt de oorlog zich uit.

Personages:
    James Potter ~ JamesPotter
    Sirius Black ~ Piaffe
    Remus Lupin ~ Insurgents
    Peter Pettigrew ~ JamesPotter
    Lily Evans ~ Dreamlight
    Severus Snape ~ Eruditie

Tom Riddle/Voldemort ~ Pulsar
    Bellatrix Black ~ ZaIa
    Lucius Malfoy ~ Flitwick
    Narcissa Black ~ Dreamlight

Frank Longbottom ~
    Alice Longbottom ~
    Albus Dumbledore ~
    Minerva McGonagall ~

Zelf bedachte Personages: (maximaal 5!)
    - Faline Rosalinde Castell -Ravenclaw-Zevendejaars ~ Jafar
    - Brooke Jane Eatside-Hufflepuf-Zevendejaars ~ ZaIa
    - Rosa Wakefield-Ravenclaw-Tweedejaars ~ Orine
    - Elisabeth Jorja Kingston-Gryffindor-Zevendejaars ~ Flitwick
    -
    Andere personages kun je ook even navragen. Ik ben niet echt wakker nu, dus ik ben waarschijnlijk vet veel vergeten xd.

Regels:
    -Wees aardig tegen elkaar.
    -OOC in het praattopic of tussen haakjes(dat nog komt)
    -Gebruik ABN
    -16+ toegestaan, maar wel netjes houden
    -Probeer minstens een of twee keer per week te reageren, zo blijft het topic leven.
    -Alleen ik maak de topics, tenzij anders aangegeven.
    -Geen perfecte personages
    -Er is geen minimum aan woorden, maar probeer minstens twee a drie regels te schrijven
    -Heb plezier!

Rollentopic
    Praattopic

Begin:
    Het is 10 februari 1978. Het vriest lichtjes en het is bewolkt. Er is geen neerslag.
    Op deze dag wordt iedereen 's morgens wakker en maakt zich klaar voor de dag. De leerlingen gaan naar de lessen en de Deatheaters maken plannen voor een nieuwe overname of iets dergelijks.

Mischief managed

[ bericht aangepast op 23 april 2014 - 15:56 ]

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

[Nu pas tijd, ga eerst ff mn persoontje maken en dan reageren hopelijk. Sorry dat ik wat later ben (: ]

"It's funnier in Enochian." ~ Castiel

Sinistra schreef:
    [Nu pas tijd, ga eerst ff mn persoontje maken en dan reageren hopelijk. Sorry dat ik wat later ben (: ]

[maakt niet uit!]

Faline Rosalinde Castell || Ravenclaw || Captain & Keeper

Mijn ogen waren al enkele seconden geopend voor mijn wekker ging. Ik was zo gewend om op dit tijdstip wakker te worden, dat ik altijd even voor het geluid door de kamer klonk mijn dromen verliet en dezen verving voor realiteit. Soepel stapte ik uit bed om als eerste van de zevendejaars meiden op de slaapzaal de badkamer in te stappen. Ik hoorde wat gemompel en geïrriteerde zuchten, omdat we op moesten staan maar meer aandacht besloot ik er niet aan te geven. De beelden die mijn netvlies hadden bereikt liet ik voor wat ze waren en ik richtte mij op het heden. Nadat ik mij gewassen en gepoetst had, trok ik mijn uniform aan en werkte de oneffenheden in mijn gezicht weg. Daarna liep ik de slaapzaal weer in. Iedereen was ondertussen overeind gekomen en twee meiden stonden al naast hun bed. Ik besloot maar meteen naar het ontbijt te gaan. Ik was wel bevriend met ze, oppervlakkig, maar wachtte eigenlijk nooit op ze.
    In de immense deurpost van grote zaal aangekomen keek ik eerst even rond voor ik naar mijn eigen afdelingstafel liep. Mijn blik volgde die van de starende tweedejaars Rosa en kwam uit bij niemand minder dan Potter en Pettigrew. Ik rolde even met mijn ogen voor ik tegenover haar plaatsnam, waardoor ik expres haar zicht belemmerde. Ik had het niet zo op de zogenaamde Marauders en dan vooral niet op Potter en Black, omdat ze altijd alle aandacht opeisten wat Quidditch betrof. Ze waren volgens mij sowieso aandacht-verslaafd zoals ze zich hun hele schoolcarrière gedroegen. Ik was het lichtelijk zat dat dat soort mensen altijd alle aandacht kregen en mensen zoals ik niet. Misschien was ik jaloers, maar dat kon mij vrij weinig schelen. Dit jaar was het mijn beurt. Het móést mijn beurt zijn. Anders zou ik mijn hele leven bekend staan als een Niemand. Wanneer mijn naam al genoemd zou worden, zou iedereen zich afvragen wie ik in merlijnsnaam was en dat wilde ik niet. Het hele idee alleen al bezorgde mij nachtmerries.
    'Staren is onbeleefd en bovendien is je smaak verachtelijk. Er zitten genoeg knappe jongens in óns Quidditch team om naar te kijken,' zei ik Rose daarom ook en schonk voor mijzelf een kopje thee met melk in.

Happy Birthday my Potter!

Elisabeth Jorja Kingston

Met snelle stappen ren ik de trap af naar beneden. Ik denk eigenlijk altijd al dat mensen uit Griffoendor het beste wakker worden, want ze moeten onmogelijk veel trappen en gangen door 's ochtends vroeg, terwijl naar mijn weten de andere afdelingen niet zo ver weg zitten van de Grote Zaal. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee, zo kom ik ook nog eens aan mijn dertig minuten beweging die ik nodig schijn te hebben, maar misschien klagen anderen er over. Ik kom Foppe tegen, die mij schijnt te negeren. Maar net als ik de hoek om ga, krijg ik stromen ijskoud water over me heen. Ik geef een luide schreeuw en kijk vloekend omhoog. 'Wat ben jij een vreselijke klootzak, Foppe!' Hijg ik en probeer strengen kletsnat haar uit mijn ogen te vegen. De geest maakt een diepe buiging.
    'Het was een genoegen, schone dame.' zegt hij. 'U bent kletsnat nog even prachtig als droog.' Glimlacht hij. Nog sneller dan het knipperen van Foppe's ogen heb ik mijn stok getrokken en vuur bliksemsnel een vloek op hem af. De geest werd met dikke, ijzeren kettingen aan de kandelaar aan de muur naast hem gebonden. Hij is niet gewend aangevallen te worden en hij probeert lost te komen. Maar natuurlijk werkt dat niet. Een spreuk die ook op geesten werkt, een van de weinige. Ik heb m'n research gedaan. Nog steeds ijskoud maak ik een buiging naar de nu luid vloekende Foppe.
    'Het was me een genoegen.' Ik geef hem een stralende lach en loop dan kwaad de hoek om. Ik zie er waarschijnlijk niet uit. Mijn skinny jeans was al donker, nu lijkt hij zwart en het dunne shirt dat ik droeg plakte nu aan mijn lichaam en scheen volgens mij door. Gelukkig droeg ik een simpele witte bh. Mijn haar was kletsnat en hing langs mijn gezicht met nog steeds wat krullen hier en daar. Ik loop snel de Grote Zaal binnen, waar het nog wat rustig is en ik plof naast James, een van mijn beste vrienden, neer en grijp een warm broodje.
    'Foppe.' verklaar ik en neem een hap. 'De klootzak heeft me vanochtend een ijsblokjesdouche gegeven. Nu zit hij vast aan een kandelaar.' Ik grijns. 'Maar voor de rest van de dag heb ik het ijskoud en ik heb geen zin andere kleren aan te trekken.' Ik neem nog een hap van het overheerlijke warme broodje en speel wat met mijn staf. 'Zijn Sirius en Remus nog niet wakker?' vraag ik dan. Bij Sirius' naam steekt er even iets in mijn borst, maar ik probeer het te negeren en concentreer me op mijn volgende broodje.

James Potter

Peter en ik praten over wat kleine dingetjes als Elisabeth zeiknat komt aanstormen. 'Foppe. De klootzak heeft me vanochtend een ijsblokjesdouche gegeven. Nu zit hij vast aan een kandelaar. Maar voor de rest van de dag heb ik het ijskoud en ik heb geen zin andere kleren aan te trekken.' Ik grinnik zacht eventjes en haal mijn hand door mijn haar.
    'Zijn Sirius en Remus nog niet wakker?' Vraagt ze en ik schud mijn hoofd.
    'Nee, ze zijn al wakker. Die klootzak van een Sirius vond het blijkbaar grappig om op mijn rug te springen en mij zo wakker te maken.' Zeg ik en ik wrijf over mijn rug. 'Ik heb er echt last van. Ze zijn samen in de badkamer trouwens. Is het niet handiger om jezelf droog te toveren?' Vraag ik dan en ik neem een hap van mijn broodje.
    'Wat hebben we zo?'

Lily Evens
    Als ik uiteindelijk aankom in de grote zaal ga ik alleen zitten. Ik voel niet echt de behoefte om ergens bij te gaan zitten en ik moet nog leren voor een proefwerk Transfiguration. Ik gaap zacht terwijl ik mijn boek open sla en sla snel mijn hand voor mijn mond. Ik kijk op als ik een heleboel uilen hoor. Een grote kerkuil komt op mijn afvliegen en laat de Daily Prophet voor mijn neus vallen. Hij vliegt pas weer weg als ik hem het geld geef. Aangezien mijn concentratie momenteel op een nogal laag niveau staat, gooi ik mijn boek weer in mijn tas en sla ik de krant open. Als mijn ogen over de titel van het voorpagina nieuws glijden worden ze groot.
    Moord op Alexandro Molofro
    Mijn hart slaat een sprongetje van schrik, elke keer dat ik de titel van het verhaal overnieuw lees. Je zou denken dat ik dit soort nieuws onderand wel ben gewend, maar dat is totaal niet zo. Elke morgen als de naam van iemand anders het nieuws vult, vullen mijn ogen zich met tranen.Ik ben niet in staat de rest van het artikel te lezen. De maar al te kille titel zegt genoeg. Het is oorlog, niemand is veilig voor hem, Voldemort.

"Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

Elisabeth Kingston
    'Sirius is geen klootzak.' zeg ik automatisch, maar ik doe alsof het niet belangrijk is. 'Ja misschien is droog toveren een goed idee, alleen zie ik er dan uit als een verwaaide boomtrul.'
    'Wat hebben we zo?' vraagt hij.
    'Ehm...' Ik grijp mijn rooster. Gister had ik voor de examens geleerd en ik heb geen idee wat we nu hebben. 'Eerst hebben we Geschiedenis van de Toverkunst... Alsof je je dag daarmee goed begint.' zeg ik en prop mijn rooster weer terug. 'Maar ja, dan hebben we in ieder geval een extra uurtje slaap,' zeg ik opgewekt en pak mijn staf. Ik wijs hem op mijn voeten en begin die te drogen. Zelfs mijn gewaad is nat en plakt aan mijn schouders. Ik doe dan mijn benen en als ik met heel mijn lichaam klaar ben gooi ik mijn staf weer op tafel. mijn haar zit voor geen meter. Met een snelle gris heb ik James' tas te pakken. 'Jij hebt vast wel een kam of zo in je tas zitten.' zeg ik plagerig en begin zijn tas te doorzoeken. 'En sowieso een stuk of vier spiegels.'

James Potter

'Ehm... Eerst hebben we Geschiedenis van de Toverkunst... Alsof je je dag daar goed mee begint.' Ik kreun zachtjes even. Ik haatte dat vak. 'Maar ja, dan hebben we in ieder geval een extra uurtje slaap.' Ik knik even en Elisabeth begint zich droog te maken.
    'Mag ik de honing?' Hoor ik Peter vragen en ik duw de honing in zijn hand.
    Plotseling heeft Elisabeth mijn tas en snuffelt er doorheen.
    'Jij hebt vast wel een kam of zo in je tas zitten. En sowieso een stuk of vier spiegels.' Zegt ze.
    'Ik gebruik mijn kam nooit, die ligt ergens onderin mijn hutkoffer. Ik heb mijn handen waarmee ik dit doe!' Zeg ik en ik haal overdreven mijn hand door mijn haar. 'En een spiegel heb ik wel... Wacht even...' Ik zoek mijn spiegel op. 'Hier!' Zeg ik terwijl ik hem in Elisabeths hand duw.
    Mijn blik wordt naar het begin van de Grote Zaal getrokken, waar Lily net zit en een boek doorleest. Vlug kijk ik weer weg en kijk omhoog. Tientallen krassende uilen vliegen naar binnen.
    Een krant valt voor mijn neus en ik vouw hem open.
    Moord op Alexandro Molofro., staat er. Ik ril even. Ik vond die hele oorlog zo idioot. Ik snapte die Voldemort gast gewoon niet. Volgend jaar word ik Schouwer en ga ik hem proberen te stoppen. Maarja, of dat mij lukt...
    'Weer een moord...' Zeg ik zacht en ik laat Elisabeth en Peter de krant lezen.
    Vrijdag de tiende, zaterdag de elfde, zondag de twaalfde, maandag de dertiende, dinsdag was het Valentijnsdag!
    'Wacht even... Ik moet even wat aan Evers vragen...' Zeg ik en ik sta moeizaam op. Ik loop rustig richting het roodharige meisje.
    Ondertussen haal ik mijn hand snel een paar keer door mijn haar.
    'Hey Evers,' zeg ik als ik er bijna ben. 'We moesten van Perkamentus nog een Hoofdmonitorenbijeenkomst van Griffoendor houden. Dus alleen wij. Hij zei dat we dat dinsdag moesten doen, ofzo...' Zeg ik en ik ga naast haar zitten. Perkamentus had helemaal niets gezegd, maar ik had haar zo vaak mee uit gevraagd, dat ik wist dat dat geen zin had. Dit was een ideale oplossing.
    Ik haal mijn hand door mijn haar en glimlach even.
    'Heb je de krant trouwens gelezen?' Vraag ik dan zacht en ik kijk naar de krant voor haar.

Brooke Jane Eatside

Langzaam open ik mijn ogen als ik de zonnestralen die op mijn gezicht kietelen voel. Ik ga rechtop zitten, rek me uit en daar gaap ik hard bij. Ik had zin in een nieuwe schooldag, nieuwe dingen om te leren. Ik wrijf nog even in mijn ogen en slinger dan mijn benen over de rand van het bed en sta ik moeiteloos op. Ik pak mijn toverstok van het nachtkastje en concentreer me op het stapeltje kleding dat slap over mijn stoel hangt. 'Accio!' zeg ik luid maar niet te hard zodat mijn kamergenoten niet wakker worden. Het stapeltje kleren komt vliegensvlug op mijn bed liggen, en ik glimlachte. De toverstok legde ik weer neer op zijn vaste plaats en ik liep naar badkamer waar ik me snel verzorgde, vervolgens deed ik ook het stapeltje kleren aan en ik pakte mijn toverstok van mijn nachtkastje. Ik deed mijn gele zwart gestreepte stropdas goed, en ik pakte snel mijn schooltas van de grond en daarna liep ik snel de slaapzaal uit. In de gang was het al licht en ik ontmoette al snel mijn mede-Hufflepufs. Ik liep de Great Hall binnen en plofte neer bij de Hufflepuftafel. Ik kijk om me heen en pak dan een broodje van de tafel en smeer er wat pasta op. Ik was één van de eerste Hufflepuffers aan tafel. Plotseling kreeg ik Lily en James in de gaten. Ik liet mijn spullen liggen en liep rustig op ze af. Volgens mij had James de krant die ik vast wel mocht lenen, en ik wilde Lily natuurlijk goedemorgen wensen. 'Hey!' zeg ik als ik stil sta en vlak bij Lily en James sta. 'Goedemorgen allebei, en trouwens James mag ik zo de krant na jou?' vroeg ik en ik keek hem hoopvol aan. Aan zijn gezicht te zien was er geen goed nieuws.

''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

Rosa Wakefield

Ik staar nog steeds naar James, blijkbaar heeft hij het niet door, opgelucht haal ik adem. Dan komt er een zevendejaars voor mij zitten, Faline Rosalinde Castell heet ze. Ik kijk haar geïrriteerd aan. 'Staren is onbeleefd en bovendien is je smaak verachtelijk. Er zitten genoeg knappe jongens in óns Quidditch team om naar te kijken,' zegt ze dan. Rustig antwoord ik: 'Ik zit niet te staren.' bij dat laatste woord haal ik mijn schouders op. Snel pak ik nog wat eten. Ik pak een boek uit mijn tas, en lees de voorkant. Dan kijk ik met een vies gezicht naar het boek en leg hem weer weg. Ik begin mezelf een beetje te vervelen en met Faline voor me voel ik me ongemakkelijk. Met lange tanden eet ik mijn eten. 'waar zijn je vriendinnen?' vraag ik op een rare toon. Dan heb ik er spijt van dat ik dat heb gezegt. Ik kijk haar geïrriteerd aan. Dan bedenk ik me pas dat ik hier ook zit zonder vriendinnen.

[ bericht aangepast op 14 april 2014 - 8:01 ]

Wees jezelf, er zijn zoveel anderen.

Lily Evers
    De rest van het ontbijt lijkt zo langzaam te gaan, mijn ogen blijven maar staren naar de voorpagina van de krant.
    'Hey Evers,' Snel kijk ik op. Het is uiteraard Potter die naar me toe komt lopen. 'We moesten van Perkamentus nog een Hoofdmonitorenbijeenkomst van Griffoendor houden. Dus alleen wij. Hij zei dat we dat dinsdag moesten doen, ofzo...' Verbaast kijk ik hem aan. Waarom zou Perkamentus dat willen? We hebben er pas nog eentje gehad. En waarom zegt hij dat alleen tegen Potter? Ik merk dat mijn blik zich even afwend naar de leraren en vooral de man in het midden. Dan kijk ik terug naar Potter. Mijn mond gaat even open en dicht om wat te tegen, maar ik weet niet precies wat. Het is vast gewoon handiger om maar één persoon te waarschuwen, toch? Gelijk voel ik een vlaag van jaloezie over me heen komen. Hij heeft Potter wel gewaarschuwd en mij niet? Wat heb ik verkeerd gedaan!? Op hetzefde moment dat ik die gedachte krijg, duw ik hem aan de kant. Volgende keer waarschuwt hij mij vast. Hij probeert alles eerlijk te verdelen, beetje bij beetje weet ik mezelf te kalmeren.
    'Heb je de krant trouwens gelezen?' zegt hij voordat ik antwoord kan geven. Tuurlijk haalt hij zijn hand weer door zijn haar.
    'Ehm... Ja, die heb ik gelezen, maar waar die bijeenkomst dan over gaan? We hebben alles toch al besproken?' Terwijl ik wacht op zijn antwoord zie ik in mijn ooghoek Brooke aankomen.
    'Hey!' zegt ze als ze vlak bij ons staat. 'Goedemorgen allebei, en trouwens James mag ik zo de krant na jou?'
    'Je mag die van mij wel hebben, ik heb al genoeg gelezen.' Er zit een bittere ondertoon in mijn stem.

"Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

Faline Rosalinde Castell || Ravenclaw || Captain & Keeper

Aan de geïrriteerde blik van Rosa te zien is ze overduidelijk niet gecharmeerd door mijn acties, maar dat soort dingen konden mij altijd vrij weinig schelen. Ik nipte voorzichtig een slokje van de thee, terwijl ik het rustige antwoordt van Rosa aanhoorde. Er verscheen bij het horen van haar woorden een frons op mijn gezicht en even haalde ik met zoals altijd veel gemak het beeld van net voor mij om nogmaals te controleren of ik het juist gezien had en mijn ogen mij niet bedrogen, maar ook nu kwam ik weer tot de conclusie dat de jongedame naar James Potter had zitten staren. Ze had dus gelogen, maar ik besloot er niks over te zeggen. Dat arme kind moest al kampen met hoogstwaarschijnlijk de meest kansloze crush ooit. Hoewel, misschien dat verliefd zijn op Snape, een gozer uit Slytherin die al zolang als ik mij kon herinneren -en ik herinnerde mij alles, dus dat betekende dat het sowieso al vanaf het eerste jaar op Hogwarts zo was- achter Evans van Gryffindor had aangelopen en haar uiteindelijk had weggejaagd met een helemaal verkeerde opmerking, nog kanslozer was. Zoals het er nu uitzag, zou hij nooit over haar heenkomen.
    Ik vond het soms echt verbazingwekkend wat ik over mensen wist, terwijl men vaak zo weinig over mij leek te weten. Ik kon wel voor de dreuzel-politie gaan werken als een spion. Mijn mondhoeken krulden in een kleine glimlach bij die gedachte. Ik zag het al voor mij. En die arme mensen af en toe maar denken hoe ik het toch allemaal voor elkaar kreeg, onwetend wat magie betreft.
    'Waar zijn je vriendinnen?' klonk het opeens vanuit Rosa haar kant. Ik keek haar even aan en merkte de geïrriteerde blik weer op in haar ogen. Toen ik de woorden terugspoelde in mijn gedachten, merkte ik de vreemde toon op in haar stem. Ik besloot niet al te kinderachtig te zijn en de vraag meteen terug te ketsen.
    'Mijn kamergenoten zijn nog in de desbetreffende slaapkamer. Ze hebben meestal wat meer moeite met opstaan dan ik. Ik ben echter ook niet iemand die veel waarde hecht aan het gezelschap van anderen,' legde ik haar kalm uit. Misschien dat sommige mensen die wel waarde hechtten aan dit soort dingen haar opmerking vervelend hadden gevonden, maar ik was nou eenmaal een alleenganger van nature. 'Was jij ook eerder op dan jouw vriendinnen?' voegde ik er vervolgens nog als vraag achteraan, gezien ik daar nu toch wel iets van nieuwsgierigheid voor gekregen had.

Happy Birthday my Potter!

Sirius Black.

In de badkamer probeerde ik mijn haar lichtelijk te fatsoeneren en waste ik mijn gezicht snel. Toen James binnenkwam begroette hij ons met een "Moest je me perse wakker majenmet een gebroken rug, Padfoot?" wat hij overigens kreunend zei. "Tuurlijk." reageerde ik snel maar James was de kamer al weer uit. Toen ik klaar was in de badkamer en terug liep naar de slaapzaal zag ik dat James en Peter al weer weg waren. Ik kleedde me snel aan en riep naar Moony dat ik naar beneden was.
    Halverwege zag ik Foppe, vastgeketend aan een kandelaar en ik moest lachen. Ik liep snel door naar de grote zaal en zag daar dat James bij Lily stond, Peter en Elisabeth zaten samen aan de tafel van Gryffindor en Elisabeth was bezig met zichzelf te fatsoeneren, waarom ze dat niet in de slaapzaal of badkamer deed weet ik niet. Ik liep er heen. "Hoi" Ik pakte een appel en ging wijdbeens naast Elisabeth zitten, kijkend naar James pogingen om, waarschijnlijk, Lily te veroveren voor valentijnsdag.

take me back to the basics and the simple life

Voldemort

Twee uur lang luisterde ik naar informatie. Ik was er nogal snel door verveel. Wat begrepen ze niet? Ik wou vooruitgang, en moorden en verdwijningen stonden misschien leuk voor in de daily Prophet en zorgde ook voor angst maar verder hadden ze geen enkel nut! Nadat Rabastan zijn zegje had gedaan stond ik op.
    ''Dit is allemaal goed en wel, maar hoe zit het ministerie? Daar denken jullie niet aan! Leuk dreuzeltjepest doen maar niet denken aan de prioriteiten! Moet ik dan alles zelf doen?'' Ik liep boos de kamer uit, richting een tafel die in de woonkamer stond. Ik pakte perkament, een veer en wat inkt en begon te schrijven.
    ''Beste minister,
    U heeft ongetwijfeld gehoord van de verdwijningen en moorden de laatste maanden. Ondertussen wordt het zelfs al oorlog genoemd! Maar ik zou het niet zo willen noemen, zeker aangezien het ministerie niet meer doet dan alles in de dooofpot stoppen. Maar desondanks noem ik al die mysterieuze dingen obstakels, en u kan die opruimen! U hoeft alleen af te treden en mij de macht te schenken, als u dit niet doet zullen er veel meer mensen verddwijnen en op gruwelijke wijze vermoord worden. Ik kan zelfs het ministerie heel geweldadig laten vallen. Ik heb namelijk meer dan alleen mensen, ook dingen die gruwelijker en groter zijn.
    Heer Voldemort,
    De heer van het duister
    ''
    Ik verzegelde de brief en roepte een uil die met de brief wegvloog. Opweg naar de minister van toverkunst.

[ bericht aangepast op 14 april 2014 - 15:42 ]

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

James Potter

'Ehm... Ja, die heb ik gelezen, maar waar die bijeenkomst dan over gaan? We hebben alles toch al besproken?' zegt ze en ik probeer snel een onderwerp te bedenken. Gelukkig komt Brooke er net aan en heb ik wat langer om na te denken.
    'Hey!' zegt Brooke als ze vlak bij ons staat. 'Goedemorgen allebei, en trouwens James mag ik zo de krant na jou?' Ik wil net knikken als Lily al antwoord geeft:
    'Je mag die van mij wel hebben, ik heb al genoeg gelezen.' Ik haal mijn hand door mijn haar en zucht even zacht.
    'We... ehh.. we moeten iets over... eh... hij zou nog doorgeven waar het over ging. Hij noemde een aantal dingen op, maar hij ging nog een lijstje maken en aan mij doorgeven.' zeg ik dan vlug tegen Lily. We hebben inderdaad al alles besproken de vorige keer, dus ik moest echt met een goed excuus komen dinsdag.
    'Maareh, hoelaat spreken we af?' vraag ik dan vluchtig terwijl ik in mijn ooghoeken zie hoe Sirius binnen komt. ''S morgens of 's avonds?'