• De vloek van de Evil Queen heeft er voor gezorgd dat alle sprookjesfiguren nu in onze wereld zitten, in een plaatsje dat niet bestond en als nog niet in deze wereld thuishoort; Storybrooke. De sprookjes figuren hebben een normaal leven, ze gaan naar hun werk of school, hebben wel eens ruzie of maken vrienden, ze krijgen een relatie, sommige gaan misschien trouwen of zijn net uit elkaar. Gewoon een normaal leven het enigste wat wel is, is dat al hun herinneringen nep zijn niemand herinnert zich hun leven in de Enchanted Forest behalve de Evil Queen. De Evil Queen is wel bang dat ze hun geheugen helemaal terug krijgt en iedereen tegen haar zal keren.

    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk: (Of als je personage nog op school zit, zet je dat ook hier neer)
    Extra:


    Tijdelijke stop op vrouwelijke personages tot we meer mannelijke hebben

    Rollen
    Sprookjesfiguren:
    Katherine Damianne Stavros || Red riding hood || Luna2013
    Arlyne Kensington || Doornroosje || xYoungLovex
    Snowwhite || Bella Christina Smith || zaIa
    Elle Sienna Lee || Rapunzel || Confiance
    Chloe Diana Fray || Elsa van Frozen || SuperTOMMO
    Emily 'Em' Devoné || Belle || Disneyy
    Mr.Gold || Rumplestiltskin || Luna2013
    Jamie Colin Beckster || Huntsman || MissMills
    Evan James Moor || Peter Pan || Disneyy
    Rowan Christopher Northwood || The pied piper of hamelin || Dauntlessone
    Jérome Balthazar Chesir || The mad hatter || Fairytalest
    Ali Omar Hirsiz || Alladin || Fairytalest

    Regels
    Niet alleen personages van 16-19 ook oudere van 20-30+
    Ongeveer 200 woorden schrijven, niet minder! Meer mag altijd. Je krijgt maar twee waarschuwingen!
    Naamsverandering doorgeven.
    Als je op vakantie gaat of als je door een andere reden paar weken/dagen niet kan reageren graag even melden.
    Andere niet buitensluiten
    Geen te perfecte personages
    Niemand zonder toestemming van een andere vermoorden of verwonden
    Als je met de rpg stopt zorg dan dat je personage niet gewoon opeens verdwenen is maar laat hem vermoorden/vermist of wat dan ook.
    Zet boven je post de naam van je personage in Storybrooke en welke sprookjesfiguur hij is
    16+ is toegestaan
    OC aanduiden met ()[]{}
    Hou meisjes en jongens gelijk
    Minstens twee personages per persoon
    De vloek wordt later verbroken
    reserveringen blijven twee dagen staan
    Als je over de serie praat graag onder spoiler voor het geval er mensen bij zijn die nog niet alle afleveringen heeft gezien.
    Je mag personages bespelen die niet in Storybrooke/the Enchanted Forest voorkomen.
    En natuurlijk veel plezier.


    Het verbreken van de vloek
    Oke, het lijkt me wel zo leuk als de vloek later wordt verbroken en de personages dan ook later gaan onderzoeken hoe ze weer terug naar de Enchanted Forest moeten gaan.
    Eerst had ik het idee dat iedereen langzaam hun geheugen terug krijgt soms na een droom of een bepaalde gebeurtenis die er is gebeurt en die een beetje weg heeft van een gebeurtenis die hij/zij heeft meegemaakt in de Enchanted Forest.
    Als jullie anders ook een beter idee of een leukere idee hebben dan hoor ik dat graag^^



    Het is vrijdag 18:00 sommige sluiten af bij hun werk of gaan nog even door, ze gaan naar huis of nog even wat eten bij the granny's daarna mogen ze doen wat ze zelf willen, uitgaan, naar de bios of wat dan ook sommige krijgen misschien zelfs al een herinnering terug van hun leven in the Enchanted Forest (zorg trouwens dat die herinneringen niet al te snel terug komen)

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 20:28 ]

    (Als ik zo mn laptop heb kan ik met Jérome reageren ^^
    Is het trwns goed als Ali boven in de klokkentoren zit? Mss dat Belle ervanaf kan weten haha)


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Jérome Balthazar Chesir // Mad hatter

    Ik kijk op als een jonge jongen voor me komt zitten. Hij was een van de mensen van wie ik niet precies wist wie ze waren, maar wel een gokje kon wagen. Hij deed me aan een hans denken, of aan peter pan. In ieder geval was hij minder onschuldig dan hij deed voortkomen, dat was zeker. 'Het is een kwestie van tijd voordat iedereen inziet wie gelijk had al die tijd,' mompel ik waarna ik weer achterom keek om een van de meisjes te wenken, maar helaas ontweken ze me. 'Zo kom ik natuurlijk nooit aan een wodka,' mompelde ik ietwat chagrijnig. Ik sprak al deze tijd de waarheid en niemand begreep me, soms had ik de hoop dat mensen me volgde, maar al snel kwam ik tot de conclusie dat ik puur ter vermaak diende. 'Vertel eens, waar voel je meer bij, bij the enchanted forest of bij neverland?' vroeg ik enigszins afwezig omdat mijn maag knorde als een gek en ik chagrijnig begon te worden dat niemand mijn bestelling op kwam nemen. Ik schoof weer terug en keek de jongen aan, wachtend op een antwoord. Zodra hij me uit begon te lachen zou ik naar huis gaan, daar kon ik tenminste een pizza bestellen die wel aan kwam en had ik een kast vol drank. Het enige voordeel aan dit leven was dat mijn huis te groot was voor mij alleen en ik genoeg geld had voor spullen. Daarnaast was ik toch "mad" en kwam dus ook niemand wat stelen.

    Ali Omar Hirsiz // Aladdin

    Ik sloop de bibliotheek binnen en glipte de lift in. Het voordeel van Belle was dat ze vaak in een boek zat weggedoken en me dus niet hoorde, of ze deed alsof ze me niet hoorde, dat kon ook nog. Ik opende de bovenste klep van de lift omdat dat ding zelf veel te veel lawaai maakte. Ik pakte de touwen vast, nadat ik de appel in mijn hand in mijn mond had gestopt, en begon de klim naar boven. Het was prima weer, dus het bos was ook een optie geweest, maar met de sheriff die daar aan het schieten was, speelde ik liever op safe en nam de klokkentoren. Het bood bovendien prima uitzicht over de hele stad. Ik klom het vertrouwde kamertje in en gooide mijn rugzak op de grond. Ik strekte me uit en nam vervolgens nog een hap van de appel terwijl ik naar het raam toeliep. De kok bij Granny's was inmiddels alweer naar binnen gelopen, van de sheriff was nog geen spoor en de straten waren verder leeg, zoals gewoonlijk een rustige dag. Ik pakte de hangmat uit mijn rugzak en bevestigde deze aan twee palen. Het leven was mooi. Ik had geen verplichtingen, geen bezittingen, geen vaste slaapplek, ik kon gaan en staan waar ik maar wilde, ik kon nemen waar ik zin in had, en ik kwam er altijd mee weg. Waarom zou ik moeite doen om te leren lezen of schrijven terwijl ik met handig vingerwerk zo iemand de kleren van het lijf kon trekken zonder dat ze dat wisten?


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Mr.gold || Rumplestiltskin
    Het bordje van mijn winkel had ik al van open naar gesloten gezet en nu ben ik even met de laatste dingen bezig met opruimen, als ik klaar ben loop ik naar mijn bureau toe waar er een laatje inzit die op slot zit, ik pak een boek uit de kast met een bruine kaft en sla die open waar de sleutel erin zit ik doe de sleutel in de slot en haal het laatje dan open waarna ik hem open trek een mooie glinsterende dolk komt te voorschijn met de naam Rumplestiltskin erop ik weet niet waarom dat er opstaat, wat voor dolk het is en waarom ik altijd zo bang ben dat als ik thuiskom of wakker word dat mijn dolk er niet meer ligt terwijl het maar een dood normale dolk is, maar toch ben ik altijd opgelucht als ik zie dat hij er nog ligt ongeschonden zoals ik hem heb achtergelaten. Misschien dat het toch verstandiger is om de dolk ergens anders te verstoppen misschien in een van de wijzer van de klok in de klokken toren boven de bibliotheek of misschien in het bos diep in de grond. Ik doe het laatje weer dicht, draai het op slot en leg de sleutel weer in die boek dan loop ik naar buiten en sluit ik de deur af.
    Ik loop gelijk richting de bibliotheek misschien dat er een boek is over verschillende dolken en waar die aparte dolk erin staat.
    Ik loop de bibliotheek gelijk binnen en zie Belle zitten met een boek in haar handen,

    Fairytalest schreef:
    (Als ik zo mn laptop heb kan ik met Jérome reageren ^^
    Is het trwns goed als Ali boven in de klokkentoren zit? Mss dat Belle ervanaf kan weten haha)


    -Haha is goed, Belle is wel zo'n aardig persoon om dat gewoon te laten :]-

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 19:13 ]


    Little do you know

    (Ik heb rumple ook naar de bibliotheek gestuurd^^)

    Evan James Moor || Peter Pan
    Jérome verteld dat iedereen er uiteindelijk achter zal komen wie er nu gelijk heeft en ik kijk hem vragend aan. Als hij een van de, erg knappe, bediendes hier wenkt maar compleet genegeerd word lijkt hij erg geïrriteerd te worden 'Zo kom ik natuurlijk nooit aan een wodka' mompeld hij vervolgens. Ik sta op en loop naar de bar om een wodka te halen voor Jérome en laat mijn whiskey ook meteen bijschenken. Dat ik nog lang geen eenentwintig ben maakt niet echt uit hier, ik krijg het wel altijd voorelkaar om drank ingeschonken te krijgen. Dan loop ik weer terug naar de 'dorpsgek' en zet de wodka voor zijn neus neer waarna ik breed grijns. Ik heb qua meiden best veel 'macht', aangezien ik populair genoeg ben bij de makkelijke meiden waardoor ik veel voorelkaar krijg hier, ik hou wel van die macht..
    'Vertel eens, waar voel je meer bij, bij the enchanted forest of bij neverland?' vraagt hij me dan plots. Ik knipper wat met mijn ogen en kijk hem vragend aan. Mijn grijns verdwijnt en ik trek mijn mond open.
    "Ehh.. Enchanted forest klinkt een beetje.. romantisch.. doe mij maar Neverland, klinkt een stuk beter" zeg ik dan schouderophalend, als ik het 'romantisch' uit spreek trek ik een beetje een vies gezicht, niet dat ik ook maar een flauw benul heb over waar hij het nu over heeft.. maar goed.

    Emily 'Em' Devoné || Belle
    Ik hoor wat geritsel achter me maar let niet op. Het zal de wind wel zijn, aangezien er nog ergens een raam open staat. Ik lees weer rustig verder in het boek en ben bijna bij de laatste bladzijde. Dan even later gaat de deur open en dicht en niet eens zo subtiel ook, waardoor ik op schrik en een schokkende beweging maak van de schrik. Door deze reactie valt het boek van de tafel op de grond en ik kijk geschrokken op naar wie er zo luid naar binnen komt..
    "Oh, Mr. Gold" glimlach ik kleintjes. De meest gevreesde man van de stad staat een paar meter van me af.. Niet dat ik bang voor hem ben, integendeel, ik weet dat er wel iets goeds in de man moet zitten.
    "Vanwaar dit late bezoek?" vraag ik hem dan terwijl mijn ogen hem aan kijken en een klein glimlachje mijn lippen siert.


    Little do you know

    Mr.gold || Rumplestiltskin
    Ik kijk naar Belle die een schokkende beweging maakt 'Oh, Mr.Gold.' glimlacht ze kleintjes en ik gun haar ook even een kleine glimlachje. Verder zeg ik niet sorry dat ik haar zo liet schrikken. 'Vanwaar dit late bezoek?' vraagt ze me. 'Ik zoek een bepaalde boek, waar allerlei informatie staat over een bepaald voorwerp.' ik kijk haar even in haar ogen die altijd liefde uitstralen. 'Verder is het niet jou zaak.' ik loop naar de kasten en kijk naar de boeken.
    Als ik na een paar kasten heb gekeken heb ik het boek eindelijk gevonden het is maar 80 pagina's ik blader het door. 'Geen informatie over die dolk.' Fluister ik zachtjes en ik zet die boek weer terug dan kijk ik even verder in de bibliotheek. 'Hoe kom je bij de klokkentoren?' vraag ik en ik draai me naar Belle om.

    Jérome Balthazar Chesir // Mad hatter

    Ik glimlach kleintjes, Peter Pan dus, het paste wel bij hem, hij kreeg tenminste wodka. Ik nam er dankbaar een slok van. 'Interessant,' zei ik. Ik wist niet veel over Neverland, ik was er geloof ik één keer geweest voor Aladdin om elfenstof te halen zodat zijn tapijt kon vliegen. Hij was een van die mensen die veel wilde en niks kon betalen, hij had me toen ook betaald met een of andere Arabische witte bloem die ik vervolgens voor een zak geld had doorverkocht aan Rumplestilskin, geen idee wat hij ermee wilde. Ik dacht terug aan Neverland, Peters wil was wet, hij had ogen en oren over heel het eiland. Het was allrmaal wat vaag. 'Vertel eens, als je aan Neverland denkt, wat zie je dan voor je?' Ik had besloten een nieuwe tactiek toe te passen gezien de oude niet werkte. Het is alweer een week geleden dat iemand tegen me begon te praten, dus wilde ik hem niet direct weg jagen. Laten we eens kijken of ik dat brein kon laten werken. Ik nam nog een slok wodka en wenkte nogmaals een van de meisjes die eindelijk kwam, ze stond aan de tafel met knikkende knieën, alsof ik haar ging opeten. 'Een biefstuk met frites, is dat een misschien enge vraag?' Ik trok een wenkbrauw op. Het meisje ontweek mijn blik, schreef het op en liep weer weg. 'Alsof ik een net vrijgekomen moordenaar ben, geen manieren,' mompelde ik.

    (Is het mss n idee dat Jérome het boek van Gold heeft? Kan een leuk gesprek worden ^^)


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Emily 'Em' Devoné || Belle
    Mr. Gold schend me een klein glimlachje toe maar verontschuldigt zich niet voor het feit dat hij me liet schrikken, iets wat me niet verbaast. De man is eigenlijk nooit anders dan kil en koud... en hoe vaak me ook verteld word dat er niks warms in die man zit geloof ik dat gewoon niet. Iets in me zegt dat hij wel een goed persoon is.
    'Ik zoek een bepaalde boek, waar allerlei informatie staat over een bepaald voorwerp.' verteld mr. Gold me als ik vraag wat hij hier komt doen 'Verder is het niet jou zaak.' snauwt hij er al snel na. Ik hum een beetje en knik dan instemmend. Natuurlijk zijn het mijn zaken niet. Mr. Gold baant zich al snel een weg richting de boeken en pakt er eentje uit de kast. Dan nadat hij het heeft doorgebladert mompelt hij iets wat ik niet kan verstaan.
    'Hoe kom je bij de klokkentoren?' vraagt hij me dan waarna hij zich naar me om draait.
    "Oh, met de lift achter de bibliotheek" zeg ik dan met een glimlachje. Ik loop richting de deur die naar de lift leidt en doe deze open voor Mr. Gold.
    Ik druk op het knopje van de lift en de deuren schuiven met een ping geluidje open.
    "Waarom wilt u eigenlijk de klokkentoren in als ik vragen mag?" vraag ik dan nieuwsgierig. Ergens weet ik wel dat hij me hoogstwaarschijnlijk zal negeren of dat hij gaat zeggen dat me dat niks aan gaat, maar er is altijd een kleine kans dat ik toch wel antwoord krijg..


    Little do you know

    @Fairytalest; (Dat is goed :) haha zal zeker een leuk gesprek worden)


    Mr.gold || Rumplestiltskin
    "Oh, met de lift achter de bibliotheek" antwoord ze op mijn vraag hoe je bij de klokkentoren komt, ze loopt erheen en ik volg haar. Ze drukt op een knopje en de deuren gaan met een ping geluid open ik glimlach even. 'Waarom wilt u eigenlijk de klokkentoren in als ik vragen mag?' vraagt ze zonder haar aan te kijken antwoord. 'Sommige dingen kunnen beter geheim blijven.' ik grijns even en dan kijk ik weer kil. 'Blijf hier ik wil je dadelijk vragen over een bepaalde boek, waarschijnlijk weet jij wel of iemand die heeft.' nu kijk ik haar even aan en daarna loop ik de lift in. 'Dus niet weggaan.' zeg ik met een dreigende toon en de lift deuren sluiten zich weer en de lift gaat wat omhoog als de lift stopt gaat de deuren weer met een ping geluid open en stap ik de klokkentoren in. Ik loop naar de grote klok met zijn wijzers en kijk er aandachtig naar voorzichtig raak ik een van de wijzers aan. 'Perfect.' zeg ik zachtjes als ik merk dat je hier een smal voorwerp kan verstoppen.

    Ali Omar Hirsiz // Aladdin

    Terwijl ik bijna sliep schrik ik op bij het horen van de lift. Zo snel als ik kan pak ik al mijn spullen, prop ze in mijn rugzak en kijk om me heen. De lift was bijna hier en ik stond in het midden van de kamer. Ik keek naar de houten palen die naar de top leidde, in het donker kon ik vast een schuilplek vinden. Ik klom behendig via de houten palen omhoog, ergens een splinter oplopend, en verstopte me in een donker hoekje hoog in de houten contructie. Ik was zo blij dat ik getint was op het moment. In het weinige licht keek ik naar mijn hand die lichtelijk rood was, door al het klimmen zat de splinter er natuurlijk dieper in, wat betekende dat ik straks ergens een pincet moest jatten. Ik keek naar beneden naar de lift om te zien dankzij wie ik mocht gaan zoeken naar een debiel pincet. Ik zag Mr. Gold de lift uitstappen terwijl ik Emily juist verwachtte de lift uit te stappen. Ik vroeg me af wat hij hier deed, Emily was namelijk nog best wel aardig, maar ik wist niet of ik banger moest zijn voor Gold of voor de sheriff.

    (Aangepast op stukje ^)

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 21:00 ]


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    -Emily staat nog beneden aangezien ze niet mee mocht van Gold XD-


    Little do you know

    (As said, had m al aangepast. De stukjes waren nmlk bijna tegelijk geplaatst xd)


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Evan James Moor || Peter Pan
    Jérome neemt dankbaar een slok van zijn wodka en mompelt 'interessant' waarop ik hem vragend aan kijk. Ik heb echt geen idee waar die gozer het over heeft maar goed. Dan na een korte tijd en een paar slokken drank vraagt hij me ineens: 'Vertel eens, als je aan Neverland denkt, wat zie je dan voor je?'
    "uhm.." ik kijk even in mijn glas dat nog tot de helft is gevuld met whiskey en een zin schiet door mijn hoofd: "Nooit te hoeven opgroeien" murmel ik dan, waar het vandaan komt weet ik niet maar het schoot ineens door mijn hoofd.
    Dan wenkt Jérome weer naar eeen van de knappe bediendes hier en dit keer komt ze wel naar hem toe gelopen, ik grinnik bij haar bange houding en kijk haar vervolgens glimlachend aan waarna ik verleidelijk knipoog als ze weg loopt maar toch nog een blik op ons legt. Jérome had een biefstuk met frite besteld.
    Als ik dan weer een blik om me heen werp zie ik dat een aantal mensen geschokt en/of vragend naar me kijken. Ze zullen wel denken dat ik drugs aan het dealen ben of zo. Die mensen hier dorp denken echt dat ik zo'n junk ben die echt met iedereen het bed in duikt die ik tegen kom! Dat klopt niet eens! Ik ga niet met jongens of mannen naar bed. Dus zeker niet iedereen. En een junk ben ik al helemaal niet, en volgens mij zie ik er ook niet echt uit als een junk..

    Emily 'Em' Devoné || Belle
    Mr. Gold zegt dat sommige dingen beter geheim kunnen blijven op mijn vraag waarom hij naar de klokkentoren wil., een ander antwoord had ik ook niet verwacht.
    'Blijf hier ik wil je dadelijk vragen over een bepaalde boek, waarschijnlijk weet jij wel of iemand die heeft' oppert hij dan waarna hij een beetje dreigend zegt dat ik niet moet weg gaan.
    Nog voor de deuren open gaan roep ik: "Ik zal ook zeker niet weg gaan als ik weet dat er iemand in mijn bibliotheek is" Het idee alleen al dat ik op een dag hier naar binnen stap en dat alles overhoop ligt en allerlei boeken verscheurd zijn.. dat zou gewoon vreselijk zijn aangezien deze boeken alles zijn wat ik heb. Familie is er niet en ik zou niet weten wie of waar die zijn. Het enige wat ik heb hier zijn mijn boeken en enkele vrienden...


    -Dit is mijn laatste post voor vandaag, morgen ben ik er weer :]
    Kwart voor 1 uit dus gaat wel lukken snel te posten ^^-


    Little do you know

    Mr.gold || Rumplestiltskin
    Ik dacht dat ik iets hoorde en keek snel achter om maar ik zag niemand, waarschijnlijk een muis of misschien toch iemand die niet tevoorschijn durft te komen.
    Ik grijns even en kijk dan weer naar de wijzers. 'Dit is de perfecte verstop plek, niemand zal die hier ooit vinden.' zeg ik zo zachtjes mogelijk zodat als er echt iemand hier is moeilijk kan verstaan wat ik zei, ik draai me om en kijk nog even de klokkentoren rond. Ik kijk even naar boven ik wil zeker weten dat hier niemand is.
    Dan loop ik weer naar de lift om weer naar Emily te gaan en haar te vragen over dat ene boek, de deuren gingen open en ik stapte naar binnen.