• [ bericht aangepast op 9 sep 2016 - 14:43 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik zal persoonlijk nooit van geloof veranderen voor iemand. En zeker weten niet voor zo'n geloof als moslim die vrouwen onderdrukken. Maar ik snap je dilemma wel. Hij zal niet bepaald veranderen van geloof en als hij met jou omgaat, zal zijn familie hem onterfen. Ook al hij van geloof veranderd, trouwens. Misschien kan je nog even wachten en kijken of je nog steeds die gevoelens voor hem heb? Het zal nogal jammer zijn als jullie door al die pijn gaan en het later niet zo'n goed idee bleek te zijn.


    -

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik wil mij nergens mij bemoeien, maar hoezo is daarvoor te jong?
    14 is toch echt wel te jong om voor een jongen te gaan verhuizen. Dat lijkt mij behoorlijk logisch. Zeker omdat ze het al over het woord trouwen heeft.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2014 - 21:34 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)14 is toch echt wel te jong om voor een jongen te gaan verhuizen. Dat lijkt mij behoorlijk logisch. Zeker omdat ze het al over het woord trouwens heeft.


    Oh ja maar dat was ik nog lang niet van plan trouwens, I'm sorry als jullie het verkeerd hebben begrepen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Hashirama schreef:
    Nee, nooit.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik ben sowieso nog helemaal niet uit waar ik in geloof, maar heel misschien zou ik het wel doen, als het de enige manier is en ik echt van hem hou. Nadat ik natuurlijk geprobeerd heb hem eerst over te halen het omgekeerde te doen. ;D Ik kan me er eigenlijk heel weinig bij voorstellen en ik ken mezelf niet goed genoeg om het echt in te schatten.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Zou ook nooit van geloof veranderen voor een jongen.
    Maar mijn broer heeft een Italiaanse vriendin en hij woont ook met haar in Italië en italie is een gelovig land volgens mij katholiek^^ mja een paar jaar geleden moest hij Katholiek worden als hij wilt trouwen met haar maar hij hoefde verder nooit er iets mee te doen, niet naar de kerk of te bidden en al die andere dingen dus dat vind hij dan niet erg ;p maar nu heeft hij de geluk dat het toch niet hoeft aangezien het blijkbaar verandert is. ;p

    Croyance schreef:
    Ik denk dat als hij echt van je houd hij zijn geloof buiten jullie relatie houd en samen kunnen leven zonder dat jullie elkaar dingen gaan dwingen.
    Daarbij is het onmogenlijk om een geloof zomaar om te buigen. Jij gelooft wat je gelooft en die kun je niet zomaar veranderen, als je moslima word dan doe je alleen maar alsof om andere plezier te doen en dan word je zelf erg ongelukkig.


    Dit. Mijn geloof is een deel van mij, net zoals het geloof van de ander een deel van die is. Als je van de ander verlangt dat ie van geloof veranderd of als je erover denkt van geloof te veranderen voor de ander, verander je een deel van jezelf voor een ander, waar ik dus zelf niet mee zou kunnen leven. Zolang het verschil maar geaccepteerd wordt. Om maar te zwijgen over of ik er echt achter zou staan.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mijn buurman is Moslim en getrouwd met een niet Moslim. Dus, het kan en mag geloof ik wel.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik zou niet zomaar kunnen veranderen van geloof, voor mij gaat dat immers om iets dat van binnen komt en je kunt wel de buitenkant veranderen - dus doen alsof je van binnen verandert. Bovendien zou ik me verongelijkt voelen: waarom zou ik moeten veranderen voor hem in plaats van andersom?
    Dit is natuurlijk iets heel persoonlijk en ik ben nog nooit in die situatie geweest, maar op dit moment denk ik niet dat ik het zou kunnen/willen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.