• [ bericht aangepast op 9 sep 2016 - 14:43 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    PUKKELxDING schreef:
    De beste vriendin van een vriendin van mij is getrouwd met iemand uit Pakistan en ze woont daar nu in een krottenwijk. Kan me niet voorstellen dat je dat zou willen eigenlijk...
    Ik ging haar net voor zoiets waarschuwing. Ik ben niet zo voor moslims. Heb al genoeg films gezien en boeken gelezen over westerse vrouwen die niet meer uit het land kunnen vanwege hun man. Een vrouw is daar niks waard. Zou niks voor mij zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik heb het niet zo op moslims. Noem me maar lekker racistisch, maar een Marokkaanse jongen uit mijn cluster heeft zelf gezegd dat je als vrouw zijnde niet gelukkig wordt in Marokko. En ik weet wel bijna zeker dat dit in vele landen waar de islamitsche cultuur aan de macht is voorkomt. Je hebt uitzonderingen, hoor, maar over het algemeen ben je als vrouw zijnde altijd minderwaardig aan een moslim en eventueel zijn familie.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Kort en bondig: Nee.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Een vriendin van een goede vriendin van mij is getrouwd met iemand uit Egypte. Ze is van top tot teen veranderd voor die gozer; haar karakter is niet meer hetzelfde, ze moet een ander geloof hebben en ze mag niet eens de deur open doen. Dat is nog niet eens het enige.
    Om het kort te houden - Nee, ik zal me niet veranderen. En zeker niet voor één of andere gozer.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Lacey schreef:
    Ik heb het niet zo op moslims. Noem me maar lekker racistisch, maar een Marokkaanse jongen uit mijn cluster heeft zelf gezegd dat je als vrouw zijnde niet gelukkig wordt in Marokko. En ik weet wel bijna zeker dat dit in vele landen waar de islamitsche cultuur aan de macht is voorkomt. Je hebt uitzonderingen, hoor, maar over het algemeen ben je als vrouw zijnde altijd minderwaardig aan een moslim en eventueel zijn familie.

    True, maar dat verschilt per moslimland heel erg. In Turkije kan ik in wezen ook alles doen en laten wat ik wil, maar hoelang dat aanhoudt met Erdogan en de zijnen....


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat als hij echt van je houd hij zijn geloof buiten jullie relatie houd en samen kunnen leven zonder dat jullie elkaar dingen gaan dwingen.
    Daarbij is het onmogenlijk om een geloof zomaar om te buigen. Jij gelooft wat je gelooft en die kun je niet zomaar veranderen, als je moslima word dan doe je alleen maar alsof om andere plezier te doen en dan word je zelf erg ongelukkig.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik ben atheïst, dus vind het moeilijk om me zo'n situatie in te beelden. Maar wat ik wel vind is dat hij jou niet zomaar kan dwingen. Als hij dit per se wil, zou ik me afvragen hoe ver zijn liefde werkelijk gaat.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hashirama schreef:
    (...)
    True, maar dat verschilt per moslimland heel erg. In Turkije kan ik in wezen ook alles doen en laten wat ik wil, maar hoelang dat aanhoudt met Erdogan en de zijnen....


    Daarom wees ik er ook op dat het niet in alle landen geldt. Ik bedoel, in Egypte kan ik ook doen en laten wat ik wil, maar er waren toch genoeg mannen die me vreemd aankeken toen ik mijn vader mijn koffer liet dragen. Je merkt in ieder geval duidelijk verschil tussen de mentaliteit van Nederland en islamitische landen, en daarmee wil ik absoluut niemand discrimeren. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou mijn geloof daar niet voor veranderen, maar in Nederland kan je toch als niet-moslim met een moslim trouwen, of ben ik helemaal padje af.

    Maar stel je krijgt iets met die jongen, zou jij dan naar Tunesië gaan of hij naar Nederland?


    Firm believer of all that is magic

    Aidan schreef:
    Ik zou mijn geloof daar niet voor veranderen, maar in Nederland kan je toch als niet-moslim met een moslim trouwen, of ben ik helemaal padje af.

    Maar stel je krijgt iets met die jongen, zou jij dan naar Tunesië gaan of hij naar Nederland?


    Oh ik hoop niet dat jullie denken dat ik al helemaal aan het veranderen ben :'), ik zou me ook nooit zomaar laten veranderen door iemand ik bedoel je bekeert niet zomaar voor geloof - en het is ook zeker niet dat hij me dwong (het komt best zo over zie ik).

    En als het echt zo ver komt dan denk ik dat ik hem toch alsnog eerst naar Nederland laat komen, maar wonen zou ik het echt niet weten - eerlijk gezegd zie ik mezelf niet zo snel in een land als Tunesië.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar girl, je bent 14. Veel te jong om je echt druk te gaan lopen maken om romantische relaties :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar girl, je bent 14. Veel te jong om je echt druk te gaan lopen maken om romantische relaties :')


    Ja rustig rustig haha, nee ik maak me er geen zorgen om hoor :') Zit er gewoon nog om te grappen, ik wil ook niet op die manier overkomen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ah dan is het goed :Y) Maar om je vraag te beantwoorden: Nee.
    Als ik werkelijk iemand tegenkomt die inderdaad zoveel om mij geeft zal hij me maar moeten accepteren zoals ik ben, inclusief geloof (wat ik niet heb) dus.
    Natuurlijk ben ik bereid me wat aan te passen, maar in eerste instantie zal hij me gewoon accepteren en dan zal ik me heus een béétje aanpassen,
    want dat vind ik wel zo normaal.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Elvenking schreef:
    Ik ben iets te nuchter voor het geloof. Maar als ik wel zou geloven, zou ik dat niet gaan aanpassen voor een ander. Dan betekent dat geloof dus ook niet veel voor je.


    :)

    BastiIIe schreef:
    Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar girl, je bent 14. Veel te jong om je echt druk te gaan lopen maken om romantische relaties :')


    Ik wil mij nergens mij bemoeien, maar hoezo is daarvoor te jong?


    Physics is awesome