• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gomenasai schreef:
    Ik zie nu ook opeens veel dingen met [nano] Is dat de band zelf ofzo?


    Ik denk het wel ja. Maar zou het eerlijk gezegd niet zeker weten, want ik kom ze nu pas tegen...

    Dat nummer van Helios (heet de band zo?) vind ik eigenlijk ook wel gaaf. ;o Ik ben er nooit zo'n fan van als die mensen er zo uitzien, maar de muziek is wel echt heel erg awesome. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hahaha met al die dubbelposts van ons komt dit topic wel snel vol. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik denk het wel ja. Maar zou het eerlijk gezegd niet zeker weten, want ik kom ze nu pas tegen...

    Dat nummer van Helios (heet de band zo?) vind ik eigenlijk ook wel gaaf. ;o Ik ben er nooit zo'n fan van als die mensen er zo uitzien, maar de muziek is wel echt heel erg awesome. ^^


    Nee de band is matenrou opera. Had het een keer van m'n zus. Maar heb eigenlijk alleen nog maar Helios geluisterd. Volgensmij zijn de andere liedjes ook wat minder maar opzich ook nog geen aandacht aan besteed.

    nano (Japanse tekens die Q. niet aankan) is a singer/song writer on Nico Nico Douga who covers Vocaloid and non-Vocaloid songs in Japanese and English. nano has participated in many translations and collaborations because of fluency. nano was born in New York and moved back to Japan during middle school. This is where the "(Japanse tekens die Q. niet aankan) (Kikokushijo)" in one video title comes from. Kikokushijo means "one who has returned to their homeland".

    nano's age and gender is unknown. nano asks fans to please refrain from age and gender comments.



    Omg, het is een mysterieus iemand. (':

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 20:29 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nano heb ik ook eens zien langs komen namelijk dit:



    En op de anime radio zie ik ze ook steeds verschijnen, maar ik vind wel dat ze goede nummers hebben soms hoor. Is heel verschillend, maar dit nummer hier boven vind ik heel mooi gedaan en vooral die animatie. Ik streef er naar ooit zoiets te kunnen, maar dat is echt ongleofelijk lastig. Ze gebruiken gewoon 3D modellen xd oneerlijk! Ik kan niet modelleren xd haha


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oke, dafuck is dat met Pupa. Dit is echt de grootste flop die ik ooit heb gezien. -.-
    Damnit, waarom doen ze dit? D:
    Er is gewoon geen verhaal. BOEM zusje is monster. BOEM allemaal mensen dood. 'Nee, mijn zusje is belangrijk!' *gaat naar zusje* *monster gaat huilen* BOEM neemt een hap uit haar broer. THE END
    Echt, dit stelt me zo teleur, en dit is zo diep triest, je wil niet weten hoe erg ik dit vind. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Japanse mensjes die zingen? ;o
    Nano maar die ken je al -Leuk weetje, Nano is een meisje ;d-

    Hanatan vind ik persoonlijk mooi zingen ;d.
    Akiakane heeft naar mijn mening ook een prachtige stem ;o
    Nobunaga (als ik het goed heb)
    Minori Chihara de zangeres van de intro van Kyoukai no Kanata ;d.
    Glutamine Hij heeft alleen nog wel eens de neiging om random te gaan mompelen in liedjes.. zoals in dit lied
    Kradness

    Het zijn wel vooral mensjes die ook Vocaloids coveren maar this mooi ;D.. en het verschilt heel erg met de muziek.
    Ehm iets meer de rock kant op waarschijnlijk?? Eens zien..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsukuyomi schreef:
    Nano heb ik ook eens zien langs komen namelijk dit:


    En op de anime radio zie ik ze ook steeds verschijnen, maar ik vind wel dat ze goede nummers hebben soms hoor. Is heel verschillend, maar dit nummer hier boven vind ik heel mooi gedaan en vooral die animatie. Ik streef er naar ooit zoiets te kunnen, maar dat is echt ongleofelijk lastig. Ze gebruiken gewoon 3D modellen xd oneerlijk! Ik kan niet modelleren xd haha

    Dat is de intro van Phi-Brain ;D season 2 ;D als ik me niet vergist... of 1.. nja Nano heeft beide seizoenen gezongen als goed is ;d. Nope alleen seizoen 2 deed ze xd

    [ bericht aangepast op 17 jan 2014 - 20:47 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Dat is de intro van Phi-Brain ;D season 2 ;D als ik me niet vergist... of 1.. nja Nano heeft beide seizoenen gezongen als goed is ;d.


    Vond het een mooi nummer en vooral een goede animatie :)
    Erg mooi gedaan


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Vond het een mooi nummer en vooral een goede animatie :)
    Erg mooi gedaan

    Dat zeker ;D -moet er wel even gauw bij zeggen dat de animatie van de anime niet de zelfde animatie heeft als dat xd-
    Magenta vind ik persoonlijk ook een mooi liedje van haar ;d.
    No pain no game eerst ook.. Maar ik heb dat liedje verpest door het als mijn wekker te hebben gebruikt xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Dat zeker ;D -moet er wel even gauw bij zeggen dat de animatie van de anime niet de zelfde animatie heeft als dat xd-
    Magenta vind ik persoonlijk ook een mooi liedje van haar ;d.
    No pain no game eerst ook.. Maar ik heb dat liedje verpest door het als mijn wekker te hebben gebruikt xd.


    No pain no game hoor ik echt vaak op de radio xd haha
    Bij animenfo draaien ze die regelmatig xd Maar ik vind Nano heel wisselvallig.
    De een keer denk ik, nou dat is wel een goed nummer en de andere keer vind ik het wat minder.
    Trouwens LiSa vind ik ook heel goed zingen en Lia :) Maar die hebben ook angel beats gedaan :X LiSa (Yui) en Lia (Kanade) :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Japanse mensjes die zingen? ;o
    Nano maar die ken je al -Leuk weetje, Nano is een meisje ;d-

    Hanatan vind ik persoonlijk mooi zingen ;d.
    Akiakane heeft naar mijn mening ook een prachtige stem ;o
    Nobunaga (als ik het goed heb)
    Minori Chihara de zangeres van de intro van Kyoukai no Kanata ;d.
    Glutamine Hij heeft alleen nog wel eens de neiging om random te gaan mompelen in liedjes.. zoals in dit lied
    Kradness

    Het zijn wel vooral mensjes die ook Vocaloids coveren maar this mooi ;D.. en het verschilt heel erg met de muziek.
    Ehm iets meer de rock kant op waarschijnlijk?? Eens zien..


    Oeh, ik zal ze zo eens opzoeken. c:
    Thanks! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yaaay! Hele week niet geslapen door proefwerkweek!
    Nu is de proefwerkweek voorbij: tijd om een hele week niet te slapen omdat ik anime ga kijken! *grin*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oeh, ik zal ze zo eens opzoeken. c:
    Thanks! ^^

    Je hebt Yoite als plaatje!!
    Hoe ver ben je nu?
    Soumei schreef:
    Yaaay! Hele week niet geslapen door proefwerkweek!
    Nu is de proefwerkweek voorbij: tijd om een hele week niet te slapen omdat ik anime ga kijken! *grin*

    Oeh dat herken ik iets te erg haha xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll ja, het moest gewoon, ik kon het niet laten. Ik vind hem echt te awesome. Ik zit er zelfs aan te denken om Yoite als usermame te nemen, want die is nog vrij. :3
    Ik ben nu precies op de helft, heb net epi 13 gezien. Miharu is nu bij die groep van Yoite en ze zijn in die school en worden door iedereen aangevallen. (': Oh en ik vind Raiko, die boer van Raimei ook echt awesome. ;D En Miharu zelf ook nog steeds. En Sensei, maar ik kan z'n naam niet onthouden. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)