• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)


    Nou, ik heb er maar een paar gezien op je deviantart account wat ik wel erg mooi vond :) Een paar waren in gekleurd en het viel me gewoon op dat het heel netjes gedaan was, want als ik dat probeer met photoshop, wordt het echt helemaal niks xd Dat kan ik echt niet :X Ik ben echt meer van het videogedeelte. Maar wel interessant om die tekentechnieken eens te horen, want dat vraag ik me ook altijd al af hoe mensen dat doen :)

    Ja, je moet veel experimenteren en jezelf proberen te ontwikkelen. :) Tenminste dat probeer ik steeds te doen en dat gaat voor mij tot nu toe al aardig goed :)
    Qua verhaal zit het bij ons wel goed, want ik werk samen met nog iemand die er een expert in is aan het verhaal en dat wordt geweldig :) Daar heeft ons probleem nooit gelegen, het is vooral bij de art, omdat wij eigenlijk 1 iemand hebben die een beetje goed kan tekenen :) maar ja, het duurt voor ons ook nog wel even hoor, eerst alles uitwerken en dingen op zijn plaats zetten en dan promo's maken en dingen uittesten en pas als we echt zo ver zijn, kunnen we een stapje verder gaan en een visual novel maken :)

    Ohhh, en welterusten trouwens! :)
    Ik moet zo ook maar eens naar bed gaan xd


    Dank je ;$, nja ik zoom ook best ver in als ik bij de randen zit + de randen en de kleuren zitten op een aparte laag ;d.
    Bovendien maak ik de randen niet in Photoshop maar in Illustrator ;d, meer vanwege dat in Illustrator mijn randen wat smoother word gemaakt anders krijg je overal van die hakjes en het is gewoon niet smooth..
    Maar mooi zo dat het bij jou/jullie het goed voor elkaar zit ;d. Ben benieuwd wanneer het af is, of het begin alleen al ervan ;d.

    Ok moest halverwege stoppen met mijn bericht.. Had een rekentoets, maar ik wist niet meer wat ik verder wilde zeggen.. Dus je moet het hier maar mee doen ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Eey et begin van Hamatora word gezongen door diegene die Anohana ook had gezongen ;O..
    Dat hoorde ik net dus eventjes xd. -voelt zich slim-
    Ok er stond gewoon ineens Galileo blabalbla in de intro.. Ik ben nu namelijk te lui in te herkennen xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Eey et begin van Hamatora word gezongen door diegene die Anohana ook had gezongen ;O..
    Dat hoorde ik net dus eventjes xd. -voelt zich slim-
    Ok er stond gewoon ineens Galileo blabalbla in de intro.. Ik ben nu namelijk te lui in te herkennen xd.


    Oeh, had ik niet gemerkt/gehoord. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yay! New topic! Yay Tokyo Ravens!
    Yay ik heb te veel animes in currently watching- list! TvT
    Ik wil te veel kijken!
    Maar wat eerst!? Muuuuh! Ik wil verder met Tsubasa en Durarara! maar Tokyo Ravens is zo.... *Q*
    Ik hou echt van de opening song!


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Shion schreef:
    (...)

    Dank je ;$, nja ik zoom ook best ver in als ik bij de randen zit + de randen en de kleuren zitten op een aparte laag ;d.
    Bovendien maak ik de randen niet in Photoshop maar in Illustrator ;d, meer vanwege dat in Illustrator mijn randen wat smoother word gemaakt anders krijg je overal van die hakjes en het is gewoon niet smooth..
    Maar mooi zo dat het bij jou/jullie het goed voor elkaar zit ;d. Ben benieuwd wanneer het af is, of het begin alleen al ervan ;d.

    Ok moest halverwege stoppen met mijn bericht.. Had een rekentoets, maar ik wist niet meer wat ik verder wilde zeggen.. Dus je moet het hier maar mee doen ;D


    Jaa, klopt. Bij Photoshop is alles in pixels en bij Illustrator is alles wat smoother en worden er geen pixels gebruikt. Daarom gebruik ik voor dingen die er netjes uit moeten zien en voor het overtrekken van tekeningen illustrator. Photoshop is veel handiger als je iets wilt bewerken en of kleuren in wilt voegen vind ik, maar dat verschilt ook net wat je gewend bent denk ik. Over het algemeen gebruik ik eigenlijk ook gewoon meer photoshop, omdat ik het zo gewend ben alleen illustrator is in veel gevallen ook handig.

    Haha, dat duurt nog wel even xd Eerst eens wat tekeningen hebben en bewerken, zodat we nog een filmpje kunnen maken die hopelijk wat beter is dan mijn vorige promo. Ik ben zelf echt slecht in tekenen en zal ook meer met het monteren en animeren bezig zijn. xd Maar we komen morgen volgens mij bij elkaar en dan bespreken we hoe en wat. Ook heb ik ondertussen wat instructiefilmpjes bekeken en zag ik hoe je een tekening kan animeren. :) Dus dat was ook wel interessant, hoewel ik niet kan ontkennen dat het ontzettend veel werk is. xd Maar het is wel erg handig.

    maar ik zal weer een belletje geven als ik weer iets heb :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Soumei schreef:
    Yay! New topic! Yay Tokyo Ravens!
    Yay ik heb te veel animes in currently watching- list! TvT
    Ik wil te veel kijken!
    Maar wat eerst!? Muuuuh! Ik wil verder met Tsubasa en Durarara! maar Tokyo Ravens is zo.... *Q*
    Ik hou echt van de opening song!


    Agreeeeed, de opening van Tokyo Ravens is echt awesome. :3
    Also, zijn er nog meer Touji fans hier? ;D



    aldfjaldfjdalkfjdkljaldsf o_________o

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 15:38 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Agreeeeed, de opening van Tokyo Ravens is echt awesome. :3
    Also, zijn er nog meer Touji fans hier? ;D



    aldfjaldfjdalkfjdkljaldsf o_________o


    Harutora fan! TvT
    Ik denk dat Tokyo Ravens wel eens in mijn top 5 kan komen te staan...
    Niets haalt Kamisama Hajimemashita in voor mij.... maar het kan op de 2e plaats staan! *^*

    Bij Durarara! begin ik me te ergeren aan sommige achtergrond muziekjes, >v<
    Niet heel erg te ergeren, maar meer gewoon van: "oh, weer dat muziekje, ti di li"

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 16:00 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Ook halverwege drukte ik chrome weg.. En ik typ al zo snel op m'n Mobiel xd. Mja..

    @Dirkje, het viel mij eerst ook niet op.. ik let niet zo heel gauw daarop, maar ik zag ineens zijn naam in de intro staan xd
    Ik heb de episode nog niet af kunnen kijken.. Bij de 5 minuten kwam een vriend aan dus ik ging stoppen xd. Trouwens deze madam vind Touji ook awesome!

    @Kevin, op die manier bedoelde ik dat smooth niet xd. Het is meer van dat illusttator mijn lijn gladder maak dan dat ik gemaakt had. Ik kan het nu slecht uitleggen laat staan voordoen xd.

    Ahhn fck die spellingsfouten.. Pain in the ass om die te gaan verbeteren..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aaaahh, jullie praten allemaal over shounen serie's die ik niet gezien heb en die ik ook helemaal niet wil kijken, dus ik ga even wat series noemen die misschien iemand van jullie gezien heeft, zodat we het dáár dan over kunnen hebben? (en als niemand ze kent, moeten jullie ze allemaal maar lekker gaan kijken dan :'D) (alle links gaan naar hun MAL-pagina)

    - Kimi ni Todoke
    - Natsume Yuujinchou
    - NANA
    - Lovely Complex
    - Kimi to Boku
    - Tsuritama
    - Mushishi
    - Chihayafuru
    - Tonari no Kaibutsu-kun


    wth.

    Shion schreef:
    Ook halverwege drukte ik chrome weg.. En ik typ al zo snel op m'n Mobiel xd. Mja..

    @Dirkje, het viel mij eerst ook niet op.. ik let niet zo heel gauw daarop, maar ik zag ineens zijn naam in de intro staan xd
    Ik heb de episode nog niet af kunnen kijken.. Bij de 5 minuten kwam een vriend aan dus ik ging stoppen xd. Trouwens deze madam vind Touji ook awesome!

    @Kevin, op die manier bedoelde ik dat smooth niet xd. Het is meer van dat illusttator mijn lijn gladder maak dan dat ik gemaakt had. Ik kan het nu slecht uitleggen laat staan voordoen xd.

    Ahhn fck die spellingsfouten.. Pain in the ass om die te gaan verbeteren..
    '

    Jaa, maar dat komt toch doordat illustrator niet werkt met pixels en daardoor alles gladder is? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Mayfly schreef:
    Aaaahh, jullie praten allemaal over shounen serie's die ik niet gezien heb en die ik ook helemaal niet wil kijken, dus ik ga even wat series noemen die misschien iemand van jullie gezien heeft, zodat we het dáár dan over kunnen hebben? (en als niemand ze kent, moeten jullie ze allemaal maar lekker gaan kijken dan :'D) (alle links gaan naar hun MAL-pagina)

    - Kimi ni Todoke
    - Natsume Yuujinchou
    - NANA
    - Lovely Complex
    - Kimi to Boku
    - Tsuritama
    - Mushishi
    - Chihayafuru
    - Tonari no Kaibutsu-kun


    Ik ken NANA :P
    En van Natsume Yuujinchou hoor ik hele goede dingen, dus die wil ik ook heel graag kijken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Syll mooi, ben ik niet de enige. ;D Echt iedere keer lach ik me kapot om die reacties van Touji als Natsume en Harutora weer eens stom bezig zijn. >< Oh, het was wel een leuke epi, van Hamatora, maar ik kon het voor de helft niet helemaal serieus nemen, want het persoontje dat centraal stond in deze episode heette Theo en ik heb ook een Theo in mijn werkgroep die ik niet echt aardig vind even zacht uitgedrukt en ze waren te verschillend. D: Maar ja, nu zat ik dus de hele tijd die link te leggen... Maar Nice is nog steeds nice. ;d

    @Lilian sorry, die heb ik allemaal niet gezien... Ik ben ook niet zo heel erg van de shoujo, moet ik zeggen. ;x


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll mooi, ben ik niet de enige. ;D Echt iedere keer lach ik me kapot om die reacties van Touji als Natsume en Harutora weer eens stom bezig zijn. >< Oh, het was wel een leuke epi, van Hamatora, maar ik kon het voor de helft niet helemaal serieus nemen, want het persoontje dat centraal stond in deze episode heette Theo en ik heb ook een Theo in mijn werkgroep die ik niet echt aardig vind even zacht uitgedrukt en ze waren te verschillend. D: Maar ja, nu zat ik dus de hele tijd die link te leggen... Maar Nice is nog steeds nice. ;d

    @Lilian sorry, die heb ik allemaal niet gezien... Ik ben ook niet zo heel erg van de shoujo, moet ik zeggen. ;x


    Oké, je bent niet van de shoujo, dat accepteer ik. ^^ Maar Natsume Yuujinchou en Mushishi zijn écht goede anime series! Kijk maar hoe hoog hij in de lijsten staat van MAL!
    Mushishi is een mysterieuse seinen en gaat over Mushi, dat zijn wezens/dingen die tussen leven en dood leven, of nou ja, ze leven eigenlijk niet, ze zijn, idek, Mushi zijn raar... Nee maar Mushishi is echt heel goed en Ginko, da's het hoofdfiguur, is gewelidig! c:
    Natsume Yuujinchou is een shoujo, maar er zit geen romantiek in. Het gaat over een jongen, die Natsume heet, die van kleins af aan youkai kan zien. Youkai zijn Japanse monsters/geesten. Natsume Yuujinchou gaat over Natsume's belevenissen met youkai en hoe hij de relaties versterkt met de mensen om zich heen. Het is echt een mooie en emotionele anime. O, en ik moet niet vergeten te zeggen dat 't soms ook best eng is!!


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Oké, je bent niet van de shoujo, dat accepteer ik. ^^ Maar Natsume Yuujinchou en Mushishi zijn écht goede anime series! Kijk maar hoe hoog hij in de lijsten staat van MAL!
    Mushishi is een mysterieuse seinen en gaat over Mushi, dat zijn wezens/dingen die tussen leven en dood leven, of nou ja, ze leven eigenlijk niet, ze zijn, idek, Mushi zijn raar... Nee maar Mushishi is echt heel goed en Ginko, da's het hoofdfiguur, is gewelidig! c:
    Natsume Yuujinchou is een shoujo, maar er zit geen romantiek in. Het gaat over een jongen, die Natsume heet, die van kleins af aan youkai kan zien. Youkai zijn Japanse monsters/geesten. Natsume Yuujinchou gaat over Natsume's belevenissen met youkai en hoe hij de relaties versterkt met de mensen om zich heen. Het is echt een mooie en emotionele anime. O, en ik moet niet vergeten te zeggen dat 't soms ook best eng is!!


    Oh wacht, is Mushishi met die rare beestjes? Die ken ik wel, die heeft een vrienden me ooit laten zien, maar het sprak mij niet echt aan.
    Ik zal zo wel even bij de anderen kijken. c:
    Het is niet zozeer dat ik niet van romantiek houd of zo hoor, want Sukitte Ii na yo vind ik bijvoorbeeld één van de beste anime's die ik ooit heb gezien, maar op de één of andere manier spreken shoujo's mij nooit zo aan.

    Oh trouwens, die Natsume Yuujinchou staat wel in m'n to watch list, al een tijdje, die ga ik nog wel ene keer kijken denk ik. ^^

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 16:56 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh wacht, is Mushishi met die rare beestjes? Die ken ik wel, die heeft een vrienden me ooit laten zien, maar het sprak mij niet echt aan.
    Ik zal zo wel even bij de anderen kijken. c:
    Het is niet zozeer dat ik niet van romantiek houd of zo hoor, want Sukitte Ii na yo vind ik bijvoorbeeld één van de beste anime's die ik ooit heb gezien, maar op de één of andere manier spreken shoujo's mij nooit zo aan.

    Oh trouwens, die Natsume Yuujinchou staat wel in m'n to watch list, al een tijdje, die ga ik nog wel ene keer kijken denk ik. ^^


    Sukitte Ii na Yo was zo slecht als je het vergeleek met de manga, lolol, alle personages werden verkeerd neergezet: Mei was opeens superirritant, Megumi was een trut en Yamato was zo perfect dat ik er misselijk van werd. :''') Alleen Kai was nog even leuk als in de manga. O, en Aiko's eetprobleem werd veel beter uitgelegd in de manga.
    Ach, maar daar merk je niets van als je de manga niet kent, dus ik ben blij dat je 'm goed vond! c: Ik vind het echt jammer dat hij mij zo tegenviel :cc De OVA vond ik wel fijn om naar te kijken.


    wth.