• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll hehehe ik gebruik zo vaak het woord senpai met iemand uit mijn werkgroep. :'D
    En over die leraar; ja, ik raakte er ook een beetje van in de war. Volgens mij is het niet zo dat hij bij de pesters hoorde, maar hij wilde Theo ook niet oprecht helpen. Hij deed het zodat iedereen hem goed zou vinden en zou respecteren enzo, hij dacht dus alleen maar aan zichzelf en zijn reputatie.

    Hmm ok ;o..
    Trouwens hoe zit dat aan het eind.. Die Dude die bij Nice was.. toen hij omhoog ging.. Ik raakte helemaal in de war.. Nice vraag of hij iets meer zijn moeite wilde doen en deed toen die shit allemaal.. hij had gekleurde dingen bij zich, maar die horen toch bij Nice zijn krachtshit? o-o
    Oh en die haaientand dude maakte het er niet beter op met zijn hersens..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Hmm ok ;o..
    Trouwens hoe zit dat aan het eind.. Die Dude die bij Nice was.. toen hij omhoog ging.. Ik raakte helemaal in de war.. Nice vraag of hij iets meer zijn moeite wilde doen en deed toen die shit allemaal.. hij had gekleurde dingen bij zich, maar die horen toch bij Nice zijn krachtshit? o-o
    Oh en die haaientand dude maakte het er niet beter op met zijn hersens..


    Ehm nu weet ik niet helemaal wat je bedoelt. :/
    Maar is het niet zo dat je altijd van die gekleurde dingen krijgt als zo'n persoontje iets met zijn kracht doet? Weet ik niet zeker trouwens...
    Maar dat hersengedoe is maar creepy. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, succes! Hoop dat alles een beetje lukt ;d.

    @Dirkje, echt? Dacht alleen dat het bij Nice was..
    Trouwens die episode van Tokyo Ravens was zo awesome o-o.. Snap niet alles 100% maar het was zo awesome o-o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll nah, ik weet het niet zeker meer hoor. Zo goed heb ik er niet op gelet. :/
    Maar ik vond Tokyo Ravens ook echt een geweldige epi ja! ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Is er trouwens iemand die naar Tsunacon gaat volgende maand? Ik weet nog niet of ik ga, misschien dat ik eens ga kijken of iemand zin heeft om mee te gaan. (: Vorig jaar was ik er ook en ik vond het echt leuk. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    weiweoivwoihvwoie D: Mag ik een knuffel? D:
    Serieus.. Nagi no Asukara word gewoon een bitch ze gooien nu aldoor gevoelens naar me toe D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    weiweoivwoihvwoie D: Mag ik een knuffel? D:
    Serieus.. Nagi no Asukara word gewoon een bitch ze gooien nu aldoor gevoelens naar me toe D:


    Naaahw. ;c


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    ^^ Dank je ;D. Ze waren gelukkig minder dickish aan het eind ;d. Toen was ik van; Ahww ;o en was ik een klein blij kindje...

    Witch Craft Works heb ik maar gedropped.. Toch niet leuk xd..
    Ben nu bezig met die piloten anime, maar ik vraag me af of ik die wel hou... Dat hij zulk blond haar heb hoort bij hem gewoon niet en hij heeft overduidelijk de stem van Hikari..
    Ok ik denk dat ik die toch wel hou ;d. It;s cute.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 20:56 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Is er trouwens iemand die naar Tsunacon gaat volgende maand? Ik weet nog niet of ik ga, misschien dat ik eens ga kijken of iemand zin heeft om mee te gaan. (: Vorig jaar was ik er ook en ik vond het echt leuk. ^^


    Weet nog niet :c En het is op een zondag dat voor mij onhandiger is dan als het op een zaterdag zou zijn. Ligt er aan denk ik hoe druk ik het heb met school, en iemand kan vinden :3 En heb ook geen cosplay ofzo D:

    Gomenasai schreef:
    (...)

    Weet nog niet :c En het is op een zondag dat voor mij onhandiger is dan als het op een zaterdag zou zijn. Ligt er aan denk ik hoe druk ik het heb met school, en iemand kan vinden :3 En heb ook geen cosplay ofzo D:


    Ik heb ook geen cosplay nee, of ik moet die van vorig jaar weer aan, maar die ben ik een beetje zat. ><
    Maar zonder cosplay kan opzich ook wel ;d.
    Ah ja, ik moet ook nog even kijken... Maar laat maar weten als je gaat! ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Trouwens hoe doen mensen in anime dat.. Ze doen een bril op en NIEMAND herkent ze..
    Ik had een bril op.. een muts.. mijn haar is zelfs een ander kleur en een piercing..
    En nog kende iemand van de middelbare mij die ik 4 jaar geleden voor het laatst zag of zo..
    Toen had ik geen bril geen muts geen piercing en mijn haren waren zwart.. HOE D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb ook geen cosplay nee, of ik moet die van vorig jaar weer aan, maar die ben ik een beetje zat. ><
    Maar zonder cosplay kan opzich ook wel ;d.
    Ah ja, ik moet ook nog even kijken... Maar laat maar weten als je gaat! ^^


    Haha is goed! Lijkt me ook wel grappig om een otaku meeting te houden of dergelijke of gewoon elkaar zien op de anime conferentie.
    Niet dat ik zoveel mee kan praten in dit topic though, maar zou wel leuk zijn.

    Ik weet nog niet, wss niet vanwege dat ik druk ben de komende periode met stage en alles en ik vrienden oook niet mee krijg.
    Miss ga ik in de zomervakantie naar animecon, maar dat weet ik ook nog niet zeker, vond het vrij prijzig xd maar ja, is wel weer een groot con.
    Ik moet nog kijken of ik ergens naar toe ga :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Daaah. Ik moet me echt minder snel emotioneel verbonden voelen met anime's en hun personages... Ik ga nu al dood door Nabari no Ou en ik ben nog niet eens op een kwart van de serie. ><
    Those charcters though. D: Way too likable. Damnit.

    @Syll misschien ligt dat wel aan dat persoontje dat jou herkent. :'D Want ik ben daar slecht in hoor, mensen herkennen... Je had me bij die meeting in Utrecht moeten zien toen ik net aan kwam lopen naar de groep toe... Meh, dat was zo awkward. ><

    @Minke ja het lijkt mij ook heel leuk om eens een otaku meeting of zoiets te houden. ;d En ik wil Syll ook nog eens een keer zien en dan wel durven praten en niet pas als de meeting bijna is afgelopen.... >< Want serieus... ik ben echt best wel verlegen en afwachtend enzo in rl. :/

    @Kevin mja, ik weet dus ook niet of ik wel iemand mee krijg... Waarschijnlijk niet, en dan gaat 't 'm voor mij ook niet worden. Maar ik kijk nog even. ^^ Want tsuna is niet duur, maar wel echt leuk. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Parachutes hadden jij en Syll niet al gemeet met die Q-meeting in Utrecht dan?