• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)'

    Jaa, maar dat komt toch doordat illustrator niet werkt met pixels en daardoor alles gladder is? :P


    Oh komt het serieus daardoor?
    Mijn fout dan ;d. Dacht dat Illustrator gewoon awesome was en te lui was om wat extra van die puntjes neer te zetten zodat hij die hoekjes kon maken xd.
    Parachutes schreef:
    @Syll mooi, ben ik niet de enige. ;D Echt iedere keer lach ik me kapot om die reacties van Touji als Natsume en Harutora weer eens stom bezig zijn. >< Oh, het was wel een leuke epi, van Hamatora, maar ik kon het voor de helft niet helemaal serieus nemen, want het persoontje dat centraal stond in deze episode heette Theo en ik heb ook een Theo in mijn werkgroep die ik niet echt aardig vind even zacht uitgedrukt en ze waren te verschillend. D: Maar ja, nu zat ik dus de hele tijd die link te leggen... Maar Nice is nog steeds nice. ;d

    @Lilian sorry, die heb ik allemaal niet gezien... Ik ben ook niet zo heel erg van de shoujo, moet ik zeggen. ;x

    Haha weet je.. Telkens wanneer ik Pain in the ass wilde typen op mijn mobiel kreeg ik; Pa in in Theo ass
    Mayfly schreef:
    (...)

    Sukitte Ii na Yo was zo slecht als je het vergeleek met de manga, lolol, alle personages werden verkeerd neergezet: Mei was opeens superirritant, Megumi was een trut en Yamato was zo perfect dat ik er misselijk van werd. :''') Alleen Kai was nog even leuk als in de manga. O, en Aiko's eetprobleem werd veel beter uitgelegd in de manga.
    Ach, maar daar merk je niets van als je de manga niet kent, dus ik ben blij dat je 'm goed vond! c: Ik vind het echt jammer dat hij mij zo tegenviel :cc De OVA vond ik wel fijn om naar te kijken.

    Ik had eerst de anime gezien en daarna de manga.. Ik kan niet zeggen dat ik het het helemaal met je eens ben met dat de personages werden verkeerd gezegd..
    Je hebt wel beetje gelijk maar ik kan er niet helemaal mee eens zijn ;d. (Maar ik denk dat het grootste deel komt omdat ik de anime eerder zag)
    Maar in de anime hadden ze ook gewoon delen weg gelaten die in de manga wel voorkwamen.. Kan zo even niet zo gauw iets noemen..
    Oh en trouwens van jouw lijstje ken ik ze allemaal eigenlijk wel maar niet allemaal gezien... Even het lijstje; Als er niks staat heb ik hem helemaal gezien.
    - Kimi ni Todoke
    - Natsume Yuujinchou << Alleen van naam..
    - NANA << Alleen de eerste 6 gezien.
    - Lovely Complex << Alleen de eerste gezien keer s'avonds laat ergens met nog paar vrienden xd.
    - Kimi to Boku << Ken het alleen van naam en plaatjes van Tumblr.. Weet niet precies waarom ik hem nog niet heb willen zien ;d.
    - Tsuritama << Tot episode 4 gezien, ik begon me echt te irriteren aan dat gezicht te irriteren van Sanada Yuki..
    - Mushishi << Ken ik alleen van naam ik wilde hem wel eens kijken maar besloot toch om niet te doen xd.
    - Chihayafuru << Daarvan moet ik alleen nog de laatste 6 zien van het 2e seizoen.
    - Tonari no Kaibutsu-kun


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Oh komt het serieus daardoor?
    Mijn fout dan ;d. Dacht dat Illustrator gewoon awesome was en te lui was om wat extra van die puntjes neer te zetten zodat hij die hoekjes kon maken xd.


    Volgens mij wel, want dat werd er bij ons verteld toen we 1 periode les kregen in Illustrator. Ik moest daarin een logo + huisstijl maken, die best awesome was xd Vandaar dat ik dat wist. Moet trouwens een keer nog een logo bedenken voor mijn filmpjes :X Vind dat altijd wel mooi en professioneel eruit zien. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Oh en trouwens van jouw lijstje ken ik ze allemaal eigenlijk wel maar niet allemaal gezien... Even het lijstje; Als er niks staat heb ik hem helemaal gezien.
    - Kimi ni Todoke
    - Natsume Yuujinchou << Alleen van naam..
    - NANA << Alleen de eerste 6 gezien.
    - Lovely Complex << Alleen de eerste gezien keer s'avonds laat ergens met nog paar vrienden xd.
    - Kimi to Boku << Ken het alleen van naam en plaatjes van Tumblr.. Weet niet precies waarom ik hem nog niet heb willen zien ;d.
    - Tsuritama << Tot episode 4 gezien, ik begon me echt te irriteren aan dat gezicht te irriteren van Sanada Yuki..
    - Mushishi << Ken ik alleen van naam ik wilde hem wel eens kijken maar besloot toch om niet te doen xd.
    - Chihayafuru << Daarvan moet ik alleen nog de laatste 6 zien van het 2e seizoen.
    - Tonari no Kaibutsu-kun


    Woohoo!! Nou, alles (af)kijken, zou ik zeggen. :Y) Als je Mushishi nog eens van plan ben te gaan kijken, doe het dan voordat het lente wordt, want dan komt het tweede seizoen. c: Wat vond je van KnT en TnK?


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Sukitte Ii na Yo was zo slecht als je het vergeleek met de manga, lolol, alle personages werden verkeerd neergezet: Mei was opeens superirritant, Megumi was een trut en Yamato was zo perfect dat ik er misselijk van werd. :''') Alleen Kai was nog even leuk als in de manga. O, en Aiko's eetprobleem werd veel beter uitgelegd in de manga.
    Ach, maar daar merk je niets van als je de manga niet kent, dus ik ben blij dat je 'm goed vond! c: Ik vind het echt jammer dat hij mij zo tegenviel :cc De OVA vond ik wel fijn om naar te kijken.


    Nja, ik vond de personages wel heel goed neergezet. Echt één van de weinigen anime's die voor mij zo persoonlijk werd dat ik hem bijna niet meer kon kijken. Het heeft echt zoveel met mij gedaan.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok ik ben echt verliefd op Miharu van Nabari no Ou. :3 En stiekem ook op Yoite ja. Ook al heb ik 'm net pas voorbij zien komen. ;x


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Volgens mij wel, want dat werd er bij ons verteld toen we 1 periode les kregen in Illustrator. Ik moest daarin een logo + huisstijl maken, die best awesome was xd Vandaar dat ik dat wist. Moet trouwens een keer nog een logo bedenken voor mijn filmpjes :X Vind dat altijd wel mooi en professioneel eruit zien. :)

    Ahh ok ;o.. Weer wat geleerd ;d.
    Leer hier meer dan op school... Logo;s maken vind ik shitwerk xd. Ik kan nooit iets bedenken... Of dan heb ik iets leuks op papier en dan faal ik behoorlijk in het uitwerken -.-
    Mayfly schreef:
    (...)

    Woohoo!! Nou, alles (af)kijken, zou ik zeggen. :Y) Als je Mushishi nog eens van plan ben te gaan kijken, doe het dan voordat het lente wordt, want dan komt het tweede seizoen. c: Wat vond je van KnT en TnK?

    Nog een seizoen? D:.. Damnit.. Ik kijk wel wanneer ik tijd heb...
    Ehm wat vond ik van die 2.. KnT vond ik half leuk.. De style was anders dan ik gewend ben en het meisje irriteerde mij soms best wel xd. Ze praatte zo zacht en zo verlegen o-o... Verder was het wel leuk ;D anders kon ik nooit beide -er waren er 2 toch- seizoenen kijken xd.
    TnK vond ik de dude vooral leuk ;d. Vooral met zijn kip ;D.
    Parachutes schreef:
    Ok ik ben echt verliefd op Miharu van Nabari no Ou. :3 En stiekem ook op Yoite ja. Ook al heb ik 'm net pas voorbij zien komen. ;x

    Miharu Miharu.. Oh de hoofdpersoon ;O Damnit Syll onthoud alles eens beter.. Het is zelfs je iconding van Tumbr -.-
    Maar ik vind die 2 ook geweldig ;D.
    Moet wil ook opnieuw zien.. Maar dat wil ik ook van No.6.. en nog zo veel anderen.. Damnit..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ahh ok ;o.. Weer wat geleerd ;d.
    Leer hier meer dan op school... Logo;s maken vind ik shitwerk xd. Ik kan nooit iets bedenken... Of dan heb ik iets leuks op papier en dan faal ik behoorlijk in het uitwerken -.-


    Ik heb er 8 weken over gedaan, waarin we 4 uur in de week illustrator hadden -.-
    Dus nee, ik ben ook niet een creatief meesterbrein betreft logo's xd

    Trouwens net een filmpje gezien hoe je vanuit een tekening van een personage, het personage kunt animeren zeg maar, dat je alles kunt bewegen en zo, maar wat een gedoe is dat en wat veel layers xd ik moet denk ik nog maar oefenen :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ja de hoofdpersoon ja. (':
    Pff, en dan vond jij het raar dat ik niet meer wist hoe die van Beast Master heette. ;o
    Nee hoor grapje. ;d Had je Beast Master al uit gelezen, trouwens?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ik heb er 8 weken over gedaan, waarin we 4 uur in de week illustrator hadden -.-
    Dus nee, ik ben ook niet een creatief meesterbrein betreft logo's xd

    Trouwens net een filmpje gezien hoe je vanuit een tekening van een personage, het personage kunt animeren zeg maar, dat je alles kunt bewegen en zo, maar wat een gedoe is dat en wat veel layers xd ik moet denk ik nog maar oefenen :X

    Dat lijkt me zo awesome ;o
    Parachutes schreef:
    Ja de hoofdpersoon ja. (':
    Pff, en dan vond jij het raar dat ik niet meer wist hoe die van Beast Master heette. ;o
    Nee hoor grapje. ;d Had je Beast Master al uit gelezen, trouwens?

    Nee D: Ik raak afgeleid en dan ga ik andere manga;s lezen xd. Hij staat nog steeds op mijn mobiel ;D?
    Ik zou niet meer zeggen dat het raar is als je de naam niet meer herken D:..

    Trouwens bij Pewdiepie's filmpjes, je wil niet weten hoe vaak ik het zinnetje "Notice me senpai" hoor o-o...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Dat lijkt me zo awesome ;o.


    Is het ook, maar echt ontzettend lastig xd
    Ik heb een heel basic poppetje kunnen animeren in after effects, dat echt niets is, maar als ik het voor het echt ga doen, ga ik hier zeker weten problemen mee krijgen xd Want geloof me, dit is echt ongelofelijk veel werk en zwaar werk xd Je moet in illustrator/photoshop bijvoorbeeld elk lichaamsdeel overtrekken met de pen tool en er een aparte layer van maken xd Echt, hoeveel werk daarin gaat zitten en dat is nog maar het begin xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Is het ook, maar echt ontzettend lastig xd
    Ik heb een heel basic poppetje kunnen animeren in after effects, dat echt niets is, maar als ik het voor het echt ga doen, ga ik hier zeker weten problemen mee krijgen xd Want geloof me, dit is echt ongelofelijk veel werk en zwaar werk xd Je moet in illustrator/photoshop bijvoorbeeld elk lichaamsdeel overtrekken met de pen tool en er een aparte layer van maken xd Echt, hoeveel werk daarin gaat zitten en dat is nog maar het begin xd

    Ahh volgens mij heb ik dat wel beetje meegekregen in het eerste jaar.. Elk deeltje wat wilt laten bewegen moet je in een aparte layer doen xd.
    Ik wilde het doen voor een opdrachtje op school maar was al gauw van; Fck this.. ik laat de poppetjes wel over et beeld heen hoppen..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ahh volgens mij heb ik dat wel beetje meegekregen in het eerste jaar.. Elk deeltje wat wilt laten bewegen moet je in een aparte layer doen xd.
    Ik wilde het doen voor een opdrachtje op school maar was al gauw van; Fck this.. ik laat de poppetjes wel over et beeld heen hoppen..


    Jaa, echt, ik weet zeker dat je met 1 o'n poppetje te laten werken wel bijna een volle werkweek bezig bent, dus dan bedoel ik dat je echt de volle 8 uur werkt xd want wat is dat veel werk zeg. Ik zit een beetje van die filmpjes door te kijken van Lynda.com kreeg van mijn docent zo'n account waarmee ik in kon loggen en daar staan echt professionele filmpjes, maar wat een gedoe xd Maar ja, als je echt iets wilt, moet je er toch maar aan geloven dat je zoiets moet doen xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje, hoe zit dat met die leraar bij Hamatora.. Was hij nu goed of slecht? Dacht eerst goed en toen gingen ze uitleggen dat hij die foto's maakte en toen was iedereen geshockt over hem.. Maar hij was toch niet bij het hele gebeuren hij maakte de foto's thuis.. Is hij dus nu slecht of juist niet? O_O...

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Jaa, echt, ik weet zeker dat je met 1 o'n poppetje te laten werken wel bijna een volle werkweek bezig bent, dus dan bedoel ik dat je echt de volle 8 uur werkt xd want wat is dat veel werk zeg. Ik zit een beetje van die filmpjes door te kijken van Lynda.com kreeg van mijn docent zo'n account waarmee ik in kon loggen en daar staan echt professionele filmpjes, maar wat een gedoe xd Maar ja, als je echt iets wilt, moet je er toch maar aan geloven dat je zoiets moet doen xd

    Blergh Lynda.. Daar werkte wij vorig jaar mee.. en dit jaar kregen we de account (vorig jaar mochten we zelf betalen..) Ik kan niet opletten tijdens dat saaie geblabla XD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll hehehe ik gebruik zo vaak het woord senpai met iemand uit mijn werkgroep. :'D
    En over die leraar; ja, ik raakte er ook een beetje van in de war. Volgens mij is het niet zo dat hij bij de pesters hoorde, maar hij wilde Theo ook niet oprecht helpen. Hij deed het zodat iedereen hem goed zou vinden en zou respecteren enzo, hij dacht dus alleen maar aan zichzelf en zijn reputatie.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    @Dirkje, hoe zit dat met die leraar bij Hamatora.. Was hij nu goed of slecht? Dacht eerst goed en toen gingen ze uitleggen dat hij die foto's maakte en toen was iedereen geshockt over hem.. Maar hij was toch niet bij het hele gebeuren hij maakte de foto's thuis.. Is hij dus nu slecht of juist niet? O_O...
    (...)
    Blergh Lynda.. Daar werkte wij vorig jaar mee.. en dit jaar kregen we de account (vorig jaar mochten we zelf betalen..) Ik kan niet opletten tijdens dat saaie geblabla XD


    Hahah ik wel, hoewel, ik natuurlijk wel even pauzes neem in de tussen tijd, want wat een saaie stem :X
    Alleen wat erin wordt verteld is wel erg handig, maar ja, het is niet te doen om een paar uur achter elkaar zo'n ding te volgen xd
    Maar ja, zit nu een beetje te klooien in photoshop/aftereffects in de hoop iets voor elkaar te krijgen, maar het gaat moeizaam.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.