• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok noem Hamatora niet Nice meer damnit XD..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Well said. We are kazoku. ^.^

    En Hamatora is inderdaad nice. Nice is nice. :Y) En eigenlijk is het niet grappig meer, omdat ik dit al voor de derde keer zeg... ><


    Hahaha daar was ik nog niet op gekomen. Maar damnyeah he's nice. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Trouwens wat mij opviel aan de intro van Golden Time..
    Banri komt alleen aan het eind daarvan in beeld.. en in dat kleine stukje zie je zijn ogen niet... Hij zag er meer uit alsof hij down was O_O..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ok noem Hamatora niet Nice meer damnit XD..


    Hehehe sorrehh. (':
    En dat over Golden Time was me nog niet opgevallen... ;o Maar ik heb de epi van deze week ook nog niet gezien, kont morgen wel ergens.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Is Golden Time echt zo leuk? Het spreekt me totaal niet aan, maar ik hoor er zoveel mensen over!


    | Reality is for people that lack imagination |

    Golden Time is leuk ;D Maar soms ook zo irritant...
    En op dit moment neemt hij naar mijn mening een hele andere wending dan ik verwachtte


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yayde schreef:
    Is Golden Time echt zo leuk? Het spreekt me totaal niet aan, maar ik hoor er zoveel mensen over!


    Ik vond het in eerste instantie eigenlijk niet zo interessant, en het sprak mij ook niet zo aan, maar wat uiteindelijk het belangrijkste plot blijkt te zijn kwam (voor mij, in ieder geval), heel onverwacht en spreekt me wél heel erg aan.
    Het is dus even doorzetten bij de eerste paar afleveringen, maar als je dat plot eenmaal krijgt, is het meteen een stuk interessanter. ^^
    Het klinkt nu allemaal een beetje vaag, maar ik heb het zo gezegd om spoilers te voorkomen. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje.. Ooit opgevallen dat bij MAL dat daar bij Linda's naam; Hayashida Nana staat?
    en volgens MAL is Linda haar bijnaam.. Her nickname Linda (japanse tekens) is an alternate reading of the kanji for Hayashida (japanse tekens).

    Waarom is dit niet uitgelegd in de anime xd. Of heb ik dat gemist?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll heh, nee dat wist ik niet. ;o Had het niet in MAL gelezen en ook niks van in de anime gehoord...
    Maar ik vond het wel best raar dat ze Linda heette, omdat die naam ook gewoon in Nederland wordt gebruikt. (':
    Maar wacht... Nana? Zo heet de buurvrouw van Banri toch, en Linda's vriendin? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Syll heh, nee dat wist ik niet. ;o Had het niet in MAL gelezen en ook niks van in de anime gehoord...
    Maar ik vond het wel best raar dat ze Linda heette, omdat die naam ook gewoon in Nederland wordt gebruikt. (':
    Maar wacht... Nana? Zo heet de buurvrouw van Banri toch, en Linda's vriendin? ;o


    Ja ze heten blijkbaar beide Nana..
    Doet me erg denken aan de anime Nana -.- Wat me ergens nu wel irriteert.. Want die buurtvrouw Nana.. Zo ziet ze er ook uit in de anime Nana.. Maar dan in een ander teken style natuurlijk.
    Gelukkig raakt er in Golden Time niemand zwanger...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben zelf tijdelijk gestopt met het kijken Golden time naar aflevering 7. Ik denk dat ik wacht tot de hele serie uit is en ik hem dan verder ga kijken.
    Waar ik trouwens ook achter kwam ik herkende de voice van kouko ergens van de ik ging het opzoeken heeft ze de zelfde voice actie dan tohru in fruit basket en toe keek ik verder en ze heeft ook de zelfde voice actor als riki in little busters! Lol.
    Iemand hier die ook Inari, konkon, koi irohana en nisekoi gezien. Ik kende van beide de manga al eerder en toen kwam er een anime van happy me ^^



    Kawaii ^w^

    Midori schreef:
    Iemand hier die ook Inari, konkon, koi irohana en nisekoi gezien. Ik kende van beide de manga al eerder en toen kwam er een anime van happy me ^^




    Ik kijk Inari, Konkon, Koi Iroha! Ik hou wel van supernatural anime over shrines en goden, net zoals Gingitsune en Kamisama Hajimemashita. Ik vond de eerste aflevering van Inari echt heel schattig ;u;


    wth.

    Ok. Kudo's aan de voice actor van Miharu, echt enorme kudo's. Ik had namelijk ten eerste niet gehoord dat het een vrouw was die zijn stem insprak, en ten tweede absoluut niet gehoord dat het dezelfde voice actor is als die van Shana uit Shakugan no Shana, Taiga uit Toradora en nota bene HAPPY UIT FAIRY TAIL. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Midori schreef:
    Ik ben zelf tijdelijk gestopt met het kijken Golden time naar aflevering 7. Ik denk dat ik wacht tot de hele serie uit is en ik hem dan verder ga kijken.
    Waar ik trouwens ook achter kwam ik herkende de voice van kouko ergens van de ik ging het opzoeken heeft ze de zelfde voice actie dan tohru in fruit basket en toe keek ik verder en ze heeft ook de zelfde voice actor als riki in little busters! Lol.
    Iemand hier die ook Inari, konkon, koi irohana en nisekoi gezien. Ik kende van beide de manga al eerder en toen kwam er een anime van happy me ^^




    Bedoel je de voice actor Yui Horie? :P
    Die heeft trouwens ook Midorin Kushieda gedaan van Toradora! :'D
    Vond dat best gek, want ik merkte dat zelf geen eens op dat Riki dezelfde voice actor had als MIdorin xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    Ok. Kudo's aan de voice actor van Miharu, echt enorme kudo's. Ik had namelijk ten eerste niet gehoord dat het een vrouw was die zijn stem insprak, en ten tweede absoluut niet gehoord dat het dezelfde voice actor is als die van Shana uit Shakugan no Shana, Taiga uit Toradora en nota bene HAPPY UIT FAIRY TAIL. D:

    Ik ben niet meer verbaasd als kleine/jonge jongetjes gedaan worden door een vrouw xd.
    Als je kijkt naar de voiceactors naar jongen waarvan ook flashbacks in voor komen wanneer ze klein waren worden de kleine versies van hun meestal door een vrouw gedaan xd.
    Aoyagi Ritsuka is als goed is ook door een vrouw gedaan ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you