• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gomenasai schreef:
    Hmm, oke los van je anime lijstje lijken me amv's over:

    Kaichou wa maid sama - Deadman wonderland - Accel world - Ao no exorcist - Chobits - Durarara.

    Hiervan heb ik alleen de eerste twee gezien though, die andere 4 zijn gewoon, waarvan ik goede dingen heb gehoord en die op mijn to watch lijstje staan c:


    Durarara! <3
    Echt, ik ben helemaal verliefd op die anime sinds ik 'm ben gaan kijken. :'D So much awesomeness.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, ik heb het juist andersom. Ik vind Toradora eigenlijk beter dan anohana, maar dat komt doordat sinds die zwembad scene dat Taiga Ryuuji redt en dan schrijft dat hij van haar is, ik eigenlijk al verkocht was. Want wat ze eigenlijk daarmee bedoelt te zeggen, is dat Ryuuji het enige is dat haar echt interessant, die om haar geeft, dat haar leven enige zin geeft en ze wilt niet dat anderen daaraan komen, omdat ze weet dat anderen die connectie die ze zoveel lief heeft stuk maakt. Dat wordt gewoon in die scene bedoelt, terwijl dat niet wordt gezegd in woorden, maar doordat ze dat roept, weet je dat. Ik vond dat gewoon zo mooi op dat moment, dat het gewoon het verschil heeft gemaakt voor mij hoor.

    Misschien is het ook wel iets persoonlijks dat ik me heel goed in Taiga kan verplaatsen en dat ik het daarom zo goed vind, maar ik kan zo nog wat momenten opnoemen waarin Toradora voor mij echt het verschil maakt en Anohana net ietsjes eronder blijft. Hoewel ik het wel mooi gedaan vind hoe ze Anaru echt dwingen om voor zichzelf te kiezen, lol te maken en zichzelf te zijn of populariteit hebben en vriendinnen die zich met totaal andere dingen bezig houden. Het is zo'n thema waar iedereen mee te maken heeft deze tijd en dat vind ik wel heel goed gedaan van anohana, ze pakken hedendaagse thema's en verwerken die heel goed in het verhaal, waardoor mensen zich snel aangesproken voelen :)


    Ghehe ik vond Toradora ook echt een geweldige anime, ook wel een paar traantjes bij laten vallen :') Oja en nog een suggestie:

    Kyoukai no kanataaa ! ^^ Éen van mijn favoriete animes sws, heb hem ook een 10 gegeven op MaL =3

    Gomenasai schreef:
    Hmm, oke los van je anime lijstje lijken me amv's over:

    Kaichou wa maid sama - Deadman wonderland - Accel world - Ao no exorcist - Chobits - Durarara.

    Hiervan heb ik alleen de eerste twee gezien though, die andere 4 zijn gewoon, waarvan ik goede dingen heb gehoord en die op mijn to watch lijstje staan c:


    Arigatou! :)
    Ik kende ze allemaal wel bij naam alleen nog niet als anime zelf, maar ik zal er eens naar kijken!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Goed, goed, half goed, maar je raadde twee keer hehe XD - het is in ieder geval Pandora Hearts ^^ en goed. ;D

    @Kevin mweh, ik vind AnoHana wel beter dan Toradora, eigenlijk, alleen niet beter dan Angel Beats en Clannad. Het is misschien wel zo dat AnoHana wat minder een boodschap over het leven brengt zoals Clannad dat bijvoorbeeld heel sterk doet, maar het heeft mij wel stukken emotioneler gemaakt dan Toradora. (Overigens heeft Toradora mij ook wel emotioneel gemaakt hoor, maar niet zo erg als AnoHana!)
    Wat je ook kunt doen is Ef? Zou ik in ieder geval ook heel leuk vinden. ;D


    Wacht wel Pandora Hearts O_O Waarom had ik dat niet als eerste gezegd.. Serieus dat dacht ik als eerste, maar ik dacht dat daar een heel ander sfeer aan vast zat...
    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Hmmm, zijn ook goede suggesties, maar Elfenlied is wat de extreem, waar ik op zich niets op tegen heb, maar ik ga die scene met die puppy niet gebruiken dan xd daar ben ik tegen. Death note kan, maar dan zonder N :P Dies irritant xd hahaha. En Kamisama, nah, ik vond de eerste 3 ep's eigenlijk het best xd daarna viel het best tegen. Nana is ook een hele goede, moet ik ook over nadenken :)

    Ty voor de suggesties!

    Alstu meneertje ;D
    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik snap het niet echt... Dus echt een anime die gaat over mensen die dood gaan, of wat bedoel je nou precies? xd

    De anime hoef niet persee daar over gaan xd. Maar meer dat het gebeurd..
    Ik ga proberen op het liedje Smiling Down een amv te maken met verschillende animes


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    De anime hoef niet persee daar over gaan xd. Maar meer dat het gebeurd..
    Ik ga proberen op het liedje Smiling Down een amv te maken met verschillende animes


    Ehm. Dan; AnoHana? Air? (maar die heb je denk ik niet gezien)
    Eh, veel verder kom ik niet...

    En over wat je zei over Pandora Hearts; mja, die gif laat ook niet echt het belangrijkste plot van het vehaal zien of zo. :'D Maar het is niet zo dat heel die anime depressing en serieus is. Juist niet. of wat bedoelde je met sfeer?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    *gaat beginnen aan Nabari no Ou*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    De anime hoef niet persee daar over gaan xd. Maar meer dat het gebeurd..
    Ik ga proberen op het liedje Smiling Down een amv te maken met verschillende animes


    Dat liedje ken ik xd hahahah xd
    Die leerde ik kennen door een amv, toevallig
    Maar weet je al welke anime's je gaat gebruiken? :)
    Of wil je dat nog niet openbaren? :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ehm. Dan; AnoHana? Air? (maar die heb je denk ik niet gezien)
    Eh, veel verder kom ik niet...

    En over wat je zei over Pandora Hearts; mja, die gif laat ook niet echt het belangrijkste plot van het vehaal zien of zo. :'D Maar het is niet zo dat heel die anime depressing en serieus is. Juist niet. of wat bedoelde je met sfeer?

    Ik verwachtte geen heksenhoed.. -Vanaf zo lijkt dat er op xd-
    Waarschijnlijk ken ik van Pandora Hearts alleen de blonde xd. Die zwarte maakte mij al gelijk in de war xd.

    Oh en Air heb ik inderdaad nog niet gezien.. Was ik geloof ik wel ooit van plan.. Naam komt mij in ieder geval wel bekend voor.
    AnoHana had ik al, maar toch bedankt ;d. -Ik zeg expres de dingen niet waarvan ik het al wel weet-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Dat liedje ken ik xd hahahah xd
    Die leerde ik kennen door een amv, toevallig
    Maar weet je al welke anime's je gaat gebruiken? :)
    Of wil je dat nog niet openbaren? :P

    Ehm ik ben nog niet zeker.. Maar ik wil het nu ook niet zeggen welke.
    Want jullie weten nu al waarom ik ze gebruik en straks staan er animes tussen die jullie nog willen zien en dan weten jullie al dat er mensen in dood gaan..
    Nee.. Dat bespaar ik jullie wel even xd.
    Ik weet namelijk ook nog helemaal niet wanneer ik er aan ga beginnen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ehm ik ben nog niet zeker.. Maar ik wil het nu ook niet zeggen welke.
    Want jullie weten nu al waarom ik ze gebruik en straks staan er animes tussen die jullie nog willen zien en dan weten jullie al dat er mensen in dood gaan..
    Nee.. Dat bespaar ik jullie wel even xd.
    Ik weet namelijk ook nog helemaal niet wanneer ik er aan ga beginnen ;d.


    Ahhh okeey :P
    Veel succes in ieder geval.
    Ik neem aan dat er toch wel een after effects tintje inkomt.
    Of nee, jij werkte op de Mac, hè xd Dan doe je het vast met dat final cut pro of zoiets.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ahhh okeey :P
    Veel succes in ieder geval.
    Ik neem aan dat er toch wel een after effects tintje inkomt.
    Of nee, jij werkte op de Mac, hè xd Dan doe je het vast met dat final cut pro of zoiets.

    After Effects kan ook, maar daar zou ik meer de effecten dan in zetten ;d. Anders krijg je echt een shitload aan layers met kleine stukjes beeld.
    Maar ik ben slecht in bedenken welke effecten er bij kunnen (: . Waarschijnlijk omdat ik nog maar half echt weet wat ik precies allemaal met After Effects kan.
    Met mijn laatste amv werkte ik met Final Cut Pro ;d. Spelen met filmpjes en dan in elkaar over laten faden of hoe je dat ook maar goed kan verwoorden ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Anders ken ik nog wel een filmpje die je misschien als inspiratie kan opdoen.

    Maar ik weet niet of jullie die al kennen.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 22:21 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Shion schreef:
    (...)
    Ik verwachtte geen heksenhoed.. -Vanaf zo lijkt dat er op xd-
    Waarschijnlijk ken ik van Pandora Hearts alleen de blonde xd. Die zwarte maakte mij al gelijk in de war xd.

    Oh en Air heb ik inderdaad nog niet gezien.. Was ik geloof ik wel ooit van plan.. Naam komt mij in ieder geval wel bekend voor.
    AnoHana had ik al, maar toch bedankt ;d. -Ik zeg expres de dingen niet waarvan ik het al wel weet-


    Die zwarte... Pff. Dat is Gil. D: En Gil is awesome. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    After Effects kan ook, maar daar zou ik meer de effecten dan in zetten ;d. Anders krijg je echt een shitload aan layers met kleine stukjes beeld.
    Maar ik ben slecht in bedenken welke effecten er bij kunnen (: . Waarschijnlijk omdat ik nog maar half echt weet wat ik precies allemaal met After Effects kan.
    Met mijn laatste amv werkte ik met Final Cut Pro ;d. Spelen met filmpjes en dan in elkaar over laten faden of hoe je dat ook maar goed kan verwoorden ;d.


    Nou, als je weet wat met after effects allemaal mogelijk is dan is de helft al redelijk veel, maar after effects is echt awesome. Je hebt desnoods ook nog een soort van bibliotheek met voorgeprogrammeerde effecten in after effects voor als je echt niets weet, dat is ook wel handig. :) Ik ben me momenteel in after effects aan het verdiepen en vooral in de functie 3D layers, omdat het erg handig is voor als je een visual novel/anime/music video wilt gaan maken. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    (...)

    Die zwarte... Pff. Dat is Gil. D: En Gil is awesome. D:

    Sorry D: Hoe wil ik dat kunnen houden als ik maar 1 episode heb gezien D: .. en de 2 alleen een heel klein stukje waar amper namen worden genoemd D:
    Ik weet niet eens hoe de blonde heet D: Als ik het nu moet zeggen dan denk ik; Alios! Maar zo heet de blonde in Kuroshitsuji D: Denk ik -kijkt- Alois... Close Enough.
    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Nou, als je weet wat met after effects allemaal mogelijk is dan is de helft al redelijk veel, maar after effects is echt awesome. Je hebt desnoods ook nog een soort van bibliotheek met voorgeprogrammeerde effecten in after effects voor als je echt niets weet, dat is ook wel handig. :) Ik ben me momenteel in after effects aan het verdiepen en vooral in de functie 3D layers, omdat het erg handig is voor als je een visual novel/anime/music video wilt gaan maken. :)

    Hmm... This meer van dat ik niet echt weet wat er bij pas, omdat ik meestal de amv's al maar op basis van de kleuren van de beelden ;d.
    Oh wij werken nu ook beetje met 3D shit.. Moet volgende week een scrapbook iets afmaken met blaadjes die omslaan en 3D ringetjes xd.
    Ik kon hem bijna afhebben vandaag ;D Maar ik verfckte de pagina's dus kon bijna overnieuw xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you