• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Hmm... This meer van dat ik niet echt weet wat er bij pas, omdat ik meestal de amv's al maar op basis van de kleuren van de beelden ;d.
    Oh wij werken nu ook beetje met 3D shit.. Moet volgende week een scrapbook iets afmaken met blaadjes die omslaan en 3D ringetjes xd.
    Ik kon hem bijna afhebben vandaag ;D Maar ik verfckte de pagina's dus kon bijna overnieuw xd.


    Hmm jaa, dat snap ik wel :)
    Je moet ook gewoon doen wat je zelf wilt en je eigen ideeën uitwerken.
    Was alleen tipje, omdat ik op het moment erg enthousiast ben over after effects xd
    Want met de juiste tekenaar kun je er echt zoveel ongelofelijke dingen maken.
    Haha, miss ben ik een beetje ambitieus in dat opzicht, omdat ik graag iets zou willen doen om mijn verhaal visueel te vertonen.
    Dat is nu toch een beetje mijn droom geworden en ook al weet ik dat het nog zo ver weg is en er weinig werk in te krijgen valt, in de filmindustrie, toch wil ik er wel voor gaan :) Ik zou gewoon heel graag films willen maken en verhalen daarvoor schrijven :) Alleen tja xd Zoals ik al zei, is het vrij lastig om in die positie te komen, dus het enige wat je kan doen, is blijven proberen en jezelf ontwikkelen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Hmm jaa, dat snap ik wel :)
    Je moet ook gewoon doen wat je zelf wilt en je eigen ideeën uitwerken.
    Was alleen tipje, omdat ik op het moment erg enthousiast ben over after effects xd
    Want met de juiste tekenaar kun je er echt zoveel ongelofelijke dingen maken.
    Haha, miss ben ik een beetje ambitieus in dat opzicht, omdat ik graag iets zou willen doen om mijn verhaal visueel te vertonen.
    Dat is nu toch een beetje mijn droom geworden en ook al weet ik dat het nog zo ver weg is en er weinig werk in te krijgen valt, in de filmindustrie, toch wil ik er wel voor gaan :) Ik zou gewoon heel graag films willen maken en verhalen daarvoor schrijven :) Alleen tja xd Zoals ik al zei, is het vrij lastig om in die positie te komen, dus het enige wat je kan doen, is blijven proberen en jezelf ontwikkelen :)

    Ghehe maak niet uit ;d. Bedankt voor et tipje ;d.
    Ik weet half ook wel wat je er allemaal mee kunt, maar ik heb meestal het geduld niet zo lang xd. Of ik ben bezig en dan raak ik et de komende paar weken niet aan.. Want zo werken mijn hersens.. Joos mag weten waarom want echt handig is het niet.
    Zo had ik ook een tekening van Hanako. Ik had de hoofd en de lijnen van het haar en heb het vervolgens een half jaar niet aangeraakt.. -maar hij is nu wel af ;d-
    Maar het lijkt mij ook zo awesome om animated related werkt te doen ;D. Ik hou er van hoe je stilstaande beelden tot leven kan wekken ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ghehe maak niet uit ;d. Bedankt voor et tipje ;d.
    Ik weet half ook wel wat je er allemaal mee kunt, maar ik heb meestal het geduld niet zo lang xd. Of ik ben bezig en dan raak ik et de komende paar weken niet aan.. Want zo werken mijn hersens.. Joos mag weten waarom want echt handig is het niet.
    Zo had ik ook een tekening van Hanako. Ik had de hoofd en de lijnen van het haar en heb het vervolgens een half jaar niet aangeraakt.. -maar hij is nu wel af ;d-
    Maar het lijkt mij ook zo awesome om animated related werkt te doen ;D. Ik hou er van hoe je stilstaande beelden tot leven kan wekken ;d.


    Hahha idd, maar je moet het langzaam opmerken. Eerst lijkt het me handig om statisch filmpjes te maken, daarna breng je wat meer animatietjes erin en maak je het iets complexer en zo breidt je het steeds verder uit. Mijn probleem is altijd geweest dat ik geen tekenaar had die mijn ideeën op papier kon vastleggen, maar het lijkt erop dat iemand het wilt proberen :) Dus daar ben ik heel happy door. Alleen ik begin klein met msis een klein filmpje van een paar minuten en dan later een visual novel of zoiets en steeds ietsjes verder gaan.

    Vrijdag willen we miss al wat plannen maken voor een project. Het enige probleem is alleen dat we niet echt voice actors hebben en we hebben geen viool dat voor de soundtrack erg handig is. We hebben één iemand die piano speelt en dat is het eigenlijk een beetje xd Maar er zijn zo nog veel meer dingen die we nog moeten bekijken en uitwerken, dus ik ben benieuwd of het iets wordt en anders ga ik gewoon lekker verder met hoe het nu gaat. :) er zijn meer wegen naar Romè en ik geef mijn droom echt niet op :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Syll hij heet Oz. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Hahha idd, maar je moet het langzaam opmerken. Eerst lijkt het me handig om statisch filmpjes te maken, daarna breng je wat meer animatietjes erin en maak je het iets complexer en zo breidt je het steeds verder uit. Mijn probleem is altijd geweest dat ik geen tekenaar had die mijn ideeën op papier kon vastleggen, maar het lijkt erop dat iemand het wilt proberen :) Dus daar ben ik heel happy door. Alleen ik begin klein met msis een klein filmpje van een paar minuten en dan later een visual novel of zoiets en steeds ietsjes verder gaan.

    Vrijdag willen we miss al wat plannen maken voor een project. Het enige probleem is alleen dat we niet echt voice actors hebben en we hebben geen viool dat voor de soundtrack erg handig is. We hebben één iemand die piano speelt en dat is het eigenlijk een beetje xd Maar er zijn zo nog veel meer dingen die we nog moeten bekijken en uitwerken, dus ik ben benieuwd of het iets wordt en anders ga ik gewoon lekker verder met hoe het nu gaat. :) er zijn meer wegen naar Romè en ik geef mijn droom echt niet op :)


    Yeah yeah ;D I know. Maar ik kan ongeduldig zijn ;d. Mja ik kom er wel!
    Waarschijnlijk is het voor mij eerst ook handiger om een tekentablet te hebben.. Ik werk nu alleen met de mousepad/trackpad en geloof me tekeningen daarmee te digitaliseren is shit xd.. Misschien moet ik ook eerst beginnen met een Visual Novel.. Moet ik alleen eerst een verhaal kunnen bedenken en personages uit mijn hoofd kunnen tekenen xd. Heb alleen nog maar dingen nagetekend ;d. Zelf bedenken wil slecht ik geef dan gauw op omdat veel dingen naar mijn zin niet kloppen...
    Maar volgens mij dwalen we ergens af van het otaku topic..

    @Dirkje, Die naam komt me bekend voor.. Waarom wist ik het niet.. Ik zal het onthouden.. Het zijn immers maar 2 letters..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mag ik even? ;D



    Zo. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)

    Yeah yeah ;D I know. Maar ik kan ongeduldig zijn ;d. Mja ik kom er wel!
    Waarschijnlijk is het voor mij eerst ook handiger om een tekentablet te hebben.. Ik werk nu alleen met de mousepad/trackpad en geloof me tekeningen daarmee te digitaliseren is shit xd.. Misschien moet ik ook eerst beginnen met een Visual Novel.. Moet ik alleen eerst een verhaal kunnen bedenken en personages uit mijn hoofd kunnen tekenen xd. Heb alleen nog maar dingen nagetekend ;d. Zelf bedenken wil slecht ik geef dan gauw op omdat veel dingen naar mijn zin niet kloppen...
    Maar volgens mij dwalen we ergens af van het otaku topic..

    @Dirkje, Die naam komt me bekend voor.. Waarom wist ik het niet.. Ik zal het onthouden.. Het zijn immers maar 2 letters..


    Ah ja, ik heb nu een groep van drie man bij elkaar verzameld, dat waarschijnlijk zich nog uitbreidt, waarmee we dit project willen starten. Alleen het hangt echt erg van de tekenaar af of die het wilt doen of niet, want tekenaars schijnen over het algemeen erg onzeker te zijn.Trouwens ik heb wat tekeningen van jou bekeken in de tussen tijd en ik zag dat jij ook aardig kon tekenen zeg! :O Echt, wow! Vind het heel knap, maar idd is tekenen vanuit niets moeilijk dan dat je iets na moeten tekenen, maar dat is ook de kunst. :)Maar als jij je ontwikkelt dat je je eigen personages kan tekenen, zoals die personages die daar staan, dan heb je het echt heel goed voor elkaar qua art :) Dan komt dat echt helemaal goed. Trouwens ben jij ook bedreven in photoshop voor het invoegen van kleuren of heb je dat met waterverf gedaan? :P Maar ik raad je aan om eerst een kort filmpje te maken van iets van 5 minuten of zo met een liedje eronder dat je kunt kijken wat je kan en zo. :) Daarna een visual novel beginnen ;)

    Ja, we dwalen een klein beetje af, maar op zich is het maken van anime/visual novel ook iets japans. Het hoort in ieder geval bij die cultuur, dus helemaal afwijken is het ook weer niet xd En iedereen is toch naar bed, dus ze storen zich er wss niet erg veel aan denk ik? xd En diegene wie online zijn, vinden het vast interessant om te horen :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    Mag ik even? ;D



    Zo. :Y)


    Oeps, toch iemand die het niet zo interessant vond :X
    Sorry! :$

    [ bericht aangepast op 15 jan 2014 - 23:45 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Dat heeft niks met interessant te maken, ik ben gewoon te lui om alles te lezen, plus het ging over moeilijke computer dingen volgens mij. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Dat heeft niks met interessant te maken, ik ben gewoon te lui om alles te lezen, plus het ging over moeilijke computer dingen volgens mij. (':


    Nou, we hadden een heel mooi bruggetje geslagen naar het maken van een eigen visual novel, want ik wil eraan beginnen nu ik een tekenaar heb begonnen, hoewel het nog wel jaren gaat duren voor ik zover ben om het uit te brengen. We beginnen namelijk klein met eerst een video van 5 min., maar uiteindelijk wil ik een eigen visual novel maken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Ah ja, ik heb nu een groep van drie man bij elkaar verzameld, dat waarschijnlijk zich nog uitbreidt, waarmee we dit project willen starten. Alleen het hangt echt erg van de tekenaar af of die het wilt doen of niet, want tekenaars schijnen over het algemeen erg onzeker te zijn.Trouwens ik heb wat tekeningen van jou bekeken in de tussen tijd en ik zag dat jij ook aardig kon tekenen zeg! :O Echt, wow! Vind het heel knap, maar idd is tekenen vanuit niets moeilijk dan dat je iets na moeten tekenen, maar dat is ook de kunst. :)Maar als jij je ontwikkelt dat je je eigen personages kan tekenen, zoals die personages die daar staan, dan heb je het echt heel goed voor elkaar qua art :) Dan komt dat echt helemaal goed. Trouwens ben jij ook bedreven in photoshop voor het invoegen van kleuren of heb je dat met waterverf gedaan? :P Maar ik raad je aan om eerst een kort filmpje te maken van iets van 5 minuten of zo met een liedje eronder dat je kunt kijken wat je kan en zo. :) Daarna een visual novel beginnen ;)

    Ja, we dwalen een klein beetje af, maar op zich is het maken van anime/visual novel ook iets japans. Het hoort in ieder geval bij die cultuur, dus helemaal afwijken is het ook weer niet xd En iedereen is toch naar bed, dus ze storen zich er wss niet erg veel aan denk ik? xd En diegene wie online zijn, vinden het vast interessant om te horen :)


    Dank je ;$.
    Ehm qua kleur.. Ik weet niet precies welke tekeningen je hebt gezien xd. Maar ik werk met verschillende dingen.. Ik heb schilderinkjes gedaan waar gedeeltelijk acryl voor is gebruikt en water color pencils. Dan kleur ik het eerst lichtjes in met het potlood -op sommige stukjes wat donkerder voor schaduw effect- en dan ga ik er met een nat kwastje overheen ;d.
    Maar ik heb ook aantal tekeningen die ik heb ingekleurd met photoshop, maar dat doe ik niet al te vaak aangezien dat voor mij ontiegelijk veel tijd kost xd. Heb er dan laatst 1 gemaakt en daar was ik 4 dagen mee bezig of zo..
    Op die manier 'kleur' ik dingen in ;d. Alleen met kleurpotloden wil mij nog niet helemaal, daar moet ik wat meer in experimenteren, maar ben dan bang dat ik mijn hele tekening verneuk dus dan hou ik het maar op kloten met grijswaarden xd.

    Ik kijk nog even hoe ik het ga experimeteren, maar dat uitproberen hoe jij het vertelde is wel een goed idee ;d.
    Plus iets wat meer Visual Novels doen voor inspiratie ;d -en ze ook afmaken.. Ik ben er met 1 bezig op mijn mobiel maar moet nog steeds de eerste route afmaken-. Mja echt maken duurt nog wel een heeeele lange tijd aangezien ik echt faal in verhalen.. Zeker als ik mijzelf er toe dwing, want dan ga ik over in kindervorm..
    Was ook gebeurd toen ik samen met nog iemand een artikel moesten maken over het project en Make a wish ofzo.. Maakte een soort van kinderverhaal van of zo..
    Parachutes schreef:
    Mag ik even? ;D



    Zo. :Y)

    Haha toch maar op gezocht? ;d. Ik snap wel hoe je voelt, waarschijnlijk zou ik hetzelfde reageren als het iemand anders was die zulke teksten neer pleurde xd.
    -

    Ik moet maar eens naar bed denk ik.. Haha.. Truste mensen!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Dank je ;$.
    Ehm qua kleur.. Ik weet niet precies welke tekeningen je hebt gezien xd. Maar ik werk met verschillende dingen.. Ik heb schilderinkjes gedaan waar gedeeltelijk acryl voor is gebruikt en water color pencils. Dan kleur ik het eerst lichtjes in met het potlood -op sommige stukjes wat donkerder voor schaduw effect- en dan ga ik er met een nat kwastje overheen ;d.
    Maar ik heb ook aantal tekeningen die ik heb ingekleurd met photoshop, maar dat doe ik niet al te vaak aangezien dat voor mij ontiegelijk veel tijd kost xd. Heb er dan laatst 1 gemaakt en daar was ik 4 dagen mee bezig of zo..
    Op die manier 'kleur' ik dingen in ;d. Alleen met kleurpotloden wil mij nog niet helemaal, daar moet ik wat meer in experimenteren, maar ben dan bang dat ik mijn hele tekening verneuk dus dan hou ik het maar op kloten met grijswaarden xd.

    Ik kijk nog even hoe ik het ga experimeteren, maar dat uitproberen hoe jij het vertelde is wel een goed idee ;d.
    Plus iets wat meer Visual Novels doen voor inspiratie ;d -en ze ook afmaken.. Ik ben er met 1 bezig op mijn mobiel maar moet nog steeds de eerste route afmaken-. Mja echt maken duurt nog wel een heeeele lange tijd aangezien ik echt faal in verhalen.. Zeker als ik mijzelf er toe dwing, want dan ga ik over in kindervorm..
    Was ook gebeurd toen ik samen met nog iemand een artikel moesten maken over het project en Make a wish ofzo.. Maakte een soort van kinderverhaal van of zo..



    Nou, ik heb er maar een paar gezien op je deviantart account wat ik wel erg mooi vond :) Een paar waren in gekleurd en het viel me gewoon op dat het heel netjes gedaan was, want als ik dat probeer met photoshop, wordt het echt helemaal niks xd Dat kan ik echt niet :X Ik ben echt meer van het videogedeelte. Maar wel interessant om die tekentechnieken eens te horen, want dat vraag ik me ook altijd al af hoe mensen dat doen :)

    Ja, je moet veel experimenteren en jezelf proberen te ontwikkelen. :) Tenminste dat probeer ik steeds te doen en dat gaat voor mij tot nu toe al aardig goed :)
    Qua verhaal zit het bij ons wel goed, want ik werk samen met nog iemand die er een expert in is aan het verhaal en dat wordt geweldig :) Daar heeft ons probleem nooit gelegen, het is vooral bij de art, omdat wij eigenlijk 1 iemand hebben die een beetje goed kan tekenen :) maar ja, het duurt voor ons ook nog wel even hoor, eerst alles uitwerken en dingen op zijn plaats zetten en dan promo's maken en dingen uittesten en pas als we echt zo ver zijn, kunnen we een stapje verder gaan en een visual novel maken :)

    Ohhh, en welterusten trouwens! :)
    Ik moet zo ook maar eens naar bed gaan xd

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 0:03 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    - mijn topic -

    Guys, jullie gaan zo snel dat ik het niet meer bij kan houden. D:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Lol ik dacht al wanneer komt #8 haha :)
    Ik moet maar weer ABO nemen wat heb weer 3 pagina gemist xD
    Trouwens de laatste gif in de begin post welke anime is dat ??

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 11:46 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    Lol ik dacht al wanneer komt #8 haha :)
    Ik moet maar weer ABO nemen wat heb weer 3 pagina gemist xD
    Trouwens de laatste gif in de begin post welke anime is dat ??


    Dat is Tokyo Ravens! ^.^


    | Reality is for people that lack imagination |