• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh, dat bij Free was echt te oneerlijk. Ik zat al echt in m'n fangirl houding en het was echt niet eerlijk. T^T
    Maar MakoHaru is gewoon canon. Het moet. Ze zijn zo schattig samen. :3
    De enige keer dat mijn hoop waar werd, was bij No. 6. :Y)

    Yeee ;D.. Serieus ik ben het gaan kijken door de dans plaatjes die ik zo vaak op Tumblr zag xd.
    Ben jij trouwens al uit wat Inukashi is?Zo verdorrie verwarrend.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Yeee ;D.. Serieus ik ben het gaan kijken door de dans plaatjes die ik zo vaak op Tumblr zag xd.
    Ben jij trouwens al uit wat Inukashi is?Zo verdorrie verwarrend.


    Ja, in de manga las ik dat ze een vrouw was, maar halverwege veranderde dat gewoon.
    Maar door die scene met die man waarbij ze moest doen dat ze........... naja.....
    Toen reageerde ze heel vrouwelijk, dus ik denkkkkkk dat ze een vrouw is. TvT

    En ja, Gauche rules, :3
    Hij is een van mijn favoriete characters, :3


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Shion schreef:
    (...)
    Yeee ;D.. Serieus ik ben het gaan kijken door de dans plaatjes die ik zo vaak op Tumblr zag xd.
    Ben jij trouwens al uit wat Inukashi is?Zo verdorrie verwarrend.


    Wat Inukashi is? Hoe bedoel je. (': Oh je bedoelt of het een man of vrouw is, of niet?
    Ik dacht de hele tijd vrouw, maar ik weet het eigenlijk niet... Is meer een gevoel of zo. Vanaf het begin dat ik hem/haar zag, dacht ik dat al. (':
    Maar Inukashi is sowieso awesome. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gauche schreef:
    (...)

    Ja, in de manga las ik dat ze een vrouw was, maar halverwege veranderde dat gewoon.
    Maar door die scene met die man waarbij ze moest doen dat ze........... naja.....
    Toen reageerde ze heel vrouwelijk, dus ik denkkkkkk dat ze een vrouw is. TvT

    En ja, Gauche rules, :3
    Hij is een van mijn favoriete characters, :3

    Echt? Dan heb ik dat gemist..
    Ik denk ook een vrouw maar sommige dingen verwijzen ook weer naar een kerel -kan zo snel niet roepen waar-
    Waar is Gauche eigenlijk van..? ;$
    Parachutes schreef:
    (...)

    Wat Inukashi is? Hoe bedoel je. (': Oh je bedoelt of het een man of vrouw is, of niet?
    Ik dacht de hele tijd vrouw, maar ik weet het eigenlijk niet... Is meer een gevoel of zo. Vanaf het begin dat ik hem/haar zag, dacht ik dat al. (':
    Maar Inukashi is sowieso awesome. ;d

    Awesome is ze zeker ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Shion: Tegami Bachi! :3


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Youkai watch \(*^*)/ What the hell did I just watch!
    Het "Youkai" in de naam interesseerde me, maar....
    *keek je episode wel helemaal af*

    Het is eng.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Tsukuyomi schreef:
    (...)

    Haha, ik kan ook niet ontkennen dat ik fan van haar begin te worden xd

    Trouwens wat ik laatst op youtube zag was echt erg!
    Ik zag Clannad met Nederlandse Dub O.O
    Dat kan toch gewoon niet, ik vond het echt erg, toen ik dat ging kijken xd
    Zoals veel mensen miss weten, ik klaag nie snel over de dub,
    maar er zijn grenzen xd Echt, wat was dat erg!

    Ja ik herriner me zo iets in een van de eerste aflevering heb je nedelandse sub of zo iets ik kwam er ook bij uit toen ik een jaar of 2 geleden Clannad keek niet normaal idd

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 17:07 ]


    Kawaii ^w^

    Damnit Nabari no Ou heeft me echt kapot gemaakt. DAAAAAAAH.
    HET IS NIET EERLIJK FUUUUUU

    Dat Yoite het uiteindelijk niet zou overleven, zag ik aankomen, wat het overigens niet minder erg heeft gemaakt, want ik ging nog helemaal dood toen hij verdween... MAAR DAT ZE RAIKO OOK DOOD LATEN GAAN DAT MOCHT GEWOON NIET D:
    Damn, altijd mijn favoriete personages... T^T

    Ugh, maar het was echt zo'n goede anime... En ik moet echt de manga lezen, want ik moet gewoon het verleden van Yoite helemaal kennen, want ik vind dat ze daar toch in de anime te weinig aandacht aan besteden.

    IEDEREEN DIE NABARI NO OU NOG NIET HEEFT GEZIEN, GA KIJKEN, NU. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Damnit Nabari no Ou heeft me echt kapot gemaakt. DAAAAAAAH.
    HET IS NIET EERLIJK FUUUUUU
    Dat Yoite het uiteindelijk niet zou overleven, zag ik aankomen, wat het overigens niet minder erg heeft gemaakt, want ik ging nog helemaal dood toen hij verdween... MAAR DAT ZE RAIKO OOK DOOD LATEN GAAN DAT MOCHT GEWOON NIET D:
    Damn, altijd mijn favoriete personages... T^T

    Ugh, maar het was echt zo'n goede anime... En ik moet echt de manga lezen, want ik moet gewoon het verleden van Yoite helemaal kennen, want ik vind dat ze daar toch in de anime te weinig aandacht aan besteden.

    IEDEREEN DIE NABARI NO OU NOG NIET HEEFT GEZIEN, GA KIJKEN, NU. :Y)



    Ik boycot Raikou's dood.
    Hij leeft gewoon nog. Puh.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)


    Ik boycot Raikou's dood.
    Hij leeft gewoon nog. Puh.


    Ja, hij moet nog leven. D: En Yoite ook. D: Het is gewoon niet eerlijk... En ik wilde een hug tussen Miharu en Yoite fuuuuuuuuuuuu. Waarom nooit... Ugh, ik kan geen eens normale zinnen meer typen. T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Damnit Nabari no Ou heeft me echt kapot gemaakt. DAAAAAAAH.
    HET IS NIET EERLIJK FUUUUUU
    Dat Yoite het uiteindelijk niet zou overleven, zag ik aankomen, wat het overigens niet minder erg heeft gemaakt, want ik ging nog helemaal dood toen hij verdween... MAAR DAT ZE RAIKO OOK DOOD LATEN GAAN DAT MOCHT GEWOON NIET D:
    Damn, altijd mijn favoriete personages... T^T

    Ugh, maar het was echt zo'n goede anime... En ik moet echt de manga lezen, want ik moet gewoon het verleden van Yoite helemaal kennen, want ik vind dat ze daar toch in de anime te weinig aandacht aan besteden.

    IEDEREEN DIE NABARI NO OU NOG NIET HEEFT GEZIEN, GA KIJKEN, NU. :Y)


    Ik vond het zo gemeen van Yoite.. Je wist gewoon dat hij het niet zou overleven, maar dat laatste stuk gaf je nog een beetje hoop..
    Maar in de laatste minuut gaat hij alsnog weg.. Ik vond dat zo gemeen...
    Volgens mij zelfs in de laatste paar seconde.. Ik ga het gewoon opnieuw kijken maar dat stukje skip ik mooi.. Volgens mij was dat ook het laatste wat je zag van de anime..


    En gelijk een lading Nabari no Ou plaatjes op Tumblr.. Goh door wie komt dat! xd.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 19:03 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ik vond het zo gemeen van Yoite.. Je wist gewoon dat hij het niet zou overleven, maar dat laatste stuk gaf je nog een beetje hoop..
    Maar in de laatste minuut gaat hij alsnog weg.. Ik vond dat zo gemeen...
    Volgens mij zelfs in de laatste paar seconde.. Ik ga het gewoon opnieuw kijken maar dat stukje skip ik mooi.. Volgens mij was dat ook het laatste wat je zag van de anime..


    En gelijk een lading Nabari no Ou plaatjes op Tumblr.. Goh door wie komt dat! xd.


    Ja, dat had ik dus ook... Ik kreeg gewoon hoop dat hij het zou overleven, of in ieder geval dat ze zijn dood niet zouden laten zien in de anime, maar het einde was zó kut. Maar echt, toen hij iets zei van 'komen de anderen er zo aan?' toen had ik al het gevoel dat hij dood zou gaan...


    Hehehehe. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, dat had ik dus ook... Ik kreeg gewoon hoop dat hij het zou overleven, of in ieder geval dat ze zijn dood niet zouden laten zien in de anime, maar het einde was zó kut. Maar echt, toen hij iets zei van 'komen de anderen er zo aan?' toen had ik al het gevoel dat hij dood zou gaan...


    Hehehehe. :Y)

    Ik vond dat juist het gemeenste Miharu -toch..- ging weg om limonade te halen en Yoite verdwijnt.. Ik herinner het mij nog verdomme zo goed D:
    Ik weet gelukkig nog net niet welk liedje er op dat moment afspeelt...
    Dat heb ik met een andere anime wel.. Maar dat liedje is zo mooi, maar als ik het luister moet ik niet te veel nadenken anders huil ik al gelijk weer omdat ik dat beeld weer voor mij zie D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik vond dat juist het gemeenste Miharu -toch..- ging weg om limonade te halen en Yoite verdwijnt.. Ik herinner het mij nog verdomme zo goed D:
    Ik weet gelukkig nog net niet welk liedje er op dat moment afspeelt...
    Dat heb ik met een andere anime wel.. Maar dat liedje is zo mooi, maar als ik het luister moet ik niet te veel nadenken anders huil ik al gelijk weer omdat ik dat beeld weer voor mij zie D:


    Ja inderdaad. D: Ik heb echt veel te veel gehuild vandaag. xd Eerst al met Raikou, en toen weer met Yoite... Meeeeh. Het was gewoon niet eerlijk. Dat met Raikou ook niet. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja inderdaad. D: Ik heb echt veel te veel gehuild vandaag. xd Eerst al met Raikou, en toen weer met Yoite... Meeeeh. Het was gewoon niet eerlijk. Dat met Raikou ook niet. D:

    Ik herinner mij dat van Raikou maar vaag..
    Ik wist dat ik hem awesome vond. Ik wist dat hij het overleefde, maar blijkbaar heb ik dat laatste verkeerd onthouden xd...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you