• Omdat iedereen te bang was een nieuw topic te openen, en Myrthe me al begon te poken in m'n gastenboek, open ik maar even een nieuwe. :'D

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 15 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Apricity (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)


    GIFS VOLGEN LATER >:'D
    -> Gifs zijn gearriveerd. c:








    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 22:49 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gauche schreef:
    (...)

    >v< Mijn anime apps gebruiken de Engelse.
    Ook gebruikt iedereen op Anime Amino ook alleen maar "my little monster".
    Het is verwarrend! \(*^*)/ Waarom hebben sommige animes eigenlijk 2 namen!?

    Heel veel animes hebben geloof ik 2 namen.. een Japanse en een Engelse.. Aangezien mensen stom zijn en het niet bij 1 naam willen houden ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Gauche schreef:
    (...)

    >v< Mijn anime apps gebruiken de Engelse.
    Ook gebruikt iedereen op Anime Amino ook alleen maar "my little monster".
    Het is verwarrend! \(*^*)/ Waarom hebben sommige anime eigenlijk 2 namen!?

    Meestal is hebben ze niet twee namen maar is de tweede naam gewoon de Engelse vertaling van de Japanse titel.
    Zo is de engels naam van de anime serie Cardcaptor Sakura gewoon Cardcaptors en van Ore no Imouto ga Konnani Kawaii Wake ga Nai is de engelse naam Oreimo and My Little Sister Can't Be This Cute zo zit het volgens mij


    Kawaii ^w^

    Ah, ik wist het! :Y) Shiro uit K. heeft dezelfde voice actor als Fai/Jellal/Mikage ;d.
    Iemand van jullie die K heeft gezien? Ik ben er nu net mee begonnen, maar ik snap er echt weinig van tot nu toe. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    -steekt vinger op- Ikkeee


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    -steekt vinger op- Ikkeee


    Oeh. ;o Hoe vond je 'm?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Oeh. ;o Hoe vond je 'm?

    Ik vond hem awesome ;d. Vond Shiro leuk ;D en Neko en Katana dude en Misaki en nog meer gastjes.. Oh de red king vond ik ook awesome! Homra is ook awesome!
    Op Katana dude na zijn het allemaal legit namen!

    Ik moet wel bekennen dat ik wel paar aflevering had dat ik mijn aandacht er niet bij kon houden want toen werd er best weel informatie verteld.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    Ah, ik wist het! :Y) Shiro uit K. heeft dezelfde voice actor als Fai/Jellal/Mikage ;d.
    Iemand van jullie die K heeft gezien? Ik ben er nu net mee begonnen, maar ik snap er echt weinig van tot nu toe. ><


    Meeeeh! :3 I claim Shiro. *grin*

    Spoiler over het einde: (Lees maar even niet)
    (Gewiste spoiler)

    Ik wil meer van deze anime! TvT

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 22:29 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Meeeeh! :3 I claim Shiro. *grin*

    Spoiler over het einde: (Lees maar even niet)

    Ik wil meer van deze anime! TvT

    De kans is heel groot dat ze de spoiler als nog gaat lezen en je vanaf nu een beetje niet meer mag xd..

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 22:30 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    De kans is heel groot dat ze de spoiler als nog gaat lezen en je vanaf nu een beetje niet meer mag xd..


    Oh god. *facepalm* Ik ga op zoek naar een schuilplaats...
    Wacht.... ik pas het wel gewoon aan!
    (Ik zag op haar lijst dat ze pas nog episode 5 had gezien...)


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Oh god. *facepalm* Ik ga op zoek naar een schuilplaats...
    Wacht.... ik pas het wel gewoon aan!
    (Ik zag op haar lijst dat ze pas nog episode 5 had gezien...)

    Haha goed zo!! -heb hem bij mij er ook maar uit gehaald aangezien ik jouw spoiler gequoted had xd-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aaaaaah jullie zijn geweldig! ;D Jullie denken al aan mijn spoiler tagg klik verslaving voor ikzelf. :Y)

    Also, ik wil Shiro ook. (cat) We vinden teveel dezelfde characters leuk. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok jullie zijn lief en willen vast wel even naar mijn Tumblr kijken.. Zit een beetje vast met de kleuren...
    Oh en de muzieklijst speelt niet meer automatisch af ;D

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 23:05 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ok jullie zijn lief en willen vast wel even naar mijn Tumblr kijken.. Zit een beetje vast met de kleuren...
    Oh en de muzieklijst speelt niet meer automatisch af ;D


    Naahw Shion op je Tumblr theme! Ik vind hem in z'n manga versie zoveel mooier dan in zijn anime versie hè... Nezumi ook trouwens.
    Met de kleuren... Ik weet het niet zo goed eigenlijk, ik vind het er nu wel mooi uitzien. Maar ik ben daar eerlijk gezegd ook niet zo heel erg goed in. (':
    Misschien kun je nog ergens dat lichtblauw dat je in je menu hebt terug laten komen? Maar ik zou niet echt weten waar.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Naahw Shion op je Tumblr theme! Ik vind hem in z'n manga versie zoveel mooier dan in zijn anime versie hè... Nezumi ook trouwens.
    Met de kleuren... Ik weet het niet zo goed eigenlijk, ik vind het er nu wel mooi uitzien. Maar ik ben daar eerlijk gezegd ook niet zo heel erg goed in. (':
    Misschien kun je nog ergens dat lichtblauw dat je in je menu hebt terug laten komen? Maar ik zou niet echt weten waar.

    Dat groene en blauwe was eigenlijk de bedoeling dat dat ging veranderen xd.. Dat past niet..
    Misschien dat ik het plaatje van Hori -dat meisje- verander in een kleurtjes iets zodat ik daar ook wat kleuren uit kan halen...
    Mijn icon staat ook nog op de planning om te veranderen..
    m'n url is Aoyagii en het is een plaatje van Miharu..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Dat groene en blauwe was eigenlijk de bedoeling dat dat ging veranderen xd.. Dat past niet..
    Misschien dat ik het plaatje van Hori -dat meisje- verander in een kleurtjes iets zodat ik daar ook wat kleuren uit kan halen...
    Mijn icon staat ook nog op de planning om te veranderen..
    m'n url is Aoyagii en het is een plaatje van Miharu..


    Ah ja, ik besteed er zelf allemaal niet zoveel aandacht aan. (':
    Ik snap sowieso helemaal niks van die themes, alle gratis themes die ik kan vinden, zijn niet mooi of niet aanpasbaar...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)