Assassin schreef:
I missed you! En welk dilemma?
Yaay! I missed you too! *hug*
En ik kopieer even mijn reactie uit mijn laatst aangemaakte topic (dat over een gedicht ging):
Ik speel nu al bijna 7 jaar accordeon (dus sinds mijn 10e, zegmaar) en heb altijd van de beste docent uit NL lesgehad. (Vinden wij thuis tenminste. Ik ben nog geen betere tegengekomen. )En we konden het altijd zeer goed vinden. Nu wil ik naar het conservatorium, en wil het conservatorium dat ik les krijg van hun docent. Nu had ik hem al ontmoet en het klikte niet zo heel erg goed. Hij vind mij geweldig en ik vind hem maar niets. En vanavond afgelopen woensdag heb ik voor het eerst les gehad van hem. In één woord: Ver- schrik- ke- lijk!
Hij wil dat ik per se doe wat hij zegt, en hij kan zijn eigen mening niet eens beargumenteren. Hij is ook totaaaaal anders dan de docent die ik eerst had. Toch is hij wel goed genoeg hoor, anders zou hij niet op het conservatorium lesgeven. Maar nu moet ik dus kiezen: Naar het conservatorium gaan en deze docent voor 5 jaar behouden, en dan wél de sociale contacten op het conservatorium zelf hebben (ik zit al sinds mei thuis, door omstandigheden met leerplichtambtenaar, denk je dit wel even in). Of terug gaan naar de docent die ik had (die ook nog eens mij op een hoger niveau zal kunnen helpen, en waarmee het ook nog eens klikt) maar dan niet naar school gaan want hij geeft geen les meer op het conservatorium. Dus dan is het thuisstudie (wat ik al doe) en dan wanneer ik er klaar voor ben, alleen even naar het conservatorium gaan om mijn diploma op te halen.
Dus ik weet niet wat ik wil. *sigh*
Ik dacht dat als ik hem vanavond zou horen spelen (hij pochte nogal dat ik dan een professionele accordeonist aan het werk zou zien/horen) dat ik dan wel wist welke keuze ik maken wilde. Maar hij speelt helemaal niet zo goed en ik zal over een paar jaar hem vast wel overstijgen qua niveau, merkte ik wel. Alleen als ik het dus wél 5 jaar met hem vol kan houden dan zit ik tussen soortgenoten zegmaar. En zo niet dan ga ik terug naar mijn oude docent en krijg ik weer een hoger niveau dan wat ik bij deze docent kan halen. Keuzes, keuzes, keuzes. Het is zeer moeilijk. :c
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •