Worries, worries, worries... Ik heb echt te veel op mijn hals gehaald, mijn hoofd vol laten lopen met allemaal stresslevel 10-issues en, oké, het komt wel goed, Myke. Gewoon rustig ademhalen en er even voor zitten. Met een beetje geluk gaat de les donderdag niet door en valt het inderdaad uit en verschuift je presentatie tot na de toetsweek. No big deal en anders kun je het wel. Gewoon werken en knallen. Gewoon je gedachten uitzetten en op de automatische piloot huiswerk maken, projecten afmaken, leren, stampen, herhalen, thee drinken en met de hond lopen, naar TLC kijken en het hele riedeltje weer van voor af aan. Gewoon routine aanhouden.
Gewoon. Routine. Aanhouden.
Je presteert goed met routine en die zit in je vingers, dus zorg dat de magie uit je vingers komt en ga in die routine. Gewoon gedachten op nul. Gewoon nu rust nemen en slapen en niet meer malen om van alles, de tijd kan toch niet worden teruggedraaid. Je hebt een geweldige vakantie gehad en je zou het niet willen missen, dus hou nu op met 'Maar wat als ik nu ... anders had gedaan?' want het zorgt allemaal voor bullcrap in je hoofd en dat kun je er niet bij hebben en het helpt toch voor geen meter, nog minder dan Olaf die zijn lichaam ziet wegrennen terwijl hij probeert af te leiden - en nu niet afdwalen naar Frozen. Kop erbij houden, ontspannen, rustig ademhalen en spieren uitschakelen. Adem in, adem uit. Concentreer je op elk spiertje en dan val je vanzelf in slaap. Malen helpt niet en houdt je wakker. Gewoon de rust nemen, Myke, gewoon de rust nemen.
*sigh*
"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife