Veel van jullie die in de derde zitten weten het vast al, we moeten een profielkeuze gaan kiezen.
Ik ben best wel nieuwschierig naar wat jullie gaan kiezen, en naar al jullie vragen (:
Zelf heb ik ook een vraag, maar waarschijnlijk kan niet echt niemand 'm van jullie beantwoorden, want ik moet toch echt zelf kiezen.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen C&M (Cultuur & Maatschappij) en N&T (Natuur & Techniek).
Ik heb wel een lichte voorkeur voor C&M, maar ik hoor van best wel wat mensen dat N&T veel handiger is, omdat je dan veel meer kanten op kan en uit veel meer verschillende opleidingen kan kiezen. Wat is het beste om te kiezen volgens jullie?
Ook al hoeven we pas te kiezen rond maart (geloof ik), ik ben toch wel benieuwd naar jullie keuzes.
- Sommige van jullie vroegen welk niveau ik doe, ik doe vwo. En het is niet zo op onze school dat je na een tijdje als je wilt nog van pakket mag wisselen, dus ik moet echt wel meteen een goede keuze maken ...
- De vakken waar ik beter in ben zijn eigenlijk niet echt specifieke vakken. Ik ben bijvoorbeeld erg goed in alle talen (Frans, Duits, enz..), maar ook sta ik bijvoorbeeld voor wiskunde, informatica en natuurkunde echt heel erg hoog. Ik heb niet echt moeilijkheden met één speciaal vak, dus daar ligt het probleem niet.
- Ik heb werkelijk géén idee wat ik wil worden, maar psycholoog of iets in de bouwkunde lijkt me wel wat.
- Ik zit ook best wel in een lastige periode, want het is namelijk zo dat ik in de eerste en tweede klas talen helemaal geweldig vond. Ik heb het gevoel dat dit wel langzaam aan het veranderen is, omdat ik steeds minder zin heb om wat voor talen te doen. Terwijl ik het eerst met heel veel plezier leerde, vind ik het nu toch wel erg vervelend. Ik ben nooit echt een bèta persoon geweest, maar de laatste tijd interesseer ik me toch meer in bèta vakken. Omdat je toch minder moet stampen met woordjes en zinnetjes gaat het toch sneller. Maar ik weet echt niet of dit ook zo verder gaat, want het zou ook zo kunnen zijn dat het opeens helemaal kantelt. Kort samengevat: ik weet eigenlijk niet goed wat ik écht leuk vind.
- Ik hoor toch ook best wel veel dat heel veel mensen voor het E&M (Economie & Maatschappij) pakket kiezen / hebben gekozen. Waarom hebben jullie hier voor gekozen?
- Het profiel N&G (Natuur & Gezondheid) is voor mij echt geen optie. Ik heb een hekel aan biologie.
[ bericht aangepast op 16 nov 2013 - 17:10 ]