• Straks komt bij ons de kapper langs om mijn ouders en een buurman, buurvrouw en buurjongen te knippen. Ik lig thuis beneden met mijn laptop muziek te luisteren. Nu werd mama boos omdat ik de vorige keren mijn oortjes had ingehouden toen zij er waren.

    Nu is het echter, ik heb niets met die buren. Ze komen knippen en meer ook niet. Ze vragen niets, zeggen hooguit een hallo en meer niet.
    Over het algemeen zou ik ze wel uitdoen maar ik heb zoeits van ik heb niets met jullie, ik zeg hallo en zit aan de andere kant van de woonkamer.

    Nu vroeg ik me af. Hebben mijn ouders nou gelijk of niet. Ik snap hun punt wel maar ik vind wel dat ze mijn punt ook moeten begrijpen dat ik gewoon rust wil aangezien ze nogal hard schreeuwen waardoor ik ze met of zonder oortjes er toch wel door heen hoor.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Als ze verder niet met je praten zou ik vooral je oordopjes inhouden (:

    Kan je niet ergens anders gaan zitten, je slaapkamer?

    Ik vind dat niet onbeschoft hoor? Als je toch niet met ze praat, dan kan je beter naar muziek luisteren waar jij je goed bij voelt. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Ik zou toch wel even kort "hallo" en "alles goed" zeggen, gewoon uit beleefdheid. Daarna kun je gewoon terug muziek luisteren of naar je kamer gaan, maar ik zou het to be honest ook wel een beetje asociaal vinden als iemand me compleet negeert als ik hallo zeg, ook al heb ik niet veel met ze. :')


    Shut up.

    Vow schreef:
    Als ze verder niet met je praten zou ik vooral je oordopjes inhouden (:

    Kan je niet ergens anders gaan zitten, je slaapkamer?
    Ik kan niet zo makkelijk de trap op door een operatie, normaal vlucht ik naar boven als ik daar al niet zat.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Tiran schreef:
    Ik zou toch wel even kort "hallo" en "alles goed" zeggen, gewoon uit beleefdheid. Daarna kun je gewoon terug muziek luisteren of naar je kamer gaan, maar ik zou het to be honest ook wel een beetje asociaal vinden als iemand me compleet negeert als ik hallo zeg, ook al heb ik niet veel met ze. :')
    Het is zeg maar niet dat ik ze negeer. Als ze vragen hoe het gaat of hallo zeggen reageer ik er wel op maar na vier woorden is het klaar dus dan doe ik ze meestal in.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik begrijp vanuit je moeder dat het niet een heel sociale indruk achterlaat als jij achter je laptop zit, maar als je toch geen gesprek of iets dergelijks met die mensen zal hebben, lijkt het mij vrij onzinnig je oortjes uit te houden. Kan je niet naar een andere kamer gaan?


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Dat is niet onbeschoft, als ik elke keer mijn bezigheden zou moeten onderbreken gewoon omdat er iemand over de vloer komt voor mijn ouders... Ik begroet ze natuurlijk wel of maak wel eens een praatje, maar om nu alles, elke keer, voor de hele duur neer te gaan leggen... Het is niet dat ik niets te doen heb en het is toch niet voor mij dat ze komen. Mijn ouders hebben daar ook nog nooit een probleem of eis van gemaakt, dus dat moet je moeder haar principe zijn. Ik vind nu niet dat je iets hebt gedaan die sociaal ongehoord is.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2015 - 18:43 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Credo schreef:
    Ik begrijp vanuit je moeder dat het niet een heel sociale indruk achterlaat als jij achter je laptop zit, maar als je toch geen gesprek of iets dergelijks met die mensen zal hebben, lijkt het mij vrij onzinnig je oortjes uit te houden. Kan je niet naar een andere kamer gaan?
    Zoals hierboven gezegd beneden hebben we de keuken en woonkamer aan elkaar en naar boven kan dus niet. Ik vind het vooral niet fijn omdat als wij daar zijn hun kinderen zijn boven en komen niet eens beneden hoi zeggen en als er iemand al komt is het hoi en meer niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) Het is zeg maar niet dat ik ze negeer. Als ze vragen hoe het gaat of hallo zeggen reageer ik er wel op maar na vier woorden is het klaar dus dan doe ik ze meestal in.


    Lol. (: Misschien moet je in dat geval proberen iets geïnteresseerder hallo tegen de mensen zeggen of zo? Als je vastgekluisterd aan het scherm zit en het gewoon terugkaatst kan ik het érgens nog begrijpen dat je ouders zich er wat aan ergeren. Mijn broer doet dat soms, tussendoor al lachend met zijn vrienden in een game - hallo - wahahahaha... Dan wordt hij ook wel even gecorrigeerd. Hoewel mijn ouders er anders geen probleem mee hebben dat we bezig zijn als er mensen komen. Dus misschien is dat het?Ik zeg altijd nét wel iets meer dan hallo en doe mijn laptop wel even toe als ik aangesproken wordt - al is het maar voor een paar seconden, maar misschien gewoon tonen dat je geïnteresseerd bent en misschien 12 seconden iets zeggen in plaats van 4?

    [ bericht aangepast op 10 maart 2015 - 18:51 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Lol. (: Misschien moet je in dat geval proberen iets geïnteresseerder hallo tegen de mensen zeggen of zo? Als je vastgekluisterd aan het scherm zit en het gewoon terugkaatst kan ik het érgens nog begrijpen dat je ouders zich er wat aan ergeren. Mijn broer doet dat soms, tussendoor al lachend met zijn vrienden in een game - hallo - wahahahaha... Dan wordt hij ook wel even gecorrigeerd. Hoewel mijn ouders er anders geen probleem mee hebben dat we bezig zijn als er mensen komen. Dus misschien is dat het?Ik zeg altijd nét wel iets meer dan hallo en doe mijn laptop wel even toe als ik aangesproken wordt - al is het maar voor een paar seconden, maar misschien gewoon tonen dat je geïnteresseerd bent en misschien 12 seconden iets zeggen in plaats van 4?
    Dat doe ik ook ik kijk ze ook aan maar het is door problemen met mijn ouders en zo dat ze de interesse tonen. Dan vraag ik hoe het gaat is het goed. Vaak vragen ze al niet hoe het met mij gaat. Daarbij praten ze heel de tijd over alles en als ik er wat bij inbreng is het ook niet goed. De buren zijn alleen in zich zelf geïntresseerd en toch probeer ik het maar het irriteert me wel aangezien ze hier dan steeds non stop op de mobiel zitten. Ik vind het niet erg als ik gewoon lekker kan kletsen of iets met ze. Dan ben ik niet beroerd om alles af te sluiten of iets


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) Dat doe ik ook ik kijk ze ook aan maar het is door problemen met mijn ouders en zo dat ze de interesse tonen. Dan vraag ik hoe het gaat is het goed. Vaak vragen ze al niet hoe het met mij gaat. Daarbij praten ze heel de tijd over alles en als ik er wat bij inbreng is het ook niet goed. De buren zijn alleen in zich zelf geïntresseerd en toch probeer ik het maar het irriteert me wel aangezien ze hier dan steeds non stop op de mobiel zitten. Ik vind het niet erg als ik gewoon lekker kan kletsen of iets met ze. Dan ben ik niet beroerd om alles af te sluiten of iets


    Dan doe jij inderdaad helemaal niets verkeerd. Je bent perfect beleefd. Er is niets onbeschoft aan jou. Ik zou exact hetzelfde doen in jouw plaats.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2015 - 19:03 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dan doe jij inderdaad helemaal niets verkeerd. Je bent perfect beleefd. Er is niets onbeschoft aan jou. Ik zou exact hetzelfde doen in jou plaats.
    Fijn om te horen, Ik vroeg het me gewoon af of het dan misschien mijn kijk erop verkeerd was of iets. Nu ben ik me rot aan het irriteren want de buurvrouw weet alles beter =C


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...) Fijn om te horen, Ik vroeg het me gewoon af of het dan misschien mijn kijk erop verkeerd was of iets. Nu ben ik me rot aan het irriteren want de buurvrouw weet alles beter =C


    Nee hoor, volgens mij ligt het eerder aan je buurvrouw die sociaal niet helemaal prima afgestemd staat. (;
    Je hebt zo'n mensen. Niet mee wederzijds te communiceren. Dus niet jouw schuld.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.