• Hoi,

    Ik zie de laatste tijd steeds meer 'slechte quizzen'
    Quizzen met weinig uitkomsten, quizzen met slechts twee vragen en quizzen met als je aanklikt welke je wilt zijn, je die ook wordt.
    En natuurlijk nog quizzen waarin het taalgebruik gewoon echt slecht is.

    Mijn suggestie zou dus zijn dat er een minimaal van vijf vragen per quiz moet zijn en drie uitkomsten, en net als het beta-readen bij stories het beta-readen bij quizzen. Of natuurlijk een paar mensen aanwijzen die een controle houden over de quizzen en echt slechte quizzen verwijderen.

    Natuurlijk zou je nu kunnen denken: 'Laat iedereen lekker doen wat hij/zij wil.'
    Klopt, maar ik denk toch dat Quizlet een hogere kwaliteit zou hebben als dat gedaan zou worden.

    Briannah


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik vind minimaal twee uitkomsten wel voldoende. Haar het minimaal vragen mag van mij wel opgekrikt worden. Maar de quizzen van mensen met slecht taalgebruik verwijderen vind ik niet echt kunnen. Er zitten hier ook jonge mensen en dan is het best logisch dat die hun quizzen niet perfect zijn. Al kan ik wel niet tegen die onzinquizzen. Daar ben je nu eens werkelijk niks mee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Ik vind minimaal twee uitkomsten wel voldoende. Haar het minimaal vragen mag van mij wel opgekrikt worden. Maar de quizzen van mensen met slecht taalgebruik verwijderen vind ik niet echt kunnen. Er zitten hier ook jonge mensen en dan is het best logisch dat die hun quizzen niet perfect zijn. Al kan ik wel niet tegen die onzinquizzen. Daar ben je nu eens werkelijk niks mee.


    take me back to the basics and the simple life

    Avarosa schreef:
    Ik vind minimaal twee uitkomsten wel voldoende. Haar het minimaal vragen mag van mij wel opgekrikt worden. Maar de quizzen van mensen met slecht taalgebruik verwijderen vind ik niet echt kunnen. Er zitten hier ook jonge mensen en dan is het best logisch dat die hun quizzen niet perfect zijn. Al kan ik wel niet tegen die onzinquizzen. Daar ben je nu eens werkelijk niks mee.


    Queer zijn is gewoon alles

    Uit de huisregels:

    - Een quiz moet minstens drie vragen hebben die betrekking hebben op minstens twee uitkomsten.


    Dat zijn de vastgelegde regels voor een quiz. En daar heb ik eigenlijk niet echt problemen mee. Twee uitkomsten vind ik persoonlijk genoeg, niet alle quizzen hebben er drie nodig. Er zijn genoeg goede quizzen met talloze vragen die maar 2 uitkomsten hebben, dus ik vind niet dat hier een hoger minimum op gelegd moet worden. Je kunt quizzen die niet voldoen aan de regels altijd melden.

    Daarnaast is het de taak van de mods om mensen waarschuwingen te geven als quizzen niet aan de eisen voldoen. Wij verwijderen ze nooit zomaar en ik zou het persoonlijk echt rot vinden om zo'n systeem in te gaan stellen. We verwijderen stories toch ook niet als ze geen interpunctie hebben en slechte grammatica? Mensen moeten altijd dingen kunnen leren maken en ja, niet alle quizzen zijn dan even goed. Vooral niet in het begin. Maar gaandeweg leer te ook. Niet alle quizzen zijn van hoge kwaliteit, nee, maar sommige van die quizzen daar is wel tijd aan besteed en dat heeft iemand gedaan omdat hij/zij er plezier in had. Nu heb ik zelf ook geen trek in onzinquizzen, maar de meeste daarvan voldoen vaak niet aan de regels, dus ook die kun je melden en de mods kunnen dan kijken of de quiz er aan voldoet.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Je kan beter van maken dat er mensen zijn die met Quizzen helpen ipv quizzen verwijderen.


    -

    ja, het helpen met quizzen zou eventueel een goede zet zijn.


    nothing is true, everything is permitted.

    Gylvie schreef:
    Je kan beter van maken dat er mensen zijn die met Quizzen helpen ipv quizzen verwijderen.


    Daarom stelde ze toch ook voor om ook het beta-readen beschikbaar te maken bij Quizzen.


    Physics is awesome

    Musai schreef:
    (...)

    Daarom stelde ze toch ook voor om ook het beta-readen beschikbaar te maken bij Quizzen.
    Dat was al eens voorgesteld, maar dat viel niet echt in de smaak.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gemela schreef:
    Je kan beter van maken dat er mensen zijn die met Quizzen helpen ipv quizzen verwijderen.

    Dat zou wel een goed idee zijn, vind ik, maar wie zal dat dan doen? Mijn suggestie om quizzen ook te laten bèta-readen viel niet in de smaak, maar dan moeten we vrijwilligers vinden die dat wel willen doen. Dan hebben we bijna een nieuwe soort crewfunctie nodig. No thanks. :x

    [ bericht aangepast op 19 nov 2013 - 17:32 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind de verhoging van de minima niet goed. Mij zul je zelf geen quiz zien maken met maar 4 vragen, maar ik stel voor mezelf hogere eisen. Maar een nieuweling moet alles nog leren. Dan kan je alles beter laagdrempelig houden.

    Het idee met bèta's voor quizzen is al eens voorgesteld en viel niet in de smaak voor de users. Dus er is niets met die suggestie gedaan.

    En zoals Yoda zegt: verwijderen omdat het geen goede quiz is, doen we niet snel.
    Ik zou het ook maar rot vinden als wij mensen zouden aanstellen of het zelf zouden doen en we verwijderen een quiz met slechte grammatica, met woorden die allemaal beginnen met een hoofdletter, met gsm-taal,... Misschien is die persoon daar nog niet vaardig genoeg mee en leert die nog bij. Maar ondertussen heeft die wel veel moeite in de quiz gestoken en dat verwijder je zomaar omdat het niet helemaal ABN is? Dat vind ik er een beetje over.
    Yoda zegt ook dat wij waarschuwingen geven voor foutieve quizzen. Dus als je een quiz ziet die niet aan de regels voldoet of die je maar twijfelachtig vind, moet je dat melden. Wij beoordelen dat wel. En als het inderdaad een foute quiz is, krijgt de maker een waarschuwing om deze aan te passen, inactiveren/ verwijderen,... En omdat de user daar tijd voor krijgt, kan het soms wat langer duren.

    Ik ben het dus niet echt eens met alles.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Haha ik weet nog dat 2/3 jaar geleden had ik quizzen met 79, 123, en 111 vragen. En stond wel steeds in de top 5.
    Maar dat kwam misschien omdat veel mensen van mijn leeftijd ze leuk vonden. 12 enzo.
    Als ik nu terugkijk :')

    Vindt het ook wel jammer dat eigenlijk nergens zowat echt een goede quiz is.
    Maar zelf doe ik ze ook bijna nooit meer. Mij maakt het opzich eigenlijk niet zo heel veel uit.