• De vloek van de Evil Queen zorgt dat alle sprookjesfiguren van de Enchanted Forest in de echte wereld belanden, in Storybrooke. geen een sprookjesfiguur weet wie ze werkelijk zijn, behalve een vermoed dat ze vervloekt zijn door de Evil Queen, diegene heeft namelijk een sprookjesboek van zijn leraar/lerares gekregen waardoor diegene denkt dat ze vervloekt zijn en sprookjesfiguren zijn, ook vermoedt hij dat zijn adoptiemoeder de Evil Queen is en dit dus alles in gang heeft gezet. Maar er is een profetie over een redster de echte moeder van de adoptiekind van de Evil Queen, hij besluit haar te zoeken, mee te nemen naar Storybrooke en haar te overtuigen dat zei hun allemaal kan redden. De Evil Queen en Rumple zijn zo ongeveer de enigste die zich vrijwel alles herinneren.


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:

    Vrouwen zitten vol!

    Meisjes:
    Red riding hood ||Damianne Stavros || Barnowl
    Rickena "Ricky" Bell ||Tinkerbell || Luminis
    Amy Ella Adams || Assepoester regbo
    huntsman gereserveerd door Maximesa
    Brooke Ranzel Chamberlain ||Rapunzel || Stillinski
    Aurora Starlinski || Doornroosje || WenseKronik
    Isabelle Dumont || Belle || Merrow


    Jongens:
    Caleb Moore || Rumplestiltskin || Barnowl
    Jefferson Hatta Chesir|| Mad hatter || Maximesa
    Killian Jones || Ensiferum Ensiferum
    Hansel Grimm || Hans || WenseKronik
    Jafar gereserveerd doorMerrow
    Robin Hood gereserveerd door Ensiferum
    Gelaarsde kat gereserveerd door Fennec


    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Sprookjesfiguur:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Werk:
    Extra:



    Regels
    *Ook wat oudere personages boven de 20 of de 30+ dus niet allemaal in de 17-19 jaar
    *ongeveer 5 zinnen schrijven meer mag altijd.
    *Naamsverandering doorgeven
    *Als je paar weken/dagen niet kan reageren ivm vakantie of andere reden even melden.
    *Andere niet buitensluiten
    *Boven de post zet je de naam van je personage en welke sprookjesfiguur hij/zij is.
    *16+ is toegestaan
    *OC aanduiden met (){}[]
    *Hou meisjes en jongens gelijk.
    *De vloek wordt later in de rpg verbroken
    *Reserveringen blijven twee dagen staan.




    Speeltopic
    Rollentopic
    Rollenstory

    [ bericht aangepast op 14 nov 2013 - 21:25 ]

    Dominique kan wel. ^^
    Jeff ook wel, kan grappig zijn met zijn dorpsgekimago

    Hoe werd de vloek ook alweer verbroken? :$


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Maximesa schreef:
    Dominique kan wel. ^^
    Jeff ook wel, kan grappig zijn met zijn dorpsgekimago

    Hoe werd de vloek ook alweer verbroken? :$



    Emma gaf Henry een kus op zijn voorhoofd en zo is volgens mij de vloek verbroken omdat zij daarna is inzien dat het allemaal echt is. zo iets was het geloofik

    [ bericht aangepast op 17 nov 2013 - 18:28 ]

    Dat meende ik ook. Daarom is Jeff niet de makkelijkste optie omdat hij al gelooft xd


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Of wat misschien ook kan, jullie weten wel dat Mr.Gold een flesje heeft wat zorgt dat alle magie terug komt als die flesje breekt/in die put gegooit wordt.
    Als iemand die flesje vind/steelt ofzo en daarin gooit dat ook alle magie terug komt maar dat iedereen ook hun herinneringen weer heeft...

    Maar dan is het wel zo dat iemand het moet doen die alle herinneringen nog heeft zeg maar.

    Ik heb ook nog altijd Belle, die dus verliefd is op Rumple... en een eventuele kus tussen hen zou misschien gezien kunnen worden als een echte liefdeskus en zo de vloek kunnen verbreken?

    Euhm Jafar heb ik ook nog in de aanbieding, die zijn dochter Yasmine terug wilt (aangezien Rumple haar in een Jinn - geest - heeft veranderd met toverlamp en al) en hij wilt haar bevrijden, en zorgt ervoor dat de magie terugkeert in Storybrooke, of doet een poging tot :'D

    En verder ben ik open voor alle andere opties, aangezien één van m'n personages niet persé de saviour hoeft te zijn ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Van Rumple en Belle is dan ook op zich ook wel iets ghehe ;p.
    Maar verder heb ik geen opties meer. ;p

    Jongens, in welke persoon gaan we het schrijven?

    Niet om het een of het ander, maar als je het wilt bewaren - wat ik met alle RPG's doe - is het ontzettend vervelend als alles in de ik-vorm geschreven word. S:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik schrijf meestal in de ik-vorm maar ik vind het prima om het ook een keer anders te schrijven. ;p misschien dat ik dan ook stiekem wat meer inspi heb ghehe. ;p

    Ensiferum schreef:
    Jongens, in welke persoon gaan we het schrijven?

    Niet om het een of het ander, maar als je het wilt bewaren - wat ik met alle RPG's doe - is het ontzettend vervelend als alles in de ik-vorm geschreven word. S:

    Zelf schrijf en lees ik ook het liefst in de hij/zij, en al helemaal met RPG'en, maar goed, ik heb op Q gemerkt dat bijna iedereen in de ik-vorm schrijf, en tja, uiteindelijk stoor ik me er niet zo heel erg aan. Uiteindelijk denk ik ook wel dat de meesten juist de ik-vorm willen aanhouden...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    BarnOwl schreef:
    Ik schrijf meestal in de ik-vorm maar ik vind het prima om het ook een keer anders te schrijven. ;p misschien dat ik dan ook stiekem wat meer inspi heb ghehe. ;p

    Ik RPG wel het liefst met mensen die eveneens in de hij/zij vorm schrijven/RPG'en. Tja, dat is nu eenmaal wel een voorkeur van me :'D
    Dus als je wilt, mag je altijd overschakelen van mij XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik zou het in ieder geval heel erg fijn vinden haha.
    Het leest gewoon veel fijner en lijkt meer op een verhaal, in plaats van losse hoofdstukjes.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrow schreef:
    (...)
    Ik RPG wel het liefst met mensen die eveneens in de hij/zij vorm schrijven/RPG'en. Tja, dat is nu eenmaal wel een voorkeur van me :'D
    Dus als je wilt, mag je altijd overschakelen van mij XD



    Haha achja.
    Ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd om in de ik-vorm te schrijven.
    Maar in de ik-vorm heb ik wel eens dat ik even vast loop, niet weet wat ik moet zeggen en ik het dus maar een beetje afraffel en het kort maakt.
    Geen idee of het met de hij/zij vorm anders zou gaan haha.
    Maar ik ben dan weer zo type als mensen het fijner vinden om het zo te lezen dan probeer ik het maar haha. ;p

    Ensiferum schreef:
    Ik zou het in ieder geval heel erg fijn vinden haha.
    Het leest gewoon veel fijner en lijkt meer op een verhaal, in plaats van losse hoofdstukjes.

    Daar heb je zeker wel een punt met dat laatste, maar uiteindelijk denk ik niet dat je mensen zozeer kan verplichten in een bepaalde tijd of vorm te schrijven, al kan je het natuurlijk wel vragen ^_^

    Achja, ik zie wel wat het gaat worden. Ik ben voor nu er weer even mee door, aflevering Lost kijken en dan kijken of ik een post met Jafar eruit geperst krijg ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Daar heb je zeker wel een punt met dat laatste, maar uiteindelijk denk ik niet dat je mensen zozeer kan verplichten in een bepaalde tijd of vorm te schrijven, al kan je het natuurlijk wel vragen ^_^

    Achja, ik zie wel wat het gaat worden. Ik ben voor nu er weer even mee door, aflevering Lost kijken en dan kijken of ik een post met Jafar eruit geperst krijg ^_^


    Haha is goed.
    Veel plezier met kijken. ;p

    Ensiferum schreef:
    Ik zou het in ieder geval heel erg fijn vinden haha.
    Het leest gewoon veel fijner en lijkt meer op een verhaal, in plaats van losse hoofdstukjes.


    True story :p