• NaNoWriMo 2013



    Het is weer zo ver! NaNoWrimo (National Novel Writing Month) staat volgende maand al voor de deur! Mensen over de hele wereld storten zich weer op het plotten van een verhaal, uitwerken van personages en het NaNo forum om die 50.000 woorden bij elkaar te krijgen voor 30 november, 23:59h. De officiële website is opgefrist (nu ook veel beter voor op mobiele apparaten!) en het is tijd om koffie, thee, chocolademelk, chocolade, en andere zoete en energie wekkende etenswaren op te sparen om de maand door te komen!

    Voor degenen die niet weten wat NaNoWriMo is:
    NaNoWriMo of ook wel National Novel Writing Month is een project voor iedereen die een boek wil schrijven. In de maand november schrijf je 50.000 woorden (1.667 woorden gemiddeld per dag) waar het dus meer om de kwantiteit gaat dan kwaliteit en om een boek af te krijgen! Er doen mensen mee over heel de wereld en als je meer informatie wilt, klik hier voor de website!

    Als je van plan bent om mee te doen, laat dan even je username, titel van je verhaal (+ eventuele link) en (eventueel) je username van NaNoWriMo zelf achter! Je wordcount hoef je alleen door te geven als je geen account hebt op de website van nanowrimo. Als je van username veranderd, meld dat ook dan even! [:


    Deelnemers:
    [Q. Username | Naam | NaNoWrimo Username | Titel verhaal | Wordcount]
    - Plenilunium | Kim | ElfCitadel | The Art of Longing | 5.874 words |
    - Square | Squares | Untitled | 16.038 words |
    - Draculea | Silverlance |
    - LacieChan | SoulKey | The Mutant Chronicles | 20.275 words |
    - Festus | Tara | Taraluis | 16.765 words |
    - Eledhel | Oppugno | 20.596 words |
    - Arratay |
    - Reid | JanaAusten | Flatline | 18.818 words |
    - Royals |
    - Empyrean | Meteorsea | Stray Bird | 25.000 words |
    - Mulford | GreyWolfMoon | Zoete wraak, zoute tranen | 8.600 words |
    - Merrow | Justine | xMerrow | Onder Engelenvleugels | 645 words |
    - Ezreal | Hylla | The Agent Diaries |
    - FlyingMinds | Lotte | FlyingMinds | 5.196 words |
    - Disparato | bonfire |
    - Knetterdisco | Kelly | KC Warro | Can't Remember | 11.883 words |
    - Stapper | Natasja | Strongbow | An Unexpected Turn | 22.788 words |
    - ST0RMY | NadineV | De Perfecte Ontsnapping | 3.508 words |
    - 220912 | Sushita | The Ereption | 5.608 words |
    - Escritura | Escritura | Equilibrium | 25.000 words |
    - Finley | Zytrateanatamy | Rebirth | 25.279 words |
    - Chekhov | Stephanie | Peyrac | Winter Heat | 52.124 words |
    - Scavo | Linphea | Eleanor Richards |
    - Requille | Vailtille | The Thorns of the Unreal | 9.391 words |
    - Irvine | Jaimy | Jaimmmy | Het Verkeerde Oord | 9.471 words |
    - Phyre | Amber | Yerawizardamber | Obseratum | 2.701 words |
    - Nym | Jaqen | Fast Asleep | 11.473 words |
    - Bravosi | flawedheart | Residue | 2.029 words |
    - Yayde | Marijke | Yadinn | De Mist | 13.662 words |
    - Tragically | Karin | Tragically | Duivelse Belofte | 51.195 words |
    - Aion | 10.000 Dagen in Stilte | 3.810 words |
    - xAlways | Mad Men |
    - Cashby | Cashby | 11.727 words |
    - Thackery | Nathalie | Rowena | A Different Kind of Crazy | 27.500 words |
    - DreamerN | Stad van Dromen | 15.166 words |
    - Scorpia | Emma | Naille | Santos Elbasi | 3.082 words |
    - Yeardley | JoyceElisabeth |
    - Belong | Chanice |
    - Chez | Suzanne | Sarius | 6.579 words |

    Wordwars:
    :00 - :15
    :20 - :50

    Een wordwar of wordsprint betekent dat je zoveel mogelijk schrijft binnen een bepaalde tijd tegen anderen.


    "The world needs your novel!"
    Tips and tricks by LacieChan
    November 13th: 21.666 words
    Voorgaande topics; 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 13 nov 2013 - 19:34 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Alright. Ik denk dat ik gewoon ga switchen naar Zoete wraak, zoute tranen in plaats van White Crosses On The Walls verder te schrijven

    Wat is overigens een van jullie favoriete zinnen uit jullie verhaal? Die van mij tot nu toe deze:
    “Weet je waarom paardenbloemen altijd mijn favoriete bloemen zijn geweest, Jer? Omdat iedereen ze weg wilt als ze in bloem staan. Ze zijn een ‘pest’, om papa’s woorden te gebruiken. Maar als je dan een beetje geluk nodig hebt, of een wens wil doen, dan heb je ze allemaal vernietigd en kan je je actie niet meer ongedaan maken. Daar gaat je geluk dan. Je laatste strohalm, die je zelf vernietigd hebt.”
    Wat mijn subtitel is.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2013 - 19:39 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb werkelijk teveel zinnen die ik lief, maar momenteel is het toch dit stukje uit m'n proloog van Onder engelenvleugels dat ik nog het meeste lief.

    ‘Dat is niet genoeg,’ verbeet de onsterfelijke. Hij pakte haar beide handen in de zijne en zocht de grenzen van haar lang verloren menselijkheid op. Want dat was wat beschermengelen waren; exceptionele mensenzielen die niet langer hun plek in de wereld hadden. ‘Ik weet dat je afstand hebt gedaan van je emoties, maar alsjeblieft, ik kan je niet zomaar laten gaan.’


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Bedankt iedereen voor de felicitaties ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Misschien kunnen we (zoals eerder voorgesteld) standaard wordwar tijden inplannen?
    Bijvoorbeeld van :00 tot :15 en :25 tot :55 Dan heb je één van een kwartier en één van een half uur in een uur?
    En dat dan 's avonds wanneer iedereen hoogst waarschijnlijk het meeste tijd heeft en online is?
    Het is een suggestie :Y)

    [ bericht aangepast op 11 nov 2013 - 20:22 ]


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Woeeeeii, ik heb de afgelopen eeuw geen woord-update meer gedaan, had het telkens te druk om het allemaal te selecteren en hier te zetten & op NaNo.. Maar nu heb ik tijd. Ik heb nu 22.788 woorden! Al een heel eind meer dus! :] Al moet ik toegeven dat ik nog niet helemaal tevreden ben over een stuk, maar dat is voor in December!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Empyrean schreef:
    Misschien kunnen we (zoals eerder voorgesteld) standaard wordwar tijden inplannen?
    Bijvoorbeeld van :00 tot :15 en :25 tot :55 Dan heb je één van een kwartier en één van een half uur in een uur?
    En dat dan 's avonds wanneer iedereen hoogst waarschijnlijk het meeste tijd heeft en online is?
    Het is een suggestie :Y)

    Klinkt goed.


    Ex astris, sciencia

    Ik loop 2600 woorden achter


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik moet zeggen dat hoe meer topics er voor NaNoWriMo komen, hoe stiller het word! haha x]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Wie heeft er zin in een wordwar? Ik heb de iPad mee naar boven gesmokkeld en kan dus de hele nacht xD
    En dat van die vaste tijden wordwars is inderdaad een goed idee.

    Empyrean schreef:
    Misschien kunnen we (zoals eerder voorgesteld) standaard wordwar tijden inplannen?
    Bijvoorbeeld van :00 tot :15 en :25 tot :55 Dan heb je één van een kwartier en één van een half uur in een uur?
    En dat dan 's avonds wanneer iedereen hoogst waarschijnlijk het meeste tijd heeft en online is?
    Het is een suggestie :Y)


    Lijkt me oké, maar zou :20 tot :50 niet wat mooier staan? ^^



    Stapper schreef:
    Ik moet zeggen dat hoe meer topics er voor NaNoWriMo komen, hoe stiller het word! haha x]


    Ik denk dat er ook gewoon steeds meer mensen afvallen en het enthousiasme na de eerste week een beetje afneemt. Eigenlijk ben ik ook wel blij dat deze topics niet voortdurend worden volgespamd. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Knetterdisco schreef:
    Wie heeft er zin in een wordwar? Ik heb de iPad mee naar boven gesmokkeld en kan dus de hele nacht xD
    En dat van die vaste tijden wordwars is inderdaad een goed idee.


    Ik kan zo wel. Wanneer wil je beginnen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik kan zo wel. Wanneer wil je beginnen?


    22:00 uur?
    Sorry voor de late reactie trouwens xd

    Knetterdisco schreef:
    (...)

    22:00 uur?
    Sorry voor de late reactie trouwens xd


    Geeft niet, ik was ook net even weg. 22:00 tot 22:20? Dan kunnen we over één minuut beginnen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Geeft niet, ik was ook net even weg. 22:00 tot 22:20? Dan kunnen we over één minuut beginnen. :'D


    Oke, succes :)

    464 woorden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan