• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

    Hufflepuff:
    NightValeTheodora

    Ravenclaw:
    HeladoIncantatem

    Slytherin:
    YodaBeaton

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Avarosa schreef:
    (...)
    Avarosa schreef:
    Hoe worden de punten eigenlijk uitgedeeld. Komen de koppen van de hoofdmensjes (naja ik heb geen zin om ze allemaal op te sommen) dan samen en kiezen zij of is het via een poll?
    Indien het dat laatste is, hoop ik dat de mensen dan niet stemmen in goede van de afdeling, maar wel op de kwaliteit van de inzendingen.

    Dat wordt inderdaad gekozen en gaat niet via een poll. Anders zou de afdeling met de meeste users bijna automatisch winnen en dat zou oneerlijk zijn.
    : D

    Had ik al gelezen, maar ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of ik, als Head, daar mee te maken ga krijgen. Ik heb namelijk ook nog een privéleven, en ik wil graag dit blijven kunnen doen, maar dan moet ik wel weten wat mij te wachten staat :Y)
    Toch bedankt dat je het nog even zegt hoor ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Dooddoenervo schreef:
    Ik heb ook een vraag, wint de afdeling met de meeste punten ook echt iets?

    Ik neem aan van niet. Credits sowieso al niet denk ik. Je kan moeilijk elk afdelingslid credits geven, dat wordt wel heel duur.


    Chaos is a ladder.

    Ludovico schreef:
    (...)
    Had ik al gelezen, maar ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of ik, als Head, daar mee te maken ga krijgen. Ik heb namelijk ook nog een privéleven, en ik wil graag dit blijven kunnen doen, maar dan moet ik wel weten wat mij te wachten staat :Y)
    Toch bedankt dat je het nog even zegt hoor ^^
    Ik vermoed dat het al degene zijn met een benoeming.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het nieuwe topic van Ravenclaw


    Deep inside, I've never felt alive

    Omy, kan ik nog meedoen? Of ben ik telaat?? Had een tijdje geen internet!


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Nymphae schreef:
    Omy, kan ik nog meedoen? Of ben ik telaat?? Had een tijdje geen internet!

    Tuurlijk kun je nog meedoen ^^
    Als je nog niet weet in welke afdeling je zou horen, mag je de quiz doen, anders kun je je zo aanmelden bij één van de Common Room's ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Oké is goed :D


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Hi, ik heb een idee. ^^
    Ik en nog wat andere Ravenklauwers waren op het idee gekomen om een Zwerkbalteam samen te stellen. Dan zou iedere afdeling één team met één aanvoerder kunnen hebben, en dan iedere maand een nieuwe 'match' houden tussen twee afdelingen. Dan kunnen de andere twee afdelingen via een poll stemmen op de winnende afdeling. Het was maar een dom idee van mij, maar nou zit iedereen al meteen 'ik wil ... zijn'-berichtjes te zetten, dus wat denken jullie ervan? (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    Hi, ik heb een idee. ^^
    Ik en nog wat andere Ravenklauwers waren op het idee gekomen om een Zwerkbalteam samen te stellen. Dan zou iedere afdeling één team met één aanvoerder kunnen hebben, en dan iedere maand een nieuwe 'match' houden tussen twee afdelingen. Dan kunnen de andere twee afdelingen via een poll stemmen op de winnende afdeling. Het was maar een dom idee van mij, maar nou zit iedereen al meteen 'ik wil ... zijn'-berichtjes te zetten, dus wat denken jullie ervan? (:
    Wat is het nut er dan precies van. Zit er dan iets aan gekoppeld of stelt het niks voor?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Wat is het nut er dan precies van. Zit er dan iets aan gekoppeld of stelt het niks voor?

    Nou, het was eerst gewoon iets voor de lol bedoeld, maar toen begon iedereen daar enthousiast op te reageren ... :X
    Het leek me gewoon een leuk extraatje, om het Hogwartsgevoel nog meer te versterken. De winnende afdeling zou dat de twee afdelingen voor de volgende maand kunnen bepalen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    (...)
    Nou, het was eerst gewoon iets voor de lol bedoeld, maar toen begon iedereen daar enthousiast op te reageren ... :X
    Het leek me gewoon een leuk extraatje, om het Hogwartsgevoel nog meer te versterken. De winnende afdeling zou dat de twee afdelingen voor de volgende maand kunnen bepalen.


    En hoe kun je dat dan winnen? :3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Chocolata schreef:
    (...)
    Nou, het was eerst gewoon iets voor de lol bedoeld, maar toen begon iedereen daar enthousiast op te reageren ... :X
    Het leek me gewoon een leuk extraatje, om het Hogwartsgevoel nog meer te versterken. De winnende afdeling zou dat de twee afdelingen voor de volgende maand kunnen bepalen.
    Maar een poll kan toch niet echt bepalen hoe je wint, want dat is dan vriendjespolitiek.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    nvm

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 18:51 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lasaraline schreef:
    (...)

    En hoe kun je dat dan winnen? :3

    Dan kunnen de andere twee afdelingen via een poll stemmen op de winnende afdeling.

    Avarosa schreef:
    (...)Maar een poll kan toch niet echt bepalen hoe je wint, want dat is dan vriendjespolitiek.

    Zo dus :Y). Tenzij dat iemand iets beters weet. Het is maar een suggestie, het leek me heel erg leuk om dat te doen :x.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 18:54 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dat lijkt mij eigenlijk vrij nutteloos :/


    But I still have this faith in the truth of my dreams.