• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

    Hufflepuff:
    NightVale – Theodora

    Ravenclaw:
    Helado – Incantatem

    Slytherin:
    Yoda – Beaton

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Avarosa schreef:
    (...)Als het misschien allemaal eenmaal wat vordert kan je misschien wel een team samenstellen van de beste creaties dat binnen elke groep is ingezonden en dan via een poll laat beslissen wie welke creatie de beste vond om zo via de users interne punten te kunnen verdienen (wat dan misschien maximaal 5 ptn ofzo is). Dan kan je het misschien ook een eer vinden dat mensen je creaties waarderen dat je een spot in het team krijgt. Anders is het inderdaad vrij nutteloos.


    Hmm via creaties een plek in het team krijgen, vind ik niet echt een geweldig idee. Tenzij het ook om andere dingen dan bewerken/knutselen gaat.
    Want sommige mensen zijn nou eenmaal niet goed met potlood/photoshop etc.
    Ik bak daar bijvoorbeeld helemaal niks van haha, maar zou het wel tof vinden om in het team te zitten.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2013 - 22:14 ]

    Hooi allemaal! (:

    Ik had toch wel verwacht dat dit topic sneller zou gaan dan de Common Room topics. Mjah, ik ga niet de moeite nemen om dit topic door te nemen. Dus... is er nog belangrijk nieuws om te weten? :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ravenswood schreef:
    (...)

    Hmm via creaties een plek in het team krijgen, vind ik niet echt een geweldig idee. Tenzij het ook om andere dingen dan bewerken/knutselen gaat.
    Want sommige mensen zijn nou eenmaal niet goed met potlood/photoshop etc.
    Ik bak daar bijvoorbeeld helemaal niks van haha, maar zou het wel tof vinden om in het team te zitten.
    Maar daar komen dan ook echt wel alle creaties in. Zo is de ene heel goed in het maken van quizzen, de andere kan dan weer heel goed foto's trekken of bewerken en zo is er voor ieder wat zoets en krijgt iedereen een kans. Ik vermoed dat er ook veel variëteit in de opdrachten zal zitten dusja. Ik denk dat een goed concept nog even wat tijd nodig heeft.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Gibbs schreef:
    Hooi allemaal! (:

    Ik had toch wel verwacht dat dit topic sneller zou gaan dan de Common Room topics. Mjah, ik ga niet de moeite nemen om dit topic door te nemen. Dus... is er nog belangrijk nieuws om te weten? :3
    Niet echt, buiten dat het niet geapprecieerd wordt dat je andere afdelingen gaat kleineren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Maar daar komen dan ook echt wel alle creaties in. Zo is de ene heel goed in het maken van quizzen, de andere kan dan weer heel goed foto's trekken of bewerken en zo is er voor ieder wat zoets en krijgt iedereen een kans. Ik vermoed dat er ook veel variëteit in de opdrachten zal zitten dusja. Ik denk dat een goed concept nog even wat tijd nodig heeft.


    In dat geval zou het wel kunnen werken ja. Vandaar dat ik er ook dat tenzij stukje bij zette inderdaad.
    We zullen zien, het idee is in ieder geval leuk (:

    Ravenswood schreef:
    (...)

    In dat geval zou het wel kunnen werken ja. Vandaar dat ik er ook dat tenzij stukje bij zette inderdaad.
    We zullen zien, het idee is in ieder geval leuk (:
    Ik denk dat we ons best voornamelijk op de eerste opdracht concentreren en kijken in hoeverre alles het best kan vorderen op een zo eerlijk mogelijke manier.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hyper actief wezen..

    *Rent door de gangen van Hogwarts, als een kip zonder kop*

    Nee hoor helemaal niet te veel suiker op!!!!

    WHI,, whaahaha, nog wat leuks beleeft vandaag op school?
    Ik niet, ik ga niet meer naar School, naja soort van dan!!
    Beetje lastig uit te leggen..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Avarosa schreef:
    (...)Niet echt, buiten dat het niet geapprecieerd wordt dat je andere afdelingen gaat kleineren.


    Is dat persoonlijk bedoelt? Want volgens mij heb ik niet bepaald andere afdelingen gekleineerd..
    Sowieso vind ik dat je dat niet moet doen idd. Maar dat lijkt me ook logisch.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Is dat persoonlijk bedoelt? Want volgens mij heb ik niet bepaald andere afdelingen gekleineerd..
    Sowieso vind ik dat je dat niet moet doen idd. Maar dat lijkt me ook logisch.
    Nee, dat was gewoon het enige nuttige dat werd gezegd tot nu toe. (bloos)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Nee, dat was gewoon het enige nuttige dat werd gezegd tot nu toe. (bloos)


    O zo, hahaha oke dan! :'D


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Topic nummer 3 voor Slytherin.

    Draculea schreef:
    Topic nummer 3 voor Slytherin.

    Merlin, jullie gaan gigantisch snel, zeg :').


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Volgens mij hebben we ook bijna een nieuw Grote Zaal-topic nodig.


    -

    Chocolata schreef:
    (...)
    Merlin, jullie gaan gigantisch snel, zeg :').


    Widdr zin gwn snel (ik durf erom te wedden dat de helft niet begrijpt wat ik hier echt mee bedoel (: )


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lasaraline schreef:
    (...)

    Widdr zin gwn snel (ik durf erom te wedden dat de helft niet begrijpt wat ik hier echt mee bedoel (: )

    We zijn gewoon snel? (:

    En ja, we zitten weer vol :3

    [ bericht aangepast op 2 okt 2013 - 17:28 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it