• Harry had never even imagined such a strange and splendid place. It was lit by thousands and thousands of candles that were floating in midair over four long tables, where the rest of the students were sitting. These tables were laid with glittering golden plates and goblets. At the top of the hall was another long table where the teachers were sitting [...] The hundreds of faces staring at them looked like pale lanterns in the flickering candlelight [..] Harry looked upward and saw a velvety black ceiling dotted with stars. He heard Hermione whisper, "It's bewitched to look like the sky outside. I read about it in Hogwarts, A History." It was hard to believe there was a ceiling there at all, and that the Great Hall didn't simply open on to the heavens.



    Beste Q’ers. Jullie professors en ik heten jullie van harte welkom op alweer een nieuw schooljaar op Hogwarts.
    Voor sommigen is dit een fijn weerzien, voor anderen een nieuw begin. Zij die nog niet zijn ingedeeld, moeten eerst langs de sorteerhoed. Wij wensen elk van jullie al het nodige succes voor een magisch jaar, met veel vriendschap en leerrijke ervaringen.
    Moge ieder van jullie hier gevormd worden tot de prachtige tovenaars of heksen die jullie op een dag zullen zijn.
    Naerys, Head Mistress 2013



    Marauder’s Map
    Gryffindor Common Room
    Hufflepuff Common Room
    Ravenclaw Common Room
    Slytherin Common Room

    Headmaster and Head of Houses
    Headmaster Naerys
    Head of Gryffindor Scamander
    Head of Hufflepuff PukkelXDing
    Head of Ravenclaw Ludovico
    Head of Slytherin Draculea

    Head Boys and Girls
    Gryffindor:
    Bombalurina

    Hufflepuff:
    NightValeTheodora

    Ravenclaw:
    HeladoIncantatem

    Slytherin:
    YodaBeaton

    Opdracht maand Oktober
    Het is het begin van het schooljaar, en iedereen is ingedeeld bij zijn of haar afdeling. Maar wat is een afdeling nu zonder een embleem? Steek de koppen bij elkaar, of maak ieders een aparte creatie, waaruit jullie er eentje selecteren om mee te doen. Dit mag getekend, geschilderd, bewerkt of zelfs fotografie (magisch (gif) of muggle (jpg)) zijn. Voor het einde van de maand moet aan het afdelinghoofd bekend gemaakt worden welke creatie meedoet. De winnende afdeling verdient 50 punten, de tweede 40, etc. Jullie krijgen hiervoor de tijd tot 31 Oktober.

    "Before we begin our banquet, I would like to say a few words. And here they are: Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak! Thank you."

    -Albus Dumbledore, Headmaster, 1991

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 21:00 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tonto schreef:
    Ik vind het een beetje jammer dat sommige wat denigrerend doen of ander mans posts veranderen. vind ik een beetje laag. Mja t is idd beter als dit voor wat meer officiele shizzle gedaan word.


    Heee, dat was als grapje bedoeld hoor (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Avarosa schreef:
    Ik begin het eigenlijk ontzettend irritant dat ook dit topic een thee-uurtje is geworden. Zou het niet interessanter zijn als dit topic voor enkel officiële dingen wordt gehouden, zoals definitieve inzendingen en meldingen van leiders? Kletsen kan altijd in de Common Rooms en vitten kan in elkaars gastenboek.
    Not a populair opinion, but I don't give a fuck.


    Ik ben het wel met je eens dat bepaalde dingen in het gastenboek kunnen of in het eigen topic. Want het wordt een beetje een gespam hier.
    Maar in feite is dit een plek voor elke afdeling om met elkaar te kunnen praten zodat we niet gescheiden blijven.

    Ik zal geen poste meer veranderen, dat is nog een handicap van Storys of everybody. Daar deden we dat continu. Dus sorry!


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dat zeg ik niet, maar sommige reacties zijn gewoon zo offtopic dat ik het best begrijp dat het de vorige keer in het offtopic vloog. Ik zit hier continu dit topic te checken voor interessante dingen, maar er wordt hier voor het moment voornamelijk enkel maar brol gepost. Van mij mag dit best een communicatieplek zijn voor de verschillende afdelingen, maar dan is een officiële plaats ook wel interessant, waar je enkel de belangrijke dingen kan volgen en al de brol posten gewoon verwijderd worden. Zo zie je tenminste van nuttig is aan deze bedoening en wat gefilterd kan worden.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2013 - 19:32 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat we zouden kunnen doen:

    Een great hall voor officiele dingen en een great hall voor offtopic en dat staat dan ook in het off-topic subforum.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    Wat we zouden kunnen doen:

    Een great hall voor officiele dingen en een great hall voor offtopic en dat staat dan ook in het off-topic subforum.

    Ik zal het voorstellen bij de anderen en zien wat er uit voortkomt.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Slytherin almost needs a new Common Room topic hehehehehe.

    Let op, ik vind het interessant dat er mensen zijn die vragen stellen over de afdelingen en zo en dat wij ze eventueel kunnen helpen zoals eerder vandaag, maar dat 'Wij zijn de best, nee wij zijn de beste'-gedoe is gewoon ontzettend irritant. Het meteen in het offtopic smijten hoeft dus ook niet, want daar zijn die andere dingen te belangrijk voor, maar dat gekwakel is gewoon vervelend.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Naerys schreef:
    (...)
    Ik zal het voorstellen bij de anderen en zien wat er uit voortkomt.


    Is goed!^-^


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Dooddoenervo schreef:
    Wat we zouden kunnen doen:

    Een great hall voor officiele dingen en een great hall voor offtopic en dat staat dan ook in het off-topic subforum.
    Dat zeg ik toch. :W


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Dat zeg ik toch. :W


    Ohhh whoops.:'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Korte vraag, waar hebben jullie tests gedaan om uit te vinden in welke afdeling jullie horen?


    Tijd voor koffie.

    Fortunatis schreef:
    Korte vraag, waar hebben jullie tests gedaan om uit te vinden in welke afdeling jullie horen?
    Er is een quiz die je kan maken. Natuurlijk kan je ook gewoon de afdeling kiezen die je het leukst vindt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nieuwe topic van Slytherin!

    Fortunatis schreef:
    Korte vraag, waar hebben jullie tests gedaan om uit te vinden in welke afdeling jullie horen?

    Ik koos voor de Pottermore manier. Zie ik toch als het meest officiële. Op Quizlet zijn er ook quizzen om erachter te komen of je kiest gewoon de afdeling die je het leukst lijkt of waarbij je je het beste voelt.


    Chaos is a ladder.