• Hello Quizletters van me! :')

    Ik zat net op een andere site waar een discussie aan de gang was over of je als homo/lesbisch/bi hand in hand mag rondwandelen op straat. Aangezien het op een forum was voor anders geaarden, vond ik het vreemd dat vrijwel de meerderheid vond dat je dat niet mag doen. Ze hadden hier verschillende redenen voor, maar deze twee kwamen toch het meest naar voren.
    "Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"
    "Je wordt bestempeld als homo en ze zullen je enkel kennen als 'die homo' en niet 'die natuurliefhebber' of 'die sportvriend', enkel 'een homo',"

    Daarnaast vonden velen ook dat je dit niet kan doen als hetero-koppel om de eerste reden die ik vermeld heb.

    Ik vroeg me nu dus af wat jullie standpunt hier omtrent is?

    Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar. Ik vind niks vreemd of walgelijk aan hand in hand lopen, omdat het maar twee handen zijn die elkaar vast hebben. Als ik het zou beschrijven, dan vind ik het schattig, oftewel heb ik er gewoon geen mening over.
    Met het tweede standpunt ben ik het ook helemaal niet mee eens. Je wordt misschien wel bestempeld als homo, maar de meeste op dat forum zijn ook homo, lesbisch of bi, dus ik zie het probleem niet. Daarnaast zullen mensen je altijd wel met iets bestempelen. Is het niet met 'homo', dan is het wel met 'slet'. Ik zie echt niet in waarom hand in hand lopen enkel iets zou moeten zijn tussen jullie twee. Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent. Maar dat is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. :p Ook bij een hetero koppel. :p

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 17:53 ]


    Take me to wonderland

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.

    Prachtig verwoord. :')


    Take me to wonderland

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.

    Ik vind jou vies. Ik heb er geen reden voor, ik vind het gewoon. Sorry hoor.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.

    Opnieuw: Waarom? En kom nou eens met een argument in plaats van het kinderspeelplaats 'omdat het zo is' niveau

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Als je gelovig bent en je geloof zegt dat homoseksualiteit niet mag, dan kan ik me er misschien nog bij neerleggen dat je het onprettig vind. Als je slechte ervaringen hebt met homoseksuelen kan ik het me ook nog voorstellen.


    Geloof mag NOOIT de mensen in de weg staan die wel coherent kunnen nadenken. Dat mensen een denkbeeldig vriendje hebben is hun keus, maar dat betekent niet dat dit denkbeeldige vriendje mag bepalen welke mensen wel en niet gelijk zijn.

    En slechte ervaringen? Iemand is beroofd door een turk, dus alle turken het land uit? Een vrouw is verkracht door een man, dus mannen mogen niet meer op straat lopen zonder begeleiding? Je hebt twee mannen zien zoenen en dat maakte je ongemakkelijk, dus homo's mogen niet meer op straat hand in hand lopen? Wat voor logica is dat?


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Van mij mag iedereen doen waar die zich goed bij voelt, ik maak me daar niet zo druk om of iemand nou wel hand in hand loopt of niet, hoewel je natuurlijk daardoor wel een verkeerde indruk kan wekken.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Wat een bekrompen mensen hier zeg. 'Ik vind 't vies.' Dit is totaal geen reden om zo te reageren en vind het dan ook een behoorlijk kinderachtige reactie :')
    Anyways, ik ben zelf katholiek - niet heel streng, want ik ga niet elke zondag naar de kerk en heb tattoos en drink *shock*. De reden dat ik het geloof niet streng volg, is omdat ik het o.a belachelijk vind hoe het tegenover homo's/lesbiennes is. Ik vind 't gewoonweg bekrompen om iemand op z'n geaardheid te behandelen en zegt dat het 'duivels is'.
    Iedereen hoort gelijk behandelt te worden, hoe dan ook. Maar goed, dat gezegd te hebben: vind er niets mis mee als 2 homo's hand-in-hand lopen, evenals hetro stellen. Wat ik wel erg vind, is wanneer ze in het openbaar uitgebreid staan zoenen maar dat vind ik ook als een hetro-stel dat doet dus zie niet in waarom er onderscheidt gemaakt wordt :')


    To infinity and beyond •

    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    "This may hurt just a little."

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.

    Je bent echt niet aan het trollen, of wel? Wie ben jij om te bepalen wat hoort en wat niet? Omdat jij iets niet begrijpt omdat je hetero bent is het dus maar raar? Die mensen (homo's en lesbiennes) die hand in hand lopen doen jou verder toch niets aan en hebben op geen enkele manier invloed op jouw leven. Bah, erg kortzichtig dit.


    ars moriendi

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.

    Ik zie serieus niet in wat daar misselijk makend aan is, maar als jij dat vindt. Fine by me. :')

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 18:17 ]


    Take me to wonderland

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    Wat? Dat gaat mij te ver. Laat haar hier buiten. Als jij het niet juist vind, mij best, als jij misselijk word van mijn bericht naar mijn vriendin, nou en, maar laat haar hier mooi buiten, ja?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Dat eerste punt vind ik vrij belachelijk, want je doet er niets verkeerd mee om hand in hand te lopen? Ik loop ook wel eens hand in hand met mijn zusje (ze is negen), mag dat dan ook niet meer omdat dat 'te intiem' is? Handen vasthouden is in mijn ogen toch heel onschuldig is.
    Dat tweede punt kan ik al beter begrijpen, want dat toont dat ze zich er zelf ongemakkelijk bij voelen. Natuurlijk zouden ze niet voor anderen mogen beslissen dat anderen dat dan ook niet 'mogen', want iedereen heeft het recht om voor zichzelf te beslissen of hij aan de buitenwereld zijn geaardheid wil laten zien.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Zelf een heterokoppel moeten elkaar niet opeten voor mijn neus. Maar ik geef je gelijk. Hand in hand lopen moet kunnen. Ik en mijn zus haken soms ook en lopen hand in hand in drukke omstandigheden om elkaar niet kwijt te geraken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    LEKKERRRRRR.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.


    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    Ik vind JOU vies en ik word misselijk van JOU.
    Oh mijn god, wat ben jij voor persoon? Je onderbouwt je mening niet met argumenten, je geeft alleen aan dat je het 'vies' vindt en dat je er misselijk van wordt. En alsof dat nog niet erg genoeg is, betrek je er ook nog eens een user bij? What the hell?

    Ik ben het trouwens helemaal met de topic-startster eens. Ik vind hand in hand lopen de meest onschuldige en minst opdringerige vorm van liefde tonen. Niks mis mee.


    She's beauty, she's grace, she'll punch you in the face.

    Ik ben het met je eens.
    Maar ik snap de angst om uitgemaakt te worden voor ,,homo" als scheldwoord ook. Ik ben zelf, zover ik weet, biseksueel, maar alleen mijn ouders weten het en hier durf ik er open over te zijn. Ik vind het doodeng om vrienden het te vertellen. Ik wete dat het geen ding is, maar ik wil niet problemen maken die er niet zijn - ik zie ze nu al komen. De angst om uitgescholden te worden, is dus de angst voor een probleem - complicatie - en die angst snap ik best. Ik ben dan wel niet in een relatie, maar als dit met een meisje zou zijn, zou ik in het begin niet gelijk in hometown openbaar hand in hand lopen. Sel dat ik word buitengesloten op school? Uitgescholden? Nageroepen? Nagekeken? Daar bedank ik voor.
    Dus het is wat hypocriet van mij om te zeggen dat ik het met je eens ben - ik vind hand in hand hartstikke lief en leuk en gewoon gangbaar - en ik vind het nergens om je erover te schamen om handin hand te lopen, maar zelf bedank ik op voorhand ook. I don't know, ik vind het moeilijk. Misschien loop ik dan ook wel hand in hand en denk ik ,,fuck you" van iedereen die kijkt.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 18:38 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife