• Hello Quizletters van me! :')

    Ik zat net op een andere site waar een discussie aan de gang was over of je als homo/lesbisch/bi hand in hand mag rondwandelen op straat. Aangezien het op een forum was voor anders geaarden, vond ik het vreemd dat vrijwel de meerderheid vond dat je dat niet mag doen. Ze hadden hier verschillende redenen voor, maar deze twee kwamen toch het meest naar voren.
    "Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"
    "Je wordt bestempeld als homo en ze zullen je enkel kennen als 'die homo' en niet 'die natuurliefhebber' of 'die sportvriend', enkel 'een homo',"

    Daarnaast vonden velen ook dat je dit niet kan doen als hetero-koppel om de eerste reden die ik vermeld heb.

    Ik vroeg me nu dus af wat jullie standpunt hier omtrent is?

    Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar. Ik vind niks vreemd of walgelijk aan hand in hand lopen, omdat het maar twee handen zijn die elkaar vast hebben. Als ik het zou beschrijven, dan vind ik het schattig, oftewel heb ik er gewoon geen mening over.
    Met het tweede standpunt ben ik het ook helemaal niet mee eens. Je wordt misschien wel bestempeld als homo, maar de meeste op dat forum zijn ook homo, lesbisch of bi, dus ik zie het probleem niet. Daarnaast zullen mensen je altijd wel met iets bestempelen. Is het niet met 'homo', dan is het wel met 'slet'. Ik zie echt niet in waarom hand in hand lopen enkel iets zou moeten zijn tussen jullie twee. Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent. Maar dat is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. :p Ook bij een hetero koppel. :p

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 17:53 ]


    Take me to wonderland

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    Wat is dat voor opmerking?! Hoezo horen meisjes bij jongens? Sorry, ik vind dat iedereen mag houden van wie hij/zij wil ongeacht of dat een meisje/vrouw of jongen/man is. Het gaat in ieder geval er om dat die twee personen gelukkig met elkaar zijn, vind ik.


    Physics is awesome

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    Dat is voor iedereen anders. Ik kan mij absoluut niet vinden in jouw mening, maar volgens de Nederlandse wet is het niet strafbaar om homoseksueel te zijn, dus helaas voor jóú is er niets aan te doen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Filettino schreef:
    Ik ben het met je eens.
    Maar ik snap de angst om uitgemaakt te worden voor ,,homo" als scheldwoord ook. Ik ben zelf, zover ik weet, biseksueel, maar alleen mijn ouders weten het en hier durf ik er open over te zijn. Ik vind het doodeng om vrienden het te vertellen. Ik wete dat het geen ding is, maar ik wil niet problemen maken die er niet zijn - ik zie ze nu al komen. De angst om uitgescholden te worden, is dus de angst voor een probleem - complicatie - en die angst snap ik best. Ik ben dan wel niet in een relatie, maar als dit met een meisje zou zijn, zou ik in het begin niet gelijk in hometown openbaar hand in hand lopen. Sel dat ik word buitengesloten op school? Uitgescholden? Nageroepen? Nagekeken? Daar bedank ik voor.
    Dus het is wat hypocriet van mij om te zeggen dat ik het met je eens ben - ik vind hand in hand hartstikke lief en leuk en gewoon gangbaar - en ik vind het nergens om je erover te schamen om handin hand te lopen, maar zelf bedank ik op voorhand ook. I don't know, ik vind het moeilijk. Misschien loop ik dan ook wel hand in hand en denk ik ,,fuck you" van iedereen die kijkt.

    Ik snap die angst wel, maar het is geen reden om daarmee anderen te gaan verbieden om hand in hand te lopen. :p Trouwens als homo's, lesbo's en bi's het zouden blijven verstoppen, dan gaat er ook nooit verandering komen en zal het een taboe blijven. ^^

    Het viel me op die site ook op dat het lijkt alsof het verboden is om te tonen dat je verliefd op iemand bent en dat is ook weer een punt dat ik niet snap, want volgens mij mag je wel trots zijn op diegene waarvan je houdt. Althans, ik zou heel trots zijn moest mijn crush ook op mij verliefd zijn. :')


    Take me to wonderland

    Imber schreef:
    (...)
    Ik snap die angst wel, maar het is geen reden om daarmee anderen te gaan verbieden om hand in hand te lopen. :p Trouwens als homo's, lesbo's en bi's het zouden blijven verstoppen, dan gaat er ook nooit verandering komen en zal het een taboe blijven. ^^

    Het viel me op die site ook op dat het lijkt alsof het verboden is om te tonen dat je verliefd op iemand bent en dat is ook weer een punt dat ik niet snap, want volgens mij mag je wel trots zijn op diegene waarvan je houdt. Althans, ik zou heel trots zijn moest mijn crush ook op mij verliefd zijn. :')


    Daarin ben ik het wel met je eens. Ik heb onlangs tijdens Nederlands een betoog erover geschreven, over het taboe. Ik vind dat je niet kan verbieden om je liefde te tonen d.m.v. hand in hand lopen of plat op de bek te zoenen. Ik vind dat zowel bij homoseksuele als bij heteroseksuele relaties buitengewoon smerig, om gewoon elkaar in het openbaar af te lebberen. Een kus kan best, maar niet de hele mikmak erbij - vind ik dan. Nee, het is dubbel en ht is ook vreemd dat dat ook sterk naar voren kwam, het eerder afschermen van je liefde voor de buitenwereld.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Don't feed the troll. Het is gewoon zo'n naar jochie dat beroepskader heeft gedaan en naar aandacht hunkert.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    TwilightBoy schreef:
    Meisjes horen bij jongens en niet bij andere meisjes. Ik werd al misselijk bij dat berichtje in Macindaw haar gastenboek.


    Hou me tegen en ik meen het houd me tegen want er gaan klappen vallen!! Wat is jou probleem dude, laat mensen in hun waarde en ga niet in dit topic zulke dingen zeggen want dan hunker je naar klappen, je vraagt erom. T is dat ik je niet ken, en dat hier een computer tussen zit want oooh ik zweer je je had een paar rake klappen gehad!! Heb respect voor mensen hoe of wat ze ook zijn, HOMOSEKSUALITEIT is NORMAAL, en dat jij nou net zulke gedachten hebt(waarschijnlijk ben je bang voor die mensen) boeit me niet. Houd dat dan voor je !


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Barnabas schreef:
    Don't feed the troll. Het is gewoon zo'n naar jochie dat beroepskader heeft gedaan en naar aandacht hunkert.

    Zoiets is niet niveaugebonden. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Barnabas schreef:
    Don't feed the troll. Het is gewoon zo'n naar jochie dat beroepskader heeft gedaan en naar aandacht hunkert.

    Mijn beste vriendin heeft beroepskader gedaan, en ze heeft nog allemaal op een rijtje. Dankuwel. :].


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Blazerer schreef:
    (...)


    Geloof mag NOOIT de mensen in de weg staan die wel coherent kunnen nadenken. Dat mensen een denkbeeldig vriendje hebben is hun keus, maar dat betekent niet dat dit denkbeeldige vriendje mag bepalen welke mensen wel en niet gelijk zijn.

    En slechte ervaringen? Iemand is beroofd door een turk, dus alle turken het land uit? Een vrouw is verkracht door een man, dus mannen mogen niet meer op straat lopen zonder begeleiding? Je hebt twee mannen zien zoenen en dat maakte je ongemakkelijk, dus homo's mogen niet meer op straat hand in hand lopen? Wat voor logica is dat?

    Chill out, dat is niet mijn mening. Ik zeg alleen als je dan toch zo'n mening hebt, weet het dan in ieder geval te onderbouwen. Ik heb het dan ook over je ergens onprettig bij voelen. Als jij bent opgevoed met het idee dat homoseksualiteit slecht is, kan dat het altijd moeilijker maken het roer om te gooien en het opeens wel te accepteren. En met slechte ervaringen heb ik het ook weer over "onprettig". Bijvoorbeeld: je bent als klein jongetje verkracht door een man. Natuurlijk is er dan de kans dat je je ongemakkelijk voelt bij mannen die op mannen vallen. Neemt niet weg dat je andere mensen dan niet mag weerhouden in de liefde, omdat hun seksuele geaardheid je niet bevalt. Ik heb in mijn gehele reactie nergens neergezet dat zo'n mening anderen dingen zou mogen verbieden. Juist niet, want dit is een vrij land. Maar een mening hebben mag altijd, mits onderbouwt.


    From these ashes, I will rise

    Barnabas schreef:
    Don't feed the troll. Het is gewoon zo'n naar jochie dat beroepskader heeft gedaan en naar aandacht hunkert.


    Mag ik hier even op inhaken? Wat is er mis met beroepskader?Ik heb dat toevallig ook gedaan en zou hier graag uitleg over willen hebben


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.



    +Ik ben zelf ook katholiek, maar ik heb er niets op tegen als je homo of lesbie bent. Als je gelukkig bent maak ik daar geen probleem van.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 20:25 ]


    Doe eens gek, en maak je eigen sprookje!

    Oooooomg. Waarom gaan mensen direct zo happen? Zucht. Ik vind die jochies van beroepskader (eigenlijk alle jongens trouwens) altijd zo typerend. Daarmee zeg ik toch niks over de meisjes? (cat)
    Ga niet op mij zitten te vitten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar.

    Ik ga mee met jou mening. Waarom zou je niet hand in hand mogen lopen? Ik vind dat juist schattig :3


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Barnabas schreef:
    Oooooomg. Waarom gaan mensen direct zo happen? Zucht. Ik vind die jochies van beroepskader (eigenlijk alle jongens trouwens) altijd zo typerend. Daarmee zeg ik toch niks over de meisjes? (cat)
    Ga niet op mij zitten te vitten.


    Maar dit kan wel kwetsend komen voor zulke mensen. Je loopt nu tegen zeggen dat iedereen die dus dat niveau doet dom zou zijn. Er zijn ook mensen die leren lastig vinden en daarom een hoger niveau lastiger is.
    Bovendien als je zegt dat bijv. alle homos slecht zouden zijn, dat eigelijk ook best in de buurt komt want je stopt mensen nu in een hokje. Want sommige mensen lukt het qua leren niet. Maar ik kan je wel begrijpen, dat is misschien bij de meerderheid zo(Geen flauw idee). Maar lang niet bij iedereen.
    Dit is trouwens niet aanvallend bedoeld, maar ik wilde gewoon uitleggen waarom mensen hier een punt van kunnen maken:3


    Come to my hell