• Hello Quizletters van me! :')

    Ik zat net op een andere site waar een discussie aan de gang was over of je als homo/lesbisch/bi hand in hand mag rondwandelen op straat. Aangezien het op een forum was voor anders geaarden, vond ik het vreemd dat vrijwel de meerderheid vond dat je dat niet mag doen. Ze hadden hier verschillende redenen voor, maar deze twee kwamen toch het meest naar voren.
    "Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"
    "Je wordt bestempeld als homo en ze zullen je enkel kennen als 'die homo' en niet 'die natuurliefhebber' of 'die sportvriend', enkel 'een homo',"

    Daarnaast vonden velen ook dat je dit niet kan doen als hetero-koppel om de eerste reden die ik vermeld heb.

    Ik vroeg me nu dus af wat jullie standpunt hier omtrent is?

    Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar. Ik vind niks vreemd of walgelijk aan hand in hand lopen, omdat het maar twee handen zijn die elkaar vast hebben. Als ik het zou beschrijven, dan vind ik het schattig, oftewel heb ik er gewoon geen mening over.
    Met het tweede standpunt ben ik het ook helemaal niet mee eens. Je wordt misschien wel bestempeld als homo, maar de meeste op dat forum zijn ook homo, lesbisch of bi, dus ik zie het probleem niet. Daarnaast zullen mensen je altijd wel met iets bestempelen. Is het niet met 'homo', dan is het wel met 'slet'. Ik zie echt niet in waarom hand in hand lopen enkel iets zou moeten zijn tussen jullie twee. Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent. Maar dat is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. :p Ook bij een hetero koppel. :p

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 17:53 ]


    Take me to wonderland

    das toch kei lief als je 2 mensen hand in hand ziet lopen. wat maakt het uit of ze homo of bi of hetero zijn? ze doen toch niks verkeerd? ik geef jou gelijk en ik snap idd het probleem niet?

    Doe ik toch altijd met mijn vriendin. Wat boeit het ons dat mensen ons raar aan kijken?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Hand in hand lopen valt toch, een soort van, onder vrijheid van meningsuiting? Dus daar gaat niemand over, mag je zelf weten. Volgens mij mag je in theorie zelfs seks hebben op straat, alleen mag je weer niet naakt zijn op straat, maar dat terzijde. Dus dan mag handen vasthouden ook. Zeker als zoenen ook gewoon wordt toegestaan.

    Ik denk dat dat tweede standpunt gewoon komt door wat mensen zelf hebben meegemaakt en dat het er vooral om gaat hoe jij je gedraagt en je voelt. Ik vind het onzin dat het niet mag, omdat mensen je dan met iet gaan associëren. Dat moet je lekker zelf weten en ik zie ook niet in wat er zo erg is om bekend te staan al 'homo'. Beter dat mensen vragen 'Oh, bedoel je die homo' dan 'Oh, is dat die ene met dat lelijke hoofd'.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Appa schreef:
    Doe ik toch altijd met mijn vriendin. Wat boeit het ons dat mensen ons raar aan kijken?


    Inderdaad, Brooks! Vandaag nog gedaan, haha!


    All those fairytails are full of shit - Maroon 5

    Ik vind het raar waarom zou als homo zijnde alles ineens vies en raar zijn??
    Als het inderdaad over zoenen en al die shit wat sommige doen dan snap ik het maar halo hand in hand lopen.. Dan kun je inpreciepe ook zegge, kinderen mogen niet met hun ouders hand in hand lopen want dat is iets tussen hun


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zag laatst nog op het station twee volwassen mannen hand in hand lopen. Ik dacht in eerste instantie dat het wel vreemd was voor vrienden om dat te doen en toen realiseerde ik me dat ze waarschijnlijk een relatie hadden. Ik vond het een hele mooie manier van openheid. Het is niet nodig om meteen te schreeuwen dat je in een relatie bent met iemand van de andere/dezelfde sekse. Als je open wilt zijn over je relatie, vind ik dat toch de beste manier om dat te doen, ongeacht je geaardheid.


    From these ashes, I will rise

    Nou als dat al erg is, dan zijn kleine kindjes van jongs af aan al heel erg 'vies' bezig, want die pakken ook zomaar handjes vast van jongens en meisjes hoor. In het openbaar zelfs! Oh oh, wat erg.

    Nee, ik vind het totaal niet erg als mensen elkaar handen vast houden in het openbaar, dat moeten ze lekker zelf weten. Maar in de zomer denk ik wel eens 'moet dat echt nu, met deze hitte?' gewoon omdat ik het al warm krijg bij de gedachten alleen al. Ik heb in de zomer al last genoeg van mezelf (als het heel warm is) en als ik dan mensen hand in hand zie lopen dan denk ik dat wel eens, maar het wilt niet zeggen dat mensen niet hand in hand mogen lopen van mij.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    ©1998

    Ik vind dat je dat gewoon lekker moet doen als je wilt, wie heeft er nou last van? Je ziet het alleen maar, so what?
    Ik vind het schattig als stelletjes / bi / homo / lesbie hand in hand met elkaar lopen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Hand in hand lopen is normaal tussen mensen
    vrouwen vrouwen
    mannen mannen
    vrouwen mannen


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik vind het serieus waar onzin, geaardheid zou geen fuck uit moeten maken. Iedereen zou minstens hand in hand moeten kunnen lopen, als dat hier in Nederland niet geaccepteerd wordt door de meerderheid vind ik dat echt de grootste bullshit ooit. Dat taboe op homo/biseksualiteit vind ik echt onzin. Het zijn gewoon mensen, als die op hetzelfde geslacht vallen, prima, niets anders aan dan aan hetero's.
    Daarbij, je wordt tegenwoordig toch wel in een hokje geplaatst, de kans dat dat als homo/lesbo/biseksuele is als je hand in hand loopt met iemand van je eigen geslacht, is heel groot, zelfs al heb je niets met diegene. Mensen zouden verdikke niet zo snel moeten oordelen!

    Is in staat haar tong in de mond van de eerste willekeurige vrouw die commentaar heeft op hand in hand lopende mensen haar mond te steken. (cat)


    Bad decisions make good stories.

    Meh, ik vind het onzin. Loop gewoon lekker hand in hand, bek lekker op straat, dat maakt mij echt niet zoveel uit. Homo of Hetero.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind het echt goor.


    "This may hurt just a little."

    Ribery schreef:
    Ik dacht meteen aan het clublied van Feyenoord toen ik de titel zag, lol.


    Hoe preuts kun je zijn? :'D Mag elkaar een knuffel geven in het openbaar dan ook niet meer? Zeker opgeschreven door mensen die gefrustreerd zijn dat ze zelf niemand hebben.


    Ik ben het hier helemaal mee eens.
    Besides, geboren in Rotterdam, feyenoorder in hart en nieren moet ik toegeven dat ik in mijn hoofd meteen het clublied zong.


    We'll still love each other, forever and always. <3