• Hello Quizletters van me! :')

    Ik zat net op een andere site waar een discussie aan de gang was over of je als homo/lesbisch/bi hand in hand mag rondwandelen op straat. Aangezien het op een forum was voor anders geaarden, vond ik het vreemd dat vrijwel de meerderheid vond dat je dat niet mag doen. Ze hadden hier verschillende redenen voor, maar deze twee kwamen toch het meest naar voren.
    "Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"
    "Je wordt bestempeld als homo en ze zullen je enkel kennen als 'die homo' en niet 'die natuurliefhebber' of 'die sportvriend', enkel 'een homo',"

    Daarnaast vonden velen ook dat je dit niet kan doen als hetero-koppel om de eerste reden die ik vermeld heb.

    Ik vroeg me nu dus af wat jullie standpunt hier omtrent is?

    Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar. Ik vind niks vreemd of walgelijk aan hand in hand lopen, omdat het maar twee handen zijn die elkaar vast hebben. Als ik het zou beschrijven, dan vind ik het schattig, oftewel heb ik er gewoon geen mening over.
    Met het tweede standpunt ben ik het ook helemaal niet mee eens. Je wordt misschien wel bestempeld als homo, maar de meeste op dat forum zijn ook homo, lesbisch of bi, dus ik zie het probleem niet. Daarnaast zullen mensen je altijd wel met iets bestempelen. Is het niet met 'homo', dan is het wel met 'slet'. Ik zie echt niet in waarom hand in hand lopen enkel iets zou moeten zijn tussen jullie twee. Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent. Maar dat is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. :p Ook bij een hetero koppel. :p

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 17:53 ]


    Take me to wonderland

    Op een dag stond een vriend van mij huilend voor de deur. Toen hij op de bank gesetteld was zei hij me dat hij bang was dat hij nooit 18 zou worden. Toen ik hem vroeg waarom hij zoiets in godsnaam dacht, zei hij: "Omdat mensen mij dood zullen slaan als ze erachter komen dat ik jongens leuk vind."

    BAM. Ik had nog nooit eerder echt over na gedacht over anders geaarde stelletjes, maar vanaf dat moment was het duidelijk.
    Van mij mogen ze gerust zoenen, hand in hand lopen, alle andere dingen die hetero koppel ook in het openbaar doen.
    Want wat is er nu fout aan twee mensen die van iemand houden?!

    Maar ik snap ook hun angst om het altijd verborgen te houden; bang voor de mensen met niet alleen gemene woorden maar ook gemene daden.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 10:41 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.

    Vies dat mensen hand in hand lopen of dat homoseksuelen hand in hand lopen?


    From these ashes, I will rise

    Leonhardt schreef:
    (...)
    Vies dat mensen hand in hand lopen of dat homoseksuelen hand in hand lopen?


    Ik denk homoseksuelen.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.


    Wat ik nou vies vind, is wanneer mensen elkaar af lopen te lebberen homo of hetero maakt niet uit maar ik vind dat pas écht vies.


    26 - 02 - '16

    Appa schreef:
    (...)

    Ik denk homoseksuelen.

    Ik dacht, ik vraag het maar even. Het "gewoon vies" vinden van homoseksuelen vind ik best ziek. Als je gelovig bent en je geloof zegt dat homoseksualiteit niet mag, dan kan ik me er misschien nog bij neerleggen dat je het onprettig vind. Als je slechte ervaringen hebt met homoseksuelen kan ik het me ook nog voorstellen. Maar het "gewoon vies" vinden is net als dat ik zeg: "Dat meisje is echt oerlelijk." "Waarom zou je dat zeggen?" "Ik vind haar gewoon oerlelijk, sorry hoor." Sorry hoor, maar als je dan toch zo'n sterke mening hebt, weet het dan tenminste te onderbouwen en dat is het ronduit idioot om te zeggen dat je het gewoon vindt.


    From these ashes, I will rise

    "Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent."

    Dat vind ik nou ook, en verder ben ik het ook helemaal met je eens.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.



    You better be trollin'.

    [ bericht aangepast op 18 aug 2013 - 11:19 ]


    ars moriendi

    Valentino schreef:
    (...)

    Ik ben het hier helemaal mee eens.
    Besides, geboren in Rotterdam, feyenoorder in hart en nieren moet ik toegeven dat ik in mijn hoofd meteen het clublied zong.

    Kun je nagaan, ik zong het al in mijn hoofd en ik ben nog niet eens Feyenoord-supporter. Haha, veel succes vandaag trouwens. (;

    En nu weer OT.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    (...)
    Kun je nagaan, ik zong het al in mijn hoofd en ik ben nog niet eens Feyenoord-supporter. Haha, veel succes vandaag trouwens. (;

    En nu weer OT.


    Haha thanks. M'n ouders zijn naar het stadion, ik kijk wel lekker thuis. :'D

    On-topic: Dat joch niet gewoon niet goed opgevoed, met z'n "gewoon vies". Hand in hand lopen al vies vinden is niet gezond, ik loop vaak genoeg hand in hand met vriendinnen, en ik ben niet lesbisch. En waarom ik dat doe? Omdat er niets van gedacht wordt, en mensen niet vooroordelen hier, niet snel althans. En anders houden ze tenminste gewoon die homo-hatende bekken van ze dicht. Wat ik pas vies vind, is een stelletje elkaar helemaal zien aflebberen, alsof ze elkaar aan het opeten zijn, maakt niet uit welke geaardheid dat stel heeft. Hou dat lekker thuis.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Precies , hand in hand lopen is een van de schoonste manieren om te laten zien dat je van iemand houd , en of dat nou een man of vrouw, oud of jong , je opa of je dochtertje is , maakt toch niet uit !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    TwilightBoy schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon vies, sorry hoor.


    Nou, bedankt.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    Ex astris, sciencia

    Hand in hand lopen, ik snap niet dat mensen daar een probleem mee hebben. Persoonlijk heb ik er totaal geen probleem mee. Ik vind het juist erg als ik twee mensen elkaar zie af lebberen. Ongeacht of het twee meiden/vrouwen, twee jongens/mannen of een man en vrouw is. Met een kus op de mond heb ik dan weer geen moeite maar zodra het veranderd in af lebberen, heb ik zoiets van, waarom moet iedereen hier van mee genieten?


    Physics is awesome