• Mijn eerste schoolweek

    Terwijl de meeste van jullie nog lekker vakantie hebben heb ik mijn eerste schoolweek alweer gehad
    Ik begon afgelopen dinsdag aan het schooljaar (ik ben elke maandag vrij)
    Ik was heel zenuwachtig, want ik ben vorig jaar naar deze school gegaan en het afgelopen jaar had ik eigenlijk helemaal geen vrienden, ik had helemaal geen vrienden en zat veel alleen, ik moest ook altijd projecten alleen doen , reden dus om zenuwachtig te zijn.
    Uiteindelijk viel het allemaal nog wel mee gelukkig.
    We zijn met een hele grote klas (20, terwijl 16 eigenlijk het maximum is)
    We doen veel meer op papier, alleen de talen niet (wij zijn een laptop school)
    En verder is het vanaf het begin heel hard werken
    Ik zit nu in 4 vwo Béta, bovenbouw dus alles gaat meetellen voor het examen
    Ik zit niet alleen, ook omdat dat bij ons niet mogelijk is
    Maar in de pauze voel ik mij nog wel eenzaam. ik zit wel bij een groepje, maar ik wordt er niet echt bij betrokken ofzo, meestal ga ik uiteindelijk maar lezen ofzo :(
    Maar ja, dat was dus mijn schoolweek

    Wie van jullie moet er ook al weer naar school?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    pff ik weet hoe je je voelt, zo voelde ik me op het middelbaar ook.
    Dit jaar ga ik naar niveau 3 dierenverzorging en ik ga beginnen in het tweede jaar. Bij een bestaande klas dus!
    nu gaat er wel een meisje van mijn vorige opleiding mee naar dat jaar enz. maar om eerlijk te zijn wil ik haar zo snel mogelijk dumpen hahaha.

    mijn school begint 3 september pas :Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik begin volgensmij pas in september, haha. En ik ben blij voor je dat je het overleefd hebt! Het komt wel goed, uiteindelijk rol je er vanzelf wel in (het is tenslotte het begin van het schooljaar), maar ik weet hoe je je voelt. Ik weet ook niet echt hoe het bij mij zal gaan, eerlijk gezegd. Bijna al mijn vrienden gaan naar andere klassen en ik ben echt slecht in vrienden maken, woohoo! We overleven het wel, toch? :Y)


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Het is altijd spannend aan het begin. Het komt wel goed hoor. Je vindt vast wel mensen waarmee je goed op kunt schieten.
    Mijn opleiding begint op 2 september en het is mijn eerste jaar dus het wordt spannend (:


    Take risks and conquer your fears.

    Ik begin pas op 4 september, maar wat jij nu beschrijft, is precies waar ik bang voor ben, omdat ik dit jaar naar een compleet nieuwe school ga. Ik ben vreselijk in vrienden maken, dus dat wordt nog leuk. Maar, we komen er vast allebei wel doorheen, school is niet alles in het leven, gelukkig.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Oké, als er iets is wat ik geleerd heb, je erbij betrekken doen nog maar erg weinig mensen. Je moet jezelf er een beetje asociaal tussengooien en dergelijke en wtf lezen? Nee logisch, dan maak je geen vrienden! Niet doen dus, probeer gewoon mee te praten. Echt waar.

    En 20 is geen grote klas :'D Ik zit altijd in klassen met 32 arrogante en opscheppende leerlingen :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    In het begin toch maar een beetje je best doen om bij mensen aansluiting te zoeken, want uit ervaring weet ik dat als je dat niet meteen de eerste weken doet, dat later, wanneer er vaste groepjes zijn op de middelbare, heel moeilijk wordt. Dus toch dat boek maar even wegleggen dan..?
    Veel succes in elk geval.

    Ubiquitous schreef:
    Oké, als er iets is wat ik geleerd heb, je erbij betrekken doen nog maar erg weinig mensen. Je moet jezelf er een beetje asociaal tussengooien en dergelijke en wtf lezen? Nee logisch, dan maak je geen vrienden! Niet doen dus, probeer gewoon mee te praten. Echt waar.

    En 20 is geen grote klas :'D Ik zit altijd in klassen met 32 arrogante en opscheppende leerlingen :Y)

    ^ Precies wat zij zegt dus ;D Laat van je horen. Vrienden komen niet vanzelf, daar moet je wat voor doen.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 21:02 ]


    ars moriendi

    Heey,
    Ik weet van mijn school tot nu toe dat ik
    1 dag naar school moet en de rest stage lopen 4 dagen
    de dagen waarop ik stage kan lopen zijn: dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. Maandag is die stageplek gesloten duss ben ik ook maandag vrij
    party weekend ahahha
    Ik begin pas 4 september pff


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Dat is inderdaad heel vervelend, ik ken het gevoel. Het probleem bij mij is dat zodra ik een beetje het gevoel krijg dat ik niet gewenst ben, ik helemaal dichtklap en daardoor al helemaal geen contact meer kan maken en vast ontzettend associaal overkom. Probeer dat dus niet te doen. Sociaal zijn in grote groep is moeilijk, dus misschien kun je er best een paar mensen uitpikken die je aardig lijken en daar alleen proberen tegen te praten. Je zult zien dat het best mee valt: ze bijten niet! Ik zal voor je duimen, want niemand hebben op school is helemaal niet tof. En je mag altijd een berichtje sturen als je daar behoefte aan hebt!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Aeh, zo voelde ik me donderdag ook. mIjn beste vriendin was een hulper, dus ik kon niet bepaald met haar optrekken. Verder is mijn klas niet bepaald 'sociaal'. Ze maken groepjes en degene die bepaald wie binnen mag komen, mag me niet zo graag. Ik ken haar van vroeger, dus weet ik dat ik niet veel moet verwachten. Ik heb dus de hele tijd bijna alleen gezeten en niet echt gemix met de groep, maar wel mooi zitten besturen. Dinsdag zal ik maar eens contact proberen te zoeken met een paar outsiders. (Ik ben mooi elke maanden en woensdag vrij. Hoe cool is dat?)


    -

    Klinkt bekend... Zo ging het ook met mij op mijn oude school. Gelukkig ligt dat nu achter me, en voor mijn gevoel ben ik dit jaar een stuk socialer geworden maar toch stress ik 'm ontzettend voor mijn nieuwe klasgenoten...
    Ik ga dit jaar naar het Vavo, de sfeer schijnt daar volwassener te zijn, minder groepjesvorming en vriendjespolitiek en dergelijke en ik hoop echt heel erg dat dat waar is.
    Zoals een aantal mensen hierboven al hebben gezegd, probeer met een paar "losse" mensen in de klas op te trekken? Je hoeft niet echt bij een groep te horen in een klas, als er maar een paar mensen zijn naast wie je kan zitten e.d. En dat hoeft dan echt niet een diepgaande vriendschap te worden. Er zijn vast wel een paar mensen die ook wat rustiger zijn, niet van die schreeuwerige types die altijd vooraan staan. Ik probeerde zelf altijd mensen op te zoeken die ook wat verlegen waren, dat voelde dan dat "veiliger" (:


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik heb al een heel jaar gehad met bijna precies dezelfde klas en toen werkte het ook niet
    Het is ook niet dat het kleine groepjes zijn
    er zijn eigenlijk 4 groepen in het 4de jaar en ik vind het heel moeilijk om daar tussen te komen, ik heb het vorig jaar heel hard geprobeerd, maar ik ben in grote groepen heel verlegen.
    En als ik 30 minuten bij een grote groep moet zitten die niks tegen mij zegt, geen gesprek met mij aanknoopt en ik verder niks te doen heb dan ga ik lezen, de enige manier om me te verliezen in een andere wereld


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Verbreken schreef:
    Ik heb al een heel jaar gehad met bijna precies dezelfde klas en toen werkte het ook niet
    Het is ook niet dat het kleine groepjes zijn
    er zijn eigenlijk 4 groepen in het 4de jaar en ik vind het heel moeilijk om daar tussen te komen, ik heb het vorig jaar heel hard geprobeerd, maar ik ben in grote groepen heel verlegen.
    En als ik 30 minuten bij een grote groep moet zitten die niks tegen mij zegt, geen gesprek met mij aanknoopt en ik verder niks te doen heb dan ga ik lezen, de enige manier om me te verliezen in een andere wereld


    De sleutel tot succes is vrienden worden met éên iemand en dat is je toegangskaartje tot de rest. Worked for me, always did (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    De sleutel tot succes is vrienden worden met éên iemand en dat is je toegangskaartje tot de rest. Worked for me, always did (:


    Precies ! (:

    Ik ben nu 3x gewisseld , en het lukte elke x weer , dus ik kan met ervaring zeggen ; maak je er vooral niet al te druk om , :'D
    Komt wel goed . (:


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik ken het gevoel, ik heb in de eerste en een groot gedeelte van de tweede ook eigenlijk geen echte vrienden gehad op school, maar ik ging er maar altijd een beetje bijstaan en zei eigenlijk niets. Op een gegeven moment heb ik besloten om gewoon mee te doen aan het gesprek en me in het groepje te mengen, en dat heeft echt effect gehad, onderhand heb ik zes hele goede vriendinnen. Nu ligt het natuurlijk ook een beetje aan de mensen waar je mee omgaat, maar ik heb zelf het idee dat mensen je eerder accepteren als je zelf ook moeite doet om een deel uit te maken van de groep. In mijn vriendengroep vinden we het bijvoorbeeld leuker als iemand erbij komt staan en ook echt praat en dingen toevoegt aan het gesprek dan dat diegene een beetje stil erbij blijft staan, dan hebben wij ook een beetje het idee dat er niet echt moeite gedaan wordt door diegene. In ieder geval, het is moeilijk, maar met veel moeite lukt het uiteindelijk.
    Ik begin pas over twee weken met school in ieder geval. Maar succes verder!


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Ik wil weer terug naar school! Het volwassen-leven met werken vind ik maar niets.


    Bad decisions make good stories.