• Hello Quizletters van me! :')

    Ik zat net op een andere site waar een discussie aan de gang was over of je als homo/lesbisch/bi hand in hand mag rondwandelen op straat. Aangezien het op een forum was voor anders geaarden, vond ik het vreemd dat vrijwel de meerderheid vond dat je dat niet mag doen. Ze hadden hier verschillende redenen voor, maar deze twee kwamen toch het meest naar voren.
    "Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"
    "Je wordt bestempeld als homo en ze zullen je enkel kennen als 'die homo' en niet 'die natuurliefhebber' of 'die sportvriend', enkel 'een homo',"

    Daarnaast vonden velen ook dat je dit niet kan doen als hetero-koppel om de eerste reden die ik vermeld heb.

    Ik vroeg me nu dus af wat jullie standpunt hier omtrent is?

    Ik zelf vind dat als ze het nu over elkaar "aflebberen" hadden, dat ze zeker gelijk hadden. Ik vind het heel awkward als twee mensen voor mijn neus elkaar aan het 'opvreten' zijn. Maar aangezien het hier enkel over 'hand in hand lopen' gaat, vind ik het echt vreemd dat bijna de meerderheid vindt dat je dit niet kan doen in het openbaar. Ik vind niks vreemd of walgelijk aan hand in hand lopen, omdat het maar twee handen zijn die elkaar vast hebben. Als ik het zou beschrijven, dan vind ik het schattig, oftewel heb ik er gewoon geen mening over.
    Met het tweede standpunt ben ik het ook helemaal niet mee eens. Je wordt misschien wel bestempeld als homo, maar de meeste op dat forum zijn ook homo, lesbisch of bi, dus ik zie het probleem niet. Daarnaast zullen mensen je altijd wel met iets bestempelen. Is het niet met 'homo', dan is het wel met 'slet'. Ik zie echt niet in waarom hand in hand lopen enkel iets zou moeten zijn tussen jullie twee. Hand in hand lopen vind ik nu net de schoonste vorm van laten zien dat je verliefd op elkaar bent. Maar dat is mijn mening en ik ben benieuwd wat jullie hier van denken. :p Ook bij een hetero koppel. :p

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 17:53 ]


    Take me to wonderland

    Ik ben het met jou eens.


    Your make-up is terrible

    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    comfort in c h a o s

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    •*• Lululu •*•

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het juist fijn om hand in hand te lopen en vind dit ook gewoon normaal naar anderen toe, de wereld laten zien: ''Wij zijn samen" wat is daar zo erg aan? Dan kan je net zo goed die hele status functie van facebook afgooien als het opeens raar is om als een koppel gezien te worden.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Ik vind het perfect kunnen. Natuurlijk als 2 mannen het doen, komt het soms al vreemder over omdat 'homo zijn' nog redelijk taboe is. Als 2 vrouwen het doen, denk je al sneller aan 2 vriendinnen ipv dé vriendin.
    Nja, van mij mag ieder koppel, ongeacht hun geaardheid, samen hand in hand lopen. En ik denk hoe vaker mensen van iedere geaardheid dat doen, hoe sneller het taboebeeld verdwijnt en dat ze niet meer bang moeten zijn voor de stempel.

    Inderdaad, elkaar aflebberen in het openbaar vind ik er in het algemeen sowieso al over, maakt niet uit welke geaardheid.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Hatsumomo schreef:
    Ik ben het met jou eens.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik vidt het echt belachelijk dat het niet zou mogen! Zoals je al zei, als ze je niet met homo bestempelen dan maken ze je wel voor iets anders uit. Voor sommige mensen is het niet goed genoeg om gewoon jezelf te zijn.


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik dacht meteen aan het clublied van Feyenoord toen ik de titel zag, lol.

    En lol:

    "Hand in hand lopen is iets intiems en moet tussen jullie twee blijven. Anderen hoeven dit niet te zien,"?


    Hoe preuts kun je zijn? :'D Mag elkaar een knuffel geven in het openbaar dan ook niet meer? Zeker opgeschreven door mensen die gefrustreerd zijn dat ze zelf niemand hebben.

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 18:04 ]


    ars moriendi

    Weetje, ik begin echt te denken dat je in nederland jezelf gewoon niet meer mag zijn


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Reid schreef:
    Ik zie niet in wat er in godsnaam erg zou zijn aan hand in hand lopen. Elk koppel mag dat gewoon doen.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    LuposCorde schreef:
    Weetje, ik begin echt te denken dat je in nederland jezelf gewoon niet meer mag zijn

    Ach, en dan valt het hier nog mee. Moet je eens naar landen kijken waarin het homohuwelijk nog niet eens is doorgevoerd.


    ars moriendi

    Na ruim 6 jaar samen zijn, lopen ik en m'n vriend nog veelal hand in hand over straat ^_^. Niks mis mee, lijkt mij. En echt intiem intiem vind ik het nu ook weer niet. Ja, ik loop enkel met m'n vriend hand in hand (uitgezonderd van de kleine, off course) dus in dat opzicht zou je kunnen spreken van 'intiem', maar ik vind het niks verkeerds dat je toont aan de buitenwereld. Wat ik nog het meest schattige vind is om twee bejaarde mensjes hand in hand te zien lopen, en als ik dat zie dan hoop echt dat ik op m'n 65ste dat ook nog doe met m'n vriend :3
    Ook als ik twee mannen of twee vrouwen zo zie lopen over straat, vind ik het schattig, aangezien het toch ook een manier is om de wereld te tonen dat je bij elkaar hoort, elkaar graag ziet.

    Als je uitgebreid gaat staan kleffen en aflebberen en doen, jah, dat vind ik gewoon te ver gaan (en ergens ook gewoon walgelijk) en hoor je gewoon thuis op de zetel of op je kamer te doen, van welke geaardheid je ook bent. Maar hand in hand lopen, daar is absoluut niks mis mee, of het nu om een hetero/homo/lesbisch/bi koppel gaat ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ribery schreef:
    Ik dacht meteen aan het clublied van Feyenoord toen ik de titel zag, lol.

    En lol: (...)

    Hoe preuts kun je zijn? :'D Mag elkaar een knuffel geven in het openbaar dan ook niet meer? Zeker opgeschreven door mensen die gefrustreerd zijn dat ze zelf niemand hebben.