• © JamesPotter & Sinistra



    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - Alleen ik en Rider openen nieuwe topics
    - Reserveren kan, rol binnen 24 uur invullen
    - Niet elkaars personage besturen
    - OOC tussen haakjes []+{}-()
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.




    Personages:

    Oude tijd

    James Potter - JamesPotter

    Sirius Zwarts - Wolfheart

    Remus Lupos - IsA20

    Peter Pippeling - Chocolet

    Lily Evers - Rider

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep - DreamerN

    Bellatrix Zwarts - JamesPotter

    Narcissa Zwarts - Rider

    Alle andere personage's uit de oude tijd

    Zelfverzonnen personage's (vol)
    - Rosanne Shinerwood||Zwadderich - PindaDoos
    - Rose Anna Valearia Black||Zwadderich - Patholoog
    - Daniëlle Jane Westlize||Griffoendor||Jager - xxxHappiness
    - Jay Dave Broock||Zwadderich||Jager - Wolfheart
    - Aaron'All' Luuk Fred Moon||Griffoendor||Drijver - xxxHappiness
    - Jason Rick Broock||Zwadderich||Zoeker - IsA20


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter - Sinistra

    Ron Wemel - Chocolet

    Hermelien Griffel - Limits

    Note:
    Hier was al een topic van, maar omdat die doodliep is hier een nieuw rollentopic. Als je mee wilt doen. Post dan regelmatig. Het is logisch dat je niet elke dag kan reageren, maar eens per week moet wel lukken. Als dat niet gaat, schrijf je dan gewoon niet in. Als je twee weken niet gereageerd hebt, stuur ik je een bericht, als je dan nog niet reageert dan komt jouw rol weer vrij. Ik ben hier best streng in, dus meldt het als je niet kan reageren.



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2013 - 14:10 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rider schreef:
    (...)

    (Lolz, voor Cissy of voor Lils? En ik ken het. Ik wissel altijd af. Aantal sommen, Quizlet, aantal sommen, Quizlet. Werkt minder demotiverend bij mij :p )


    (Kies maar. Ze loopt ergens door de gangen.
    Dt is trouwens wel een handige manier! Ga ik onthouden(: )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    (Kies maar. Ze loopt ergens door de gangen.
    Dt is trouwens wel een handige manier! Ga ik onthouden(: )


    (Hmmm, Cissy is haar aan het ontwijken, dus die zou waarschijnlijk direct verdwijnen, als ze haar stem alleen al hoorde. Lily is echter hartstikke nieuwsgierig naar wat Bella zou zeggen, als ze zou vragen waar ze bleef :') Ik stuur Lily er wel op af)


    Happy Birthday my Potter!

    Lily Evers

    Ik liep stevig door richting de toiletten waar Jammerende Jenny rondzwierf, mijn nieuwe kantoor voor onderzoek naar tijdrijzen. Eigenlijk snapte ik op het moment even niks van mijzelf. Ik had een hekel aan Potter, al meer dan vier jaar, hij had in die tijd nooit, maar dan ook nooit bewezen dat er ook maar iets goeds in hem zat en nu was hij even een dagje aardig en meteen had ik hem gekust... Niet echt een briljante, slimme of verstandige actie. Bovendien kon ik hem helemaal niet leuk vinden. Dat was gewoon absurd. En Severus zou mij vermoorden.
    Ik was zo in gedachte verzonken, dat ik bijna, maar dan ook bijna tegen Bellatrix was opgebotst. Ik kon nog net op tijd aan de kant springen en een kolossale catastrofe voorkomen. Ik was immers alleen. Echter was ik wel benieuwd naar wat er zou gebeuren, wanneer ik vroeg waar ze was, toen wij in het bos waren.
    'Oh Bellatrix, we waren in het bos, maar jij was er niet...' bracht ik dus uit. Ik was wel van de achterlijke acties vandaag, maar hopelijk was ze nog helemaal in shock van al die dreuzels.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Ja, je hebt het me gezegd. Ik kan ook niet wachten. Waarschijnlijk wordt hij hysterisch of zo, het lijkt me nu al leuk om te zien,' Ik grinnik om het idee. 'Trouwens, ik heb pas de kwart van school afgelebbert. En trouwens ik heb al een week met niemand gezoend, dat is een persoonlijk record hoor, vind je dat nou niet goed van me?' Ik kijk hem lachend aan. Hij zei wel vaak trouwens zeg. 'En trouwens dat is al meer als mij en trouwens ik ben bang dat ze ziek bent! Sirius Zwarts die al een week niemand gezoend heeft! Dat is onmogelijk!' Roep ik lachend. 'Wacht, ik vraag of Mary je wilt zoenen! Hopelijk word je dan weer beter. Ik wil geen zieke vriend. Nu we het toch over zieke vrienden hebben, hoe zou het met Remus zijn?'

    Bellatrix Zwarts

    Ik had Regulus afgeschud zo rond de leerlingenkamer aangezien hij in zijn broek had gepiest. No way dat ik met een broekplasser door de gangen ga lopen. Ik snap nog steeds niet dat de Heer van het Duister is het bos was. Tenzij het natuurlijk een list was. Nee, dat is absurd. Ik haal mijn hand door mijn haar en bots bijna tegen irmand aan. 'Kijk uit je doppen, ja?' Zeg ik en ik kijk het kind aan. 'Ah, Evers.' Mompel ik. Dit kan nog leuk worden. 'Oh Bellatrix, we waren in het bos, maar jij was er niet...' Zegt ze en ik loop naar haar toe. 'Smerig modderbloedje. Je weet dat ik in het verboden bos was. Jij was daar niet.' Ik duw haar hard en kijk haar aan. 'De heer van het Duister is vlak bij. Ik zal hem vragen of er misschien ene Evers uit de weg geruimd moet worden. Ik schud mijn krullen los en staar haar woedend aan. Kalm blijven, Bella. Je wilt niet wéér van school gestuurd worden.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    { Echt zo sorry dat ik nu pas reageer !
    Ik ga je echt niet slaan hoor (: }

    Severus Snape

    Voorzichtig voelde ik in mijn zakken en vond uiteindelijk wat ik nodig had terwijl mijn vingers zich om de kleine sleutel sloten die ik daar had zitten.
    Het was de sleutel van de kassen, ik had hem eergisteren geleend met zowel de toestemming van de professor kruidenkunde en de professor toverdranken om er naar eigen zin kruiden te bestuderen en te plukken voor zowel mijn eigen gebruik, maar ook voor de klas, dat was de tegen hang van de deal.
    Maar goed, ik wou hem vanmiddag terug geven, maar nu we hier toch waren kon ik er net zo goed gebruik van maken, alsof het lot het zo bepaald had.
    Verzonken in mijn eigen gedachten hoorde ik opeens de stem van Rose naast me. "Je haar zit leuk."
    Even keek ik daar wel van op, maar heel erg reageerde ik er niet op.
    Moest ik het serieus nemen of maakte ze een grapje ? Maar veel tijd om erover na te denken had ik niet want niet veel later daarna zei ze nog iets.
    "Wat zou er in de kassen zitten ?" Wat me een glimlach bezorgde, ik weet wat erin zit, maar dat ging ik haar nog niet vertellen want dan zou de verrassing eraf zijn. In mijn hoofd beginnen meerdere radertjes te draaien die nu echt een gehele route uitstippelden die we af konden leggen.
    "Dat zie je zo meteen wel." Zei ik een tikkeltje mysterieus, wat hopelijk aangaf dat ik het wel wist.
    We waren aangekomen bij de deuren van de kassen en ik pakte de sleutel uit mijn binnenzak en stak die op.
    "Dames gaan voor." Zei ik tegen Rose. Nu moesten we snel zijn, want sommige planten daar binnen konden niet zo goed tegen de koude lucht van buiten, dus moesten we snel naar binnen glippen.
    "Ik steek de sleutel in het slot en dan moeten we zo snel mogelijk naar binnen." Zei ik voor de zekerheid tegen Rose.
    De sleutel sloot naadloos aan op het slot en bood geen weerstand tegen het draaien. "Klaar ?"


    Credendo Vides

    Lily Evers

    Bellatrix liep op mij af en ik zette mij alvast schrap voor wat er ging komen. Serieus, waren mijn hersens in pudding veranderd of zo? 'Smerig modderbloedje. Je weet dat ik in het verboden bos was. Jij was daar niet,' zei ze. Ik voelde de woede opborrelen bij de woorden "Smerig modderbloedje". Een harde duw deed mij dan ook vrij weinig, behalve dat ik gedwongen was een paar stappen achteruit te zetten om niet om te vallen. 'De heer van het Duister is vlak bij. Ik zal hem vragen of er misschien ene Evers uit de weg geruimd moet worden.' Terwijl ze haar afschuwelijke vogelnest losschudde, lachte ik spottend.
    'Serieus Bella? Denk je echt dat één simpel dreuzeltelgje hem boeit? Ik denk dat je, als je je tenminste wilt bewijzen, beter met belangrijkere zaken bezig kan houden.' Mijn mondhoeken waren ietwat omhoog gekruld. Eigenlijk was dit best amusant. 'Overigens, ik heb wat van je afdelingsgenoten als getuigen. Ik en Potter waren in het bos,' vervolgde ik, terwijl mijn hand klaar was om mijns stok te grijpen en mijn lichaam klaar was om weg te duiken.


    Happy Birthday my Potter!

    Bellatrix Zwarts

    Evers lacht spottend. Ik laat mijn hand naar mijn stok glijden. 'Serieus Bella? Denk je echt dat één simpel dreuzeltelgje hem boeit? Ik denk dat je, als je je tenminste wilt bewijzen, beter met belangrijkere zaken bezig kan houden.' Zegt ze en ik wijs met mijn stok op haar hoofd. 'Overigens, ik heb wat van je afdelingsgenoten als getuigen. Ik en Potter waren in het bos,' Ik kijk haar aan. Ze is niet echt bang of zo. Laat ik daar nou eens verandering in brengen. Ik wijs met mijn stok ietsjes naast haar hoofd. 'Inderdaad. De heer van het duister maakt zich geen zorgen over stomme modderbloedjes. Ik kan het beter zelf nu doen. Avada Kedavra!' De laatste twee woorden worden vergezeld met een groene flits, die Evers op een haar na mist. De flitst slaat tegen een schilderij waar de splinters vanaf vliegen. De bewoner van het schilderij is nu niet hier. Ik kijk Evers lachend aan om te zien wat haar reactie is. 'Oeps mis!' Nee, ik vermoord Evers niet. Nog niet.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Daniëlle Jane Westlize

    'De helft verstond ik niet, maar goed...' Zegt Jason en slentert weg. Het meisje loopt achter Jason aan.
    Wat zouden mijn vrienden nu eigenlijks aan het doen zijn. Waarschijnlijk naar de bibliotheek of naar Zweinsveld. In de drie bezemstelen een boterbiertje drinken. Ach ja wat maak het uit. Zelf heb ik een rare onvergetelijke kerst! Terwijl hun gewoon saaie dingen doen. Ik draai me naar Jay toe,en hij kijkt mij aan. 'Bedankt voor net.' Zegt hij met een kleine glimlach. Waarna hij zich omdraait. En wegloopt. Volgens mij is er iets met hem. Ondanks dat Griffoendor en Zwadderich elkaar niet mogen,vind ik dit toch wel zielig. Ik haal hem in en leg voorzichtig mijn hand op zijn schouder. En daarna vraag ik:'Jay? Gaat het?'


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Rose Black

    Buiten het feit dat ik met een jongen was waar ik wel een oogje op had en buiten het feit dat kerstmis mij extra snel verliefd liet worden, gierden de zenuwen en vlinders door mijn buik. Hoe wist hij dat herbiology een van mijn beter en leukere vakken was. Potions en herbiology waren mijn favoriete vakken. Ik knikte zenuwachtig. Severus deed de deur op een kiertje en ik glipte erdoor. Het was veel warmer dan binnen en ik haalde mijn handen weer uit mijn zakken. Ik kende de planten wel die hier stonden, maar ik wist hun naam niet meer. Ik had ze maar een keer in een boek gezien. 'Severus,' fluisterde ik ontzet. 'Dit is echt mooi!'


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jay Dave Broock

    Even haal ik diep adem en loop weg. Nog een traan rolt over mijn wang die ik weer ruw wegveeg. Een paar seconden later word ik door iemand ingehaald. Daniëlle. Ze legt voorzichtig haar hand op mijn schouder wat me doet stoppen met lopen.
    'Jay? Gaat het?' Even kijk ik om me heen. Niemand is er. Ik kijk Daniëlle even aan en iets aan haar doe me aan Angela denken, al weet ik niet wat. Ze zal nu wel met Jason aan het zoenen zijn. De gedachten aan Angela die met Jason, mijn eigen tweelingbroer, zoent doet me pijn en al snel rolt er weer een traan over mijn wang heen. Snel veeg ik hem weg in de hoop dat Daniëlle het niet gezien heeft. Dan haal ik diep adem en tover er met moeite een neppe glimlach tevoorschijn. In de hoop dat er niet nog meer tranen komen.
    'Ja, hoor. Niks aan de hand.' Zeg ik dof tegen haar en wend mijn blik dan af. I don't understand why she is so nice...

    Sirius Zwarts

    James kijkt me lachend aan en ik kan het niet laten om ook even te lachen.
    'En trouwens dat is al meer als mij en trouwens ik ben bang dat ze ziek bent! Sirius Zwarts die al een week niemand gezoend heeft! Dat is onmogelijk!' Roept hij lachend. Oké, ik zei dus nogal vaak trouwens. Tja...
    Deze keer kijk ik hem lachend aan. Misschien word ik wel ziek ja.
    'Wacht, ik vraag of Mary je wilt zoenen! Hopelijk word je dan weer beter. Ik wil geen zieke vriend. Nu we het toch over zieke vrienden hebben, hoe zou het met Remus zijn?' Zegt hij dan.
    'Niks is onmogelijk,' zeg ik met een wenkbrauw wiebel. 'Ja, doe dat maar. Dat is een goed idee.' Zeg ik lachend dan word ik wat serieuzer. 'Ik zou het eigenlijk niet weten, ik heb hem niet meer sinds gisteren gezien. Misschien is hij nog op de ziekenzaal?'


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Daniëlle Jane Westlize

    Jay kijkt om zich heen,en een traan valt uit zijn ooghoek en hij veegt hem snel weg.
    Hij tovert een glimlach op zijn gezicht,maar ik weet dat die nep is. Ja, hoor. Niks aan de hand.' Zegt hij dof,wanneer hij ergens anders naar kijkt. Sinds wanneer ben ik zo aardig tegen Zwadderich? En mijn vraag is al helemaal: Waarom maak ik me ook nog een soort van zorgen?
    'Jay ik zie aan je dat het niet gaat. Dus zeg het gewoon. Ik vertel het niemand anders.' Fluister ik zachtjes. Er is echt iets mis met me. Maar dat wist ik zo wat al wel. Maar toch,bezorgd zijn om een Zwadderaar,aardig toen tegen Zwadderaars.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    (Is er iemand voor (nu nog) lonely Jason? )


    -

    Jay Dave Broock

    'Jay ik zie aan je dat het niet gaat. Dus zeg het gewoon. Ik vertel het niemand anders.' Fluistert Daniëlle zachtjes. Ik bijt op mijn lip en kijk haar dan aan, licht verbaasd dat ze dit zegt. Even kijk ik in haar licht blauwe ogen. Dan haal ik diep adem en kijk weer weg. In de buurt staat een bankje en zachtjes trek ik haar mee om te gaan zitten. Als we zitten haal ik weer diep adem en bal mijn vuisten een beetje van boosheid en verdriet.
    'Beloof je dat je het echt niet doorverteld? En al helemaal niet aan Jason of.. Angela.' Vraag ik dan aan haar. Ik weet niet waarom ik dit doe. Waarschijnlijk moet ik het gewoon even kwijt aan iemand.
    'Angela is mijn beste vriendin, maar tevens degene die ik leuk vind. En niet gewoon leuk zoals vrienden elkaar vinden, maar leuk-leuk. Alleen de manier waarop ze naar Jason kijkt laat zien dat ze op hem verliefd is,' gefrustreerd zucht ik en veeg nog een verdwaalde traan weg. 'Waarom vind iedereen Jason leuker dan mij?' Vraag ik dan lichtelijk gefrustreerd en verdrietig. Het is waar. Meestal vinden mensen hem aardiger dan mij. Ik weet niet waarom, maar soms doet dat wel pijn.


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    IsA20 schreef:
    (Is er iemand voor (nu nog) lonely Jason? )


    [Pfft, Jay in ieder geval niet. Je hebt hem pijn gedaan!:@]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    ForeverWolf schreef:
    (...)

    [Pfft, Jay in ieder geval niet. Je hebt hem pijn gedaan!:@]


    (Ik zit dit net te lezen en denk "Aww. Poor Jay!(huil)" Jason sais sorry. )


    -