• Wetenschappers doen een gooi naar de evolutie van het menselijk gezicht binnen dit en 100.000 jaar. © Nickolay Lamm.

    Het mensenhoofd is aanzienlijk veranderd sinds de steentijd en zal ook de komende millennia verder evolueren. Wetenschappers deden een gooi naar hoe onze gezichten er binnen 100.000 jaar uit zouden kunnen zien. Liggen grotere hoofden, gigantische ogen, gepigmenteerde huid en perfecte symmetrie in het verschiet?

    Vandaag is het menselijk brein ruim drie keer zo groot als dat van onze verre voorouders. Met de groei van onze hersenen werd kwamen grotere schedels en het vervlakten onze gezichtskenmerken. De vraag die wetenschappers zich stellen: Hoe zal het menselijk hoofd en aangezicht evolueren en hoe zit het met de invloed van moderne, draagbare technologie als Google Glass?

    Evolutie
    Kunstenaar en onderzoeker Nickolay Lamm ging daarvoor ten rade bij dokter Alan Kwam, expert in Computationele Genomica aan de universiteit van Washington. Uit deze gesprekken zijn een reeks beelden ontstaan die de potentiële evolutie van het menselijk ras binnen 100.000 jaar moet voorstellen.

    Bron: AD.nl



    Wauw. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe men zo'n voorspelling kan doen op basis van hoe de evolutie tot nu toe is gegaan. Maar die grote ogen vind ik toch wel een beetje eng o.0

    I'm slightly disturbed by that picture...
    Wat ben ik blij dat ik dan al lang niet meer leef. Al zou ik wel een lekker kleurtje willen.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Dit is niet evolutie, dit is DNA manipulatie.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Silverton schreef:
    This scares the crap out of me anyway, I will be dead at the moment we look that way ^^


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    mijn ogen zijn zo klein als de 1e?


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Krull schreef:
    (...)


    Wauw. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe men zo'n voorspelling kan doen op basis van hoe de evolutie tot nu toe is gegaan. Maar die grote ogen vind ik toch wel een beetje eng o.0


    die grote ogen komt omdat ze uitgaan van dat mensen allemaal vage gadgets gaan gebruiken. that's not how it's suppose to be C:
    anyway ik vind dit onderzoek echt grote bullcrap want zoiets kun je gewoon niet voorspellen.

    DarkSavior schreef:
    Dit is niet evolutie, dit is DNA manipulatie.

    this ze zijn er al lang mee bezig, zit in eten, lucht, drinken en wordt je aangesmeerd met oa die google eye dingen.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 0:04 ]


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    notyourhero schreef:
    (...)
    this ze zijn er al lang mee bezig, zit in eten, lucht, drinken en wordt je aangesmeerd met oa die google eye dingen.

    Wacht, jij zegt dus dat je van die gadgets grote ogen krijgt? Dat vind ik nogal heel erg kort door de bocht en ik ben het ook niet met je eens. Zoiets heeft geen enkel voordeel voor ons lichaam, dus dat zal echt niet gebeuren.

    En Google Glassess zal echt niet met je DNA knoeien :Y)

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 0:07 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Wacht, jij zegt dus dat je van die gadgets grote ogen krijgt? Dat vind ik nogal heel erg kort door de bocht en ik ben het ook niet met je eens. Zoiets heeft geen enkel voordeel voor ons lichaam, dus dat zal echt niet gebeuren.

    En Google Glassess zal echt niet met je DNA knoeien :Y)


    ehhrm ja ik zeg dat , het gaat over duizenden jaren, dacht dat ik je daar niet aan hoefde te herinneren, als je je voorstelt dat mensen bijna hun hele leven met zo'n ding op hun kop gaan lopen denk jij dat dat niets met je ogen doet?
    en ik bedoelde ook niet dat gadgets met je DNA knoeien, nou ja nóg niet maar goed ik heb geen zin in een eindeloze discussie met Jou dus ben verder wel weer stil.


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    notyourhero schreef:
    (...)

    ehhrm ja ik zeg dat , het gaat over duizenden jaren, dacht dat ik je daar niet aan hoefde te herinneren, als je je voorstelt dat mensen bijna hun hele leven met zo'n ding op hun kop gaan lopen denk jij dat dat niets met je ogen doet?
    en ik bedoelde ook niet dat gadgets met je DNA knoeien, nou ja nóg niet maar goed ik heb geen zin in een eindeloze discussie met Jou dus ben verder wel weer stil.

    Hm, ik denk dat gadgets zo klein worden dat ze direct op het oog komen. Daardoor denk ik niet dat de ogen van de mens groter zal worden. Zou de het zonlicht nu om een of andere reden minder worden, dan kan ik het me voorstellen. Maar door gadgets? Neh, lijkt me onwaarschijnlijk.

    En discussies zijn juist goed, zolang ze niet uit de hand lopen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hm, ik denk dat gadgets zo klein worden dat ze direct op het oog komen. Daardoor denk ik niet dat de ogen van de mens groter zal worden. Zou de het zonlicht nu om een of andere reden minder worden, dan kan ik het me voorstellen. Maar door gadgets? Neh, lijkt me onwaarschijnlijk.

    En discussies zijn juist goed, zolang ze niet uit de hand lopen.


    True, Ik niet met Jou dus :Y)


    · You want a voice, but your voices sound like violence. You shout so loud but all I hear is silence. ·

    Laat ik 't even ontkrachten: http://io9.com/no-this-is-not-what-our-stupid-faces-will-look-like-10-512278499


    "I shut my eyes in order to see.'

    Father schreef:
    Dit is niet evolutie, dit is DNA manipulatie.

    Hoe bedoel je dat dan? Want de evolutie-theorie is gebaseerd op met name DNA-veranderingen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn arme Klein Klein Klein Klein Klein kinderen....ZE GAAN ERUITZIEN ALS ALIENS!!!
    Hey, boloogje! Hoe is het dikoogje? Goed hé monsteroogje!


    Queer zijn is gewoon alles

    Door je titel had ik me al voorbereid op een rare foto, haha. Maar die ogen zijn echt eng, ja.


    Save me from myself.