• Wetenschappers doen een gooi naar de evolutie van het menselijk gezicht binnen dit en 100.000 jaar. © Nickolay Lamm.

    Het mensenhoofd is aanzienlijk veranderd sinds de steentijd en zal ook de komende millennia verder evolueren. Wetenschappers deden een gooi naar hoe onze gezichten er binnen 100.000 jaar uit zouden kunnen zien. Liggen grotere hoofden, gigantische ogen, gepigmenteerde huid en perfecte symmetrie in het verschiet?

    Vandaag is het menselijk brein ruim drie keer zo groot als dat van onze verre voorouders. Met de groei van onze hersenen werd kwamen grotere schedels en het vervlakten onze gezichtskenmerken. De vraag die wetenschappers zich stellen: Hoe zal het menselijk hoofd en aangezicht evolueren en hoe zit het met de invloed van moderne, draagbare technologie als Google Glass?

    Evolutie
    Kunstenaar en onderzoeker Nickolay Lamm ging daarvoor ten rade bij dokter Alan Kwam, expert in Computationele Genomica aan de universiteit van Washington. Uit deze gesprekken zijn een reeks beelden ontstaan die de potentiële evolutie van het menselijk ras binnen 100.000 jaar moet voorstellen.

    Bron: AD.nl



    Wauw. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe men zo'n voorspelling kan doen op basis van hoe de evolutie tot nu toe is gegaan. Maar die grote ogen vind ik toch wel een beetje eng o.0

    Living dolls. Eeek D:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Had ik al gezien, de middelste is nog wel oké maar die laatste is creepy.x)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb dat ook al gezien. Met dat tweede zou ik nog kunnen leven, maar dat laatste. Hahja aan de andere kant, iedereen zal zukke kijkers hebben, dus dan is het allemaal niet zo raar meer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Maar als de hersenen en dus de hoofd groter worden, betekent dat dan niet dat de nek ook sterker en dus groter moet worden om het hoofd te ondersteunen?
    Ik denk dat we dat laatste plaatje vooral eng vinden omdat het geen glimlach heeft haha.


    Everyone has his or her own beauty, but not everyone can see it.

    Belachelijk dat ze de Google Glass meenemen in een voorspelling als deze, ik geloof eerder dat we over 100.000 jaar zijn uitgestorven.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Dat is gewoon eng ._. Ben ik even blij dat ik dan allang dood ben.


    -

    We shall all turn into anime characters.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    We shall all turn into anime characters.


    Exactly my thoughts. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoda schreef:
    We shall all turn into anime characters.


    Into characters anime we shall turn all

    Had to be done

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 14:00 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Zulke grote ogen lijken me niet praktisch.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mijn klein-klein-klein-klein-klein-klein-...-klein-kinderen gaan op poppen lijken O.o


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lenzen worden dan hartstikke duur, LOL.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Inderdaad wel interessant dat ze kunnen voorspellen hoe het misschien gaat, maar die laatste is echt eng. Het doet me denken aan een levende Bratz pop. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    AvatarKyoshi schreef:
    Lenzen worden dan hartstikke duur, LOL.


    Dont forget make-up.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik zie niet in hoe we zo kunnen evolueren dat onze gezichten perfect symmetrisch zijn...


    "I shut my eyes in order to see.'