• Wetenschappers doen een gooi naar de evolutie van het menselijk gezicht binnen dit en 100.000 jaar. © Nickolay Lamm.

    Het mensenhoofd is aanzienlijk veranderd sinds de steentijd en zal ook de komende millennia verder evolueren. Wetenschappers deden een gooi naar hoe onze gezichten er binnen 100.000 jaar uit zouden kunnen zien. Liggen grotere hoofden, gigantische ogen, gepigmenteerde huid en perfecte symmetrie in het verschiet?

    Vandaag is het menselijk brein ruim drie keer zo groot als dat van onze verre voorouders. Met de groei van onze hersenen werd kwamen grotere schedels en het vervlakten onze gezichtskenmerken. De vraag die wetenschappers zich stellen: Hoe zal het menselijk hoofd en aangezicht evolueren en hoe zit het met de invloed van moderne, draagbare technologie als Google Glass?

    Evolutie
    Kunstenaar en onderzoeker Nickolay Lamm ging daarvoor ten rade bij dokter Alan Kwam, expert in Computationele Genomica aan de universiteit van Washington. Uit deze gesprekken zijn een reeks beelden ontstaan die de potentiële evolutie van het menselijk ras binnen 100.000 jaar moet voorstellen.

    Bron: AD.nl



    Wauw. Ik vind het nog steeds fascinerend hoe men zo'n voorspelling kan doen op basis van hoe de evolutie tot nu toe is gegaan. Maar die grote ogen vind ik toch wel een beetje eng o.0

    Licet schreef:
    (...)

    Dont forget make-up.

    Je hoeft je ogen in ieder geval niet meer te accentueren...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cherbourg schreef:
    (...)
    Je hoeft je ogen in ieder geval niet meer te accentueren...


    Ach jawel, hoor, gewoon halfe tube eyeliner erop onder je oogleden, lijken ze weer wat kleiner. :'D


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Cherbourg schreef:
    Living dolls. Eeek D:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ieuwh, just ieuwh.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Yoda schreef:
    We shall all turn into anime characters.

    Haha, inderdaad x'D


    Deep inside, I've never felt alive

    It's very creapy.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 14:24 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Is het niet zo dat we kaal worden? Want dan komen we er wel erg sexy uit te zien.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Als het echt gebeurd, zal het waarschijnlijk voor iedereen heel normaal zijn, maar ik moet er toch niet aandenken om zulke gigantische ogen te hebben. Het ziet er gewoon niet uit.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Waarom lijkt haar nek op het eerste plaatje zo verschrikkelijk lang?

    Humanity goes Chibi.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2013 - 15:34 ]


    We need a bigger boat.

    Arme mensen haha

    DarkSavior schreef:
    Ieuwh, just ieuwh.


    26 - 02 - '16

    Ehr. Gelukkig leef ik dan niet meer.


    Some people are art and do art at the same time

    Yoda schreef:
    We shall all turn into anime characters.


    You read my thoughts.


    Tijd voor koffie.

    Licet schreef:
    (...)

    Into characters anime we shall turn all

    Had to be done


    To be done, it had.



    OT: Nou, ik weet niet hoe het precies zit, maar ik denk dat we wel een iets dikkere nek nodig hebben, willen we een extra groot hoofd steunen ._.


    Tijd voor koffie.